Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Malafide bewindvoerder

Ik ben slachtoffer geworden van een malafide bewindvoerder. Het heeft me 2 rechtzaken gekost om onder hem uit te komen. In de slechtste tijd had ik mezelf bijna van m’n leven beroofd omdat ik geen uitzicht meer zag. Uiteindelijk heeft de rechter me onder bewind uitgehaald maar daar had de bewindvoerder schijt aan. Ik kreeg na de uitspraak van de rechter nog steeds geen toegang tot m’n bankrekening en hij ging gewoon door met geld innen. Ik moest met de beschikking naar de bank komen en toen hebben ze mijn rekening teruggegeven. Met de aangifte voor fraude wordt geen zaak gemaakt. Dat voelt nog het meest onrechtvaardig en daar heb ik psychisch het meeste last van, de dader komt er mee weg ondanks dat er vele aangiftes tegen hem zijn gedaan want ik ben niet de enige die is bedrogen. 3 jaar lang heeft hij me misbruikt en niks voor me opgelost, sterker nog, hij heeft destijds vele vaste lasten niet  betaald waardoor weer allerlei instanties opnieuw procedures starten met de nodige kosten. De schuldenindustrie is een groot verdienmodel geworden. 

Bezig met laden...

1 Reactie *

25 mei 2023
[~6685] allereerst complimenten voor je strijdlust, ook al wilde je ooit het bijltje er bij neergooien. Voor mijn beeldvorming, was deze bewindvoerder door een rechter aan je toegewezen of ben je op een andere manier met hem in contact gekomen? Je hebt twee concrete zaken die aan je vreten, wat heel begrijpelijk is. Voor jouw informatie, ben zelf vader van een dochter met een verstandelijke beperking en ben, samen met mijn vrouw, via een rechter aangesteld als mentor en bewindvoerder. Jouw bewind voering heeft meer te maken met financiën en schulden beheersing begrijp ik. Je zegt dat je nu weer het beheer hebt gekregen over je eigen bankzaken. Sorry dat ik het vraag, maar kan je daar goed mee om gaan? Het andere aspect van je verhaal is de deuk die je rechtvaardigheidsgevoel heeft opgelopen. Heel begrijpelijk wanneer je kan aantonen dat er misbruik van je gemaakt is en tevens sprake zou zijn van fraude. Helaas kom ik steeds meer zaken tegen waar overheidsinstanties gewoonweg in falen. Ze zouden ons burgers moeten beschermen, maar slagen daar blijkbaar steeds minder in. En dat kan pijn doen. Toch wil ik je vragen je te richten op de dingen waar je wél controle op kan uitoefenen en al het andere maar te laten. Het kost je teveel energie en je gaat er aan onderdoor. Ik weet het, het is makkelijk gezegd, maar doe het maar eens. Toch heb ik het idee, gezien je strijdlust, dat het je gaat lukken. Ben benieuwd of je al in contact bent met een andere bewindvoerder. Weet je gesteund door de leden van deze community. Wil je je ei kwijt, neem contact op, we zijn er voor. Voor nu wil het hier even bij laten. Hoop dat je er wat aan hebt. .