Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Huiselijk geweld

Help mijn ex mishandelde mij en ik heb er een punt achter gezet. Nu heb ik moeite om los te laten ik mis hem zo erg ik weet dat ik weg moet blijven maar mijn gevoel is heel sterk en ben bang dat ik terug ga.

Bezig met laden...

6 Reacties

28 juli 2023
Hoi
Ik begrijp je gevoel ben zelf 3x in anderhalf jaar weer terug gegaan naar mijn ex maar nu heb ik de kracht om zonder angst te leven en mezelf weer te worden
Sterkte
11 juli 2023
Hoi Akash-65,

Het is heel moeilijk, mijn ex mishandelde mij ook.
Ondank alles wat ze me heeft aangedaan mis ik haar ook, gek genoeg, hou ik ook nog steeds van haar.
Maar ik zou ondanks dat ik van haar hou en haar mis, haar nooit meer willen zien, want ik kies voor mijn eigen gezondheid, en dat is toch net wat belangrijker.

Het is jouw leven en je moet zelf beslissen wat je doet.
Maar je hebt een punt erachter gezet. Laat het daar dan ook bij.
Probeer je gedachtes aan wat andere zaken te spenderen.

Mijn advies: Ga niet terug naar die wereld van mishandeling.
Mocht je echter toch wel terug met die persoon wilt, zou ik samen in therapie gaan op zijn minst!

Groet
10 juli 2023
Hallo,

Zo'n situatie zijn altijd lastig. Het is daarom ook heel belangerijk voor jezelf om dit soort situaties te accepteren en door te gaan.
Des te meer dit een mooie tijd is om op je zelf te focussen en te kijken wat jij graag zou willen doen. Voor de afleiding
maar ook om terug in je eigen kracht te staan.

Probeer voor jezelf na te gaan waardoor je die angst hebt.
Misschien zit daar iets waar je aan kunt werken voor jezelf en kan het een kracht van je worden!

Weg gaan is lastig. Maar in zo'n situatie blijven is op de lange termijn veel lastiger en zal voor veel meer problemen en angsten
zorgen. Dus zeg ik liever dat het heel moedig van je dat je bent weg gaan.

Ik wens je het beste! En hopelijk kom je hier sterker uit!

You've got this!!

10 juli 2023 (bewerkt)
Dat is heel normaal, er zijn natuurlijk ook mooie momenten geweest in jullie relatie. Dat is wat het vaak ook zo dubbel maakt. Toch kun je jezelf afvragen wat maakt dat ik terug wil. Is het echt de liefde voor hem, of is het puur de onzekerheid en het gemis aan afhankelijkheid die er nu voor zorgen dat je in een gat valt.
Daar moet je doorheen en zeker als je een tijd zo vast hebt gezeten aan iemand lijkt het nu alsof je alleen in de wereld staat. Toch zul je hier uiteindelijk sterker van worden. Zet voor jezelf eens op een rijtje wat zoń relatie jou bied en wat juist niet. Dat kan heel verhelderend werken. En inderdaad zoals hier al gezegd is hulp zoeken misschien een heel goed idee.
10 juli 2023
Hoi Akash-65,

Loslaten is één van de moeilijkste dingen die een mens moet doormaken.
Zelfs bij een mishandeling of erger.
Dat je het besluit het genomen om weg te gaan maakt het proces van liefdesverdriet niet korter.
Goed beschouwd zit je in een rouwproces. Het accepteren van een einde relatie en alle hobbels en bobbels die daar bij horen.
Wat maakt dat je terug zou willen? Wat mis je in je huidige leven? Is het een vertrouwd persoon om je heen? Is het een stukje afhankelijkheid? Is het liefde en zo ja, voelt het als liefde of is het de invulling van liefde?
Wat heb jij nu nodig om zelfstandig en dus alleen door te kunnen?

Persoonlijk lijkt het mij verstandig dat je gaat praten met een psycholoog en dan ook met name over het verwerken van gevoelens die horen bij het eindigen van een relatie. Maar ook over de mishandelingen zelf.Tegelijkertijd werk je dan aan jezelf, zelfvertrouwen et cetera.

Zoeken naar afleidende zaken werken kort en lossen zonder erover te praten het werkelijke probleem niet op. Echter in samenhang met gesprekken kan afleiding waardevol zijn.

Ik wens je veel kracht toe in deze moeilijke periode.

Warme groet,
Arnold
10 juli 2023 (bewerkt)
Goedemorgen Akash-65,

Ik ken dat gevoel dat je zelfs iemand die je mishandelde, kunt missen en de neiging hebt om weer terug te gaan...
Kun je geen afleiding zoeken in iets dat je leuk vindt om te doen? Wat je gedachten om terug gegaan stoppen? Als Je Teruggaat is de kans groot dat hij weer in hetzelfde patroon terugvalt.