Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Dating fraude

Hoi hoi mijn verhaal.  Ik had contact met een man.    Die op een booreiland werkt.   Hij kon en kan niet bij zijn bankaccount.   Hij komt uit Amerika. Hij woont in Ireland. Booreiland.   Het begon met steamkaarten en geld vragen.. Hij begon met mij de liefde te verklaren.   Hij begon ook over te praten over naar Nederland te komen wonen.   En hij wou met mij gaan trouwen. Ik was de liefde van zijn leven. Ik ben zo stom geweest om steamkaart te kopen.   Ik geloofde die man. Ik ben er totaal ingetrapt.   Ik dacht dat hij echt was.het ergste van alles vindt ik nog.   Dat ik me altijd zal afvragen of hij wel echt is of niet.   Hij heeft emotioneel met mijn gevoelens gespeeld.  Wat ik ook heel erg vindt. Ik dacht echt dat dit allemaal waar was.   Bedankt voor het luisteren.

Bezig met laden...

22 Reacties *

02 juli 2023
Kardelen, je vraagt je af of hij toch niet stiekempjes echt is??? Zo heeft hij je dus kunnen inpakken. Ik weet het, ik ken het. Ik ben er net zelf pas uit. Ik weet niet of je gelezen heb wat ik vandaag geplaatst heb? Je hinkelt op twee benen, echt of oplichter? Je gevoel hoopt op echt, je zit in die roes en dat wil je graag zo houden. Pas als je inziet dat hij niet de man is die "foute dingen doet", terwijl hij toch oh zo lief is maar dat er echt teveel niet klopt kun je hem als oplichter zien. Dan ben je er uit. Sterkte hoor.
02 juli 2023
Oke je klinkt niet al te vriendelijk Het is opbeurend bedoeld en ik heb ook het ea meegemaakt en weet precies hoe het voelt en nog steeds heb ik het er moeilijk mee, Er mee stoppen is me wonderbaarlijk gelukt nu het verwerken ervan heeft tijd nodig. Maar vergeten zal ik het nooit.
29 mei 2023
Er moet iets gebeuren om haar te kunnen stoppen. De directe mensen om haar heen kunnen tot steun zijn , verhalen van andere slachtoffers laten zien om in te zien dat ze met dit alles moet gaan stoppen voor haar eigen veiligheid.
02 juli 2023

Als antwoord op door 32a8f309c7664a…

Beertje, ik zie dat je namen door elkaar haalt. Verder kan niemand iemand stoppen als de persoon daar zelf niet klaar voor is. Ik heb lange tijd niet op deze site willen komen omdat ik niets meer wilde weten van alle "verstandige" adviezen. Zo werkt het gewoonweg niet. Als je zó in een roes zit wil je daar niet uit en dan wil je ook geen tegenspraak horen.
29 mei 2023
Ik ben blij dat ik het niet zover heb laten lopen ,mijn familie heb ik er niet bij betrokken omdat ik het zelf niet wilde , ze wisten ook niet dat ik met iemand in contact was wat niet goed zou zijn. Mijn bank had me geblokkeerd omdat ze dachten dat er iets niet goed zou zijn ( ik had steamkaarten willen kopen via internet maar dat lukte niet ) En zo ben ik er achter moeten komen dat ik er mee moest stoppen en hulp moest gaan zoeken. Zonder hulp kom je er niet van af. Er mo
29 mei 2023
En het frustrerende is, is dat mijn ouders enkel een kleine aow hebben ,geen pensioen,en het minimale beetje wat mijn moeder gespaard had, heeft ze allemaal weggevreten (= geleend, en ook nooit teruggegeven,.Sterker nog de keren daarna kwam ze nog herhaaldelijk terug om "te lenen. " "Je krijgt het terug ,want ik verwacht geld uit Amerika",zegt ze dan voor de 899e keer. Weer om geld vragen, terwijl ze voorgaande leningen van duizenden euro's nog steeds niet heeft teruggegeven. Mijn vader en moeder hadden nooit veel geld,maar alle vaste lasten werden normaal betaakd,maar sinds zij "tijdelijk. ( al 2 jaar) thuiszit na haar vechtscheiding , zit mijn vader steeds tussen hoop en vrees of hij wel uitkomt. Mensen die haar wijzen op wat ze veroorzaakt, die worden voor van alkes uitgemaakt. Ze steelt, brengt mensen in de financiële ellende, maar het is niet haar schuld. Een kennis raadde mij onder andere aan de woningbouwvereniging te contacteren of zij een manier weten, of anders de gemeente Alkmaar, of zoj weten hoe haar eruit te krijgen, en de schulden terug te betalen
29 mei 2023

