Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Onverklaarbaar verhaal

Helaas heb ik contact gehad met een verkeerd persoon, hoewel het contact in het begin erg goed verliep werd het later wel wat minder goed .algauw werd er geld gevraagd omdat hij zijn pas had verloren tijdens het optreden en was onvindbaar.Of ik hem geld kon voorschieten en later terug zou krijgen. Dat ging al een paar maanden zo en tot op heden nog niets terug gekregen. Heel vervelend allemaal als blijkt dat ik met een oplichter te maken had.

Ik kwam erachter pas toen ik de bank ging bellen omdat mijn rekening geblokkeerd was ( ik wilde iemand een tikkie sturen en dat kon niet).doen alsof hij een bekend persoon was en zijn fotos ook nog gebruikte is niet netjes. Dus ben ik met een onbekend persoon aan het praten, daar kwam ik later pas achter 

Bezig met laden...

12 Reacties

08 mei 2023 (bewerkt)
Hallo Beertje 21,

Wat ben je een lief mens om iemand proberen te helpen zo.
Maar helaas heeft niet iedereen het goed voor met andere mensen.
Ik zou proberen melding te maken/aangifte te doen bij de politie, ook al is het een onbekend persoon.
Je bent opgelicht door iemand, is niet niks.
Hopelijk schaadt dit je vertrouwen niet in de (goede) medemens.
Je geld krijg je waarschijnlijk niet terug.
Je hebt wel het gezegde" Liever kwijt dan rijk".
Je zegt verder " Dus ben ik met een onbekend persoon aan het praten, daar kwam ik later pas achter "
Probeer al het bewijs te verzamelen wat je kan en alsjeblieft blokkeer deze persoon. Dat is mijn advies.
Zulke mensen doen je alleen maar pijn.

Groetjes,

Sjoerd
08 mei 2023 (bewerkt)
Hallo Sjoerd,
Dank voor je reactie,
Aangifte had ik al gedaan en het nodige al geblokkeerd of vervangen. Mijn vertrouwen is wel enigsinds geschaad op dit moment.
Alle bewijs heb ik nog liggen maar niemand kan er wat mee omdat het iedereen kan zijn ( onbekend persoon) (nep account )
Diegene doet zich nog steeds voor als een bekend persoon terwijl iedereen weet dat het diegene niet kan zijn.
Het doet alleen maar pijn als ik in contact blijf met die persoon , en toch blijft het knagen om te willen weten wie er dan wel achter het masker zit. Terwijl ik weet dat het niet goed is ( voor zover er contact is ) het blijft een lastige situatie
06 mei 2023 (bewerkt)
Mooi dat de bank je benaderd heeft, is bij mij nooit gebeurd. Alle contacten verbreken en je profiel op social media op privé zetten. Dan kunnen ze nergens meer bij zonder jou toestemming.
04 mei 2023
Hallo Tineke wat erg dat je daar in terecht bent gekomen en nu in de schulden zit. Heb je ook geen hulp gehad om er achter te komen naar welke rekening je geld heen ging. En hoe ben je er achter gekomen dat het fout was?
Ik kan me voorstellen dat je je nu heel erg rot voelt. Ik ben mijn geld niet kwijt maar ben me toch rot geschrokken. Jij moet het natuurlijk wel zien te verwerken allemaal wat er gebeurd is. Krijg je daar wel hulp voor? Ik hoop van wel voor je!
06 mei 2023
Hoi Diliane. Ik had geld uitgeleend aan een olie ingenieur op een booreiland die niet bij zijn geld kon. Dat zei hij tenminste. Veel geld zodat hij onderdelen kon kopen voor zijn werk. Nu klinkt het als de bekende oplichtingsverhalen maar die kende ik toen nog niet. Er was niemand die mij waarschuwde . Ik zou een jaar geleden al geld terug krijgen. Alleen moesten er kosten betaald worden voor het omrekenen naar euro. Die betaalde ik. Maar het geld kwam niet. Toen kwam er een nieuwe rekening. En nog één. Elke keer als ik voor een of ander verhaal betaalde, kwam de volgende rekening. Ik hoopte heel lang dat ik mijn geld terug zou krijgen. Nog nooit een cent gehad. Toen besefte ik dat het foute boel was. Ik zit nu in de schuldhulp en in een hoop ellende, stress en geldzorgen. Het wordt vechten om hier uit te komen.
06 mei 2023
Mijn bank waarschuwde mij ook niet. Pas na 2 jaar lang geld sturen naar een Engelse bankrekening gingen ze vragen stellen. En dreigen mijn account , dat ik al mijn hele leven heb, op te zeggen en te blokkeren. Belachelijk, dacht ik toen. Maar ik wou dat ze het eerder gedaan hadden. Dan had ik tenminste mijn geld nog. Ik kan nu niet meer naar het buitenland sturen. Beter. Maar mijn geld ben ik dus kwijt. En dat komt nooit meer terug.
03 mei 2023
Hallo ik heb via date site ook iemand leren kennen met wie ik leuke gesprekken had. Opeens wilde hij mij leren in crypto te investeren. En ik trapte erin en maakte account aan voor mezelf met zijn hulp. Ik had 100 euro ingelegd maar was te weinig. Toen ik 900 euro erbij wilde doen blokkeerde de bank mijn rekening en moest ik hun bellen. Of ik verstand had van crypto