Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Trauma behandeling in het geheim

Lieve allemaal,

Over een korte tijd ga ik in traumabehandeling voor het sexueelmisbruik dat ik heb meegemaakt. Helaas ben ik nog afhankelijk van de dader, waardoor ik niet aan mensen in mijn omgeving kan vertellen dat dit gebeurd is.

Nu ga ik dus bijna in traumabehandeling, maar zijn de mensen uit de zorg de enige die hiervan weten. Ondanks dat ik denk dat deze behandeling mij veel zal opleveren, zie ik er erg tegenop dat ik hierover niet kan praten met de mensen in mijn omgeving. Daarnaast is de behandeling volgens mij ook erg zwaar en moet ik ondertussen wel huishoudelijke taken doen (koken, boodschappen, schoonmaken..)

Ik zie niet zo goed hoe ik dit allemaal kan handelen, extra ondersteuningsgesprekken met mijn psycholoog kan ik bijvoorbeeld niet krijgen.

 

Hebben jullie misschien tips?

 

Veel liefs 

Bezig met laden...

5 Reacties

16 juni 2023
Hoi Floor, je mag trots op jezelf zijn dat je deze stap heb gezet. Ik ben nu ook bezig met trauma behandeling voor sexueel misbruik en mishandeling wat ik vanaf mijn kindertijd en tot mijn 25ste heb meegemaakt. Heb het altijd voor mezelf gehouden. Heb er nu ptss-klachten door gekregen. Ik moest van mijn therapeuten wel eimand in vertrouwen nemen. Je kunt dit geheim niet alleen dragen. De therapie is heel zwaar. Ben zelf door mijn huisarts verwezen. Geen spijt. Ik heb nu ook een super mooi boek gelezen. Dit helpt mij ook heel goed en veel herkenning. Je krijgt ook huiswerk thuis en dit is heel pittig naast het gezin. Veel sterkte en liefs
16 juni 2023
Hoe moeilijk ook, om het gedoe niet te escaleren zou ik wel met de huisarts of iemand die je echt vertrouwen durft overleggen of je nu ook naar de politie moet gaan, ik weet niet of dat zo’n goed idee is. Dan ga je echt verwijdering creëren tov je partner denk ik; groot dilemma!
16 juni 2023
Hoi Floor, Wat een heftig verhaal. "Ondanks dat ik denk dat deze behandeling mij veel zal opleveren, zie ik er erg tegenop dat ik hierover niet kan praten met de mensen in mijn omgeving." Het is niet niks om je dierbare te vertellen dat er je iets ernstigs is overkomen. Ik zat jarenlang met misbruik en toen ik uiteindelijk het vertelde aan mijn dierbaren, luchtte het op. (Seksueel) misbruik is niet wat je zelf hebt veroorzaakt, het is je overkomen, helaas. Enigste wat ik je verder zou kunnen aanraden is aangifte bij de politie doen. Verder wens ik je veel sterkte met je behandeling!!! Je verdiend alle geluk en liefde!
16 juni 2023 (bewerkt)
Hai Flor Wat enorm dapper dat jij jezelf deze trauma behandeling gunt!! Enorm heftig voor je dat je het niet kan delen met de mensen om je heen. Misschien een goede vriendin in vertrouwen nemen zodat je er niet geheel alleen voor staat na een heftige dag. Enorm dapper dat je het hier deelt, uiteraard zullen lotgenoten hier voor je klaar staan. Delen=Helen Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe. Liefs Natas
16 juni 2023
Ha Flor, Wat ongelooflijk moedig dat je deze keus hebt gemaakt!! Deels herken ik het. Niemand praat er graag over. En jij moet zelfs dit geheim houden! Het feit dat je het hier deelt is al een stapje!! En dat mag je net zo vaak doen als je wilt en kunt. We zijn er voor elkaar hoor!! Ik wil er voor je zijn waar ik kan. Ik denk aan jou en stuur je warme veiligheid in gedachten. Veel sterkte!!!