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Het is niemands schuld !!! de situatie is uit de hand gelopen en je zus heeft dringend hulp nodig. Niemand moet nog geld geven of lenen aan haar. Er is geen geld meer dan kan ze het ook niet meer uitgeven dan moet ze wel stoppen. Het is nu belangrijk dat de familie ingrijpt en hulp voor haar gaat zoeken , ik hoop zo voor jullie dat het ooit gaat lukken dat ze in gaat zien. dat het niet goed is waar ze mee bezig is
29 mei 2023
Stop ermee. Het is pure oplichterij. Laat je niet gek maken, het is een hele bende en zijn alleen op je geld uit.
29 mei 2023
Zoals jij je verhaal verteld klinkt heftig en dat er wel degelijk acti ondernomen moet worden om haar tot stoppen te dwingen. Helaas wordt er altijd gezegd dat ze het zelf moet in zien dat ze verkeerd bezig is.,mar omdat ze bij haar ouders in woont moeten haar ouders er ook een stokje voor steken en geen geld meer geven .ze is totaal de weg kwijt en neemt iedereen erin mee , zolang iedereen meewerkt dan blijft het zo doorgaan , ze moet wakker worden voor het te laat is !!!
28 mei 2023
-vervolg 2- Mijn zus doet aan ouderenmishandeling. Mijn moeder zei dat ze wel kan janken wat ze allemaal geflikt heeft .Ze werpt zich vaak op als de "hulpvaardige dochter" die haar moeder van 77 (totaal onbekend met hedendaagse manieren om te betalen via internet) wil helpen om een acceptgiro van mn moeder middels mobiel bankieren te doen ,in plaats van de acceptgiro. Wat doet ze dan? Ze schrijft ook grote geldbedragen over naar haar eigen rekening Ze moet zo snel mogelijk weg bij mn vader en moeder van 85 en 77.ze is zelf 49 met een koter van 15
29 mei 2023

