Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

datingfraude

ben slachtoffer van S. uit kasachstan. eerst erg leuk contact en ze had een zeer goede baan. heb veel over mezelf verteld en na een tijdje vroeg ze geld aan mij om 6 weken naar mij te komen. ik vertelde dat ik geen geld had maar moest maar een lening aanvragen of mijn ouders of zus vragen. heb ik gedaan en die zijn nu boos op mij. ze blijft me mailen en mijn verhalen tegen me gebruiken. mijn zelfvertrouwen heeft een flinke deuk gekregen ik zat eerst slecht in mijn vel en haar oproepje kwam net op tijd. weet nu niet wat te doen. 

Bezig met laden...

6 Reacties

17 augustus 2023
hoi Jantje

Gelijk blokkeren alles wat met contact te maken heeft.
Bij mij is het ook 2 jaar geleden. Moet er ook op sommige momenten nog aan denken. Het slijt idd, maar vergeten doe je het nooit.
Aangifte doen is ook belangrijk, ze doen er niets mee, maar voor jouw vertrouwen is dat wel beter.
Probeer in geen mogelijkheid contact meer te zoeken, ze zijn zijn echt op geld uit. En als je al 1x gegeven hebt word het elke keer weer meer.
Bied alsjeblieft je excuses aan bij je Familie, want die zal je hard nodig hebben de komende tijd. Ik weet uit ervaring hoe het is als je niet terug kan vallen op je Familie en dat deed erg veel pijn.
Sinds een paar maanden is de band die ik had weer een beetje aangesterkt en hebben ze alsnog mijn excuses geaccepteerd.

Heel veel succes en je kan het...

groetjes Stier1973
09 augustus 2023
Dag Jantje,
Ik zou in 1e instantie haar e-mail blokkeren.
Vervolgens aangifte doen bij de politie, ook al willen ze bijna in elk geval niets doen. Maar de aangifte staat.
Ook zou ik duidelijk zijn dat jij stappen onderneemt als ze niet ophoudt.
Daarna zou ik niets meer van mij laten horen.
Het gaat vanzelf over weet ik bij ondervinding.
Ik wil je niet bang maken maar hier zijn ook meldingen geweest dat ze je komen opzoeken, door familie wat hier woont, en dan jouw familie en jezelf bang maken en bedreigen.
Ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt, maar geloof mij dat van mij is nu meer dan 2 jaar geleden en denk er nog steeds af en toe aan. Het slijt maar vergeten doe je het niet.
Maak iig geen geld meer over. Ze zijn gewoon geraffineerd in mensen manipuleren.
Er is al een tijdje een oproepje op tv wat mensen vraagt om zich te melden voor een programma voor cybercriminaliteit.
Misschien kun je daar ook nog je verhaal doen.
Succes.
Groetjes L.
09 augustus 2023
heel erg bedankt voor jou reactie op mijn verhaal.
18 augustus 2023
Blijf een sterk vermoeden behouden dat deze vorm van 'dating' wordt veroorzaakt door criminelen uit diverse landen, met name Nigeria. Deze criminelen beschikken over de laatste technologieën waaronder artificial intelligence. Het patroon is wel steeds hetzelfde. Je wordt benaderd door een onbekend contact op Instagram. Heel vriendelijk 'entree' today gevraagd wordt om geld. Het lijkt op paling die in een paling fuik zwemt. Die kan alleen maar vooruit zwemmen maar niet achteruit.
Mijn klassieke uitdrukking van mijn grootmoeder: 'bezint, voordat gij begint'.
08 augustus 2023
De behoefte aan welgemeende sympathie maakt vaak dat het intellect het verliest. Sterkte bij de verwerking.
08 augustus 2023
bedankt voor het medeleven.