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi Bertus, is jouw zus nog steeds niet wakker? Ik wel,hoor. Hoe vaak ik niet gehoord heb dat ik geld terug zou krijgen, is niet meer te tellen. Inderdaad blijven ze om geld vragen. Maar je ziet nooit een cent terug. Eigenlijk moeten je ouders aangifte doen tegen je zus. En ze moet dringend uit huis geplaatst worden, weg bij je ouders. Laat je ouders wachtwoorden veranderen e.d. zodat ze nergens meer bij kan. . Ik heb iedereen geblokkeerd op Google chat. Er komen nu via mijn mail nog af en toe berichten binnen, maar ik gooi die gelijk weg. Ik ben nu bezig met schulden afbetalen. Het duurt wel een tijd, maar elke stap vooruit is er één. Ik zie weer licht in mijn probleem tunnel. Ik kom hier uit. Jouw zus kan dat ook, maar ze moet het willen. Ik denk dat als ze politie aan de deur krijgt, dat zoiets ook helpt.
28 mei 2023
-vervolg- Iedereen die zegt dat ze met oplichters in contact staat, scheldt ze de huid vol "Jullie weten allemaal niet hoe het zit", zegt ze dan Werkelijk alles wat die scammers zeggen ,gelooft ze,elke realiteitszin ontgaat haar,elke alarmbel hoort ze niet,elke rode vlag ziet ze niet. Ze moet continu opnieuw voor nieuw opgeworpen onkosten betalen, honderden tot duizenden euro's Elke keer "i'm busy preparing to pay your benefit money from usa army, but you need to pay 1500 euro's,pay tonight and you will have your money on your account tomorrow ". Continu gaat het zo. "Als ik niet betaal,ben ik alles kwijt, en dan kan ik niemand terugbetalen ", zegt ze steeds Ze ziet totaal niet dat dit continu gezegd wordt dat ze maar blijft betalen, want ze zou al 25x gekregen hebben,en uiteraard, gebeurd er niks. Maar nee, nog ziet ze het niet,nog is het geen oplichting Ze wil niet naar de gemeente Alkmaar voor hulp, want "ik krijg geld", zegt ze.
28 mei 2023
Hoi Kardelen, Mijn zus heeft ook met deze situatie te maken.Alkeen, zij is niet wakker te krijgen, en denkt nog steeds (al 2 jaar ) dat ze een relatie heeft met een Amerikaans militair die zich "James Larry" noemt ,en gejatte fotos van JC Kurtis (staat op Facebook) ,gebruikt Haar wordt al 2 jaar een groot geldbedrag in het vooruitzicht gesteld omdat ze "een relatie hebben ,en mijn zus daarom recht heeft op helft van zijn verdiensten ). Maar,omdat te krijgen moet ze continu voor allerlei onkosten betalen,ook steeds Steamkaarten. Ze heeft bij half Alkmaar grote geldbedragen geleend, steeds met de belofte dat ze dit terugbetaalt, wat uiteraard niet gebeurd. Mijn ouders zijn 85 en 77,ze woont bij hen in (sociale huurwoning), leeft op hun kosten (enkel aow) heeft veel geld van hen gestolen ,trouwringen verpand , en dat kan ze niet terugbetalen. Mijn ouders zijn in 1969 getrouwd.,en achter hun rug om heeft ze de ringen verpand, die nu omgesmolten worden. Mijn moeder zit er helemaal doorheen, en mijn zus scheldt zelfs mijn ouders de eeuwigheid in wanneer ze haar tot de orde roepen. Ook via internervankieren heeft ze op slinkse wijze aow geld van mn moeder verduisterd
28 mei 2023
Mag ik vragen waarom er niets aan gedaan wordt? Als er al zoveel misbruik van gemaakt wordt moet er wel iets aan gedaan worden , het is te gek voor woorden dat diegene gewoon door kunnen blijven gaan met dit soort praktijken en mensen achterlaat met een trauma
28 mei 2023
Heel vervelend voor jouw, je gevoelens beschadigd. Het is weer het zoveelste verhaal van oplichting door criminelen, met name uit Nigeria. Ze zijn gekwiest werken met artificiële intelligentie om jouw reacties te analyseren. Vaak doet men een dergelijk fake contact op via Instagram maar deze organisatie doet daar niets aan.
27 mei 2023
Je leert je idd beter leren kennen hierdoor, een keiharde les , het leven gaat door ondanks wat er gebeurd is , het slijt op den duur de pijn , het besef komt pas als je geld moet uitgeven en je keuzes moet maken wat belangrijker is op het moment en dat is best lastig
27 mei 2023
Hey Kardelen - 72 Ik had bijna hetzelfde verhaal. Alleen ik ben via TikTok in contact gekomen via een bekend persoon ( bleek helemaal niet die persoon te zijn achteraf) Financieel ben ik heel wat kwijt geraakt via Steamkaarten en gewoon geld. Diegene beloofde het geld dubbel terug te betalen wat je nooit meer terug gaat krijgen. Ik heb het er moeilijk mee en moet een manier vinden om het leven weer op te pakken. Het vervelende van dit alles dat hij beloftes geeft en het niet na gaat komen. Ik heb hem dan ook geblokkeerd en ik reageer niet meer. Het blijft moelijk , je gaat het pas beseffen wanneer je keuzes moet maken om toch rond te moeten komen.
27 mei 2023
voor mij was het uiteindelijk een les om mijzelf te leren kennen
27 mei 2023
Iedereen bedankt voor de reacties. Doet mij goed. Ik heb hem nu geblokkeerd. Waar ik nu mee worstel is deze man echt. Of niet gr
27 mei 2023
Dit is zo'n herkenbare situatie. Er staan hier op dit platform wel honderden met dezelfde ervaring. Altijd zelfde werkwijze, geld vragen om te komen, kindje ziek bla bla bla. Geeft geen geld meer want helaas zie je het niet terug. Zou ook kappen met hem want geloof mij, hij bestaat jammer genoeg echt niet. Het zijn mensen vanuit een callcenter in afrikaanse landen die op jou inspelen. Bij een vriend van mij is het ook gebeurd. Ja ook dames doen dit bij goedgelovige heren. Onze vriend is zelfs naar Kenia geweest haar oo te zoeken. Ze heeft hem helemaal kaal geplukt en aan het lijntje gehouden. Heel veel succes?
27 mei 2023
Hoi Kardelen, je hebt een verhaal zoals we allemaal hier hebben. Dezelfde rottigheid. Amerikaan op booreiland . Was bij mij ook. Kon niet bij zijn geld. Mijn vriend ook niet. Of ik kon helpen zodat hij onderdelen voor zijn werk kon kopen. Het was lenen natuurlijk, zei hij. Ik zou alles dubbel terugkrijgen. Ik ben al mijn spaargeld kwijt en geërfd geld van mijn ouders. Maar nog nooit een cent teruggehad. Wel twee jaar stress en geldproblemen. Zoals iedereen hier. Ik dacht ook de liefste man te hebben gevonden. Maar het is allemaal nep en oplichterij. Heel veel sterkte en wees op je hoede. ?
27 mei 2023
hij doet dit voortdurend, goe dat anderen dit nu weten. ik weet dat het jou niet helpt, helaas. ook ik heb in mijn eenzaamheid en gebrek aan liefde zo een ervraring, maar hert klopt niet. volg voortaan je intuitie hoe moeilijk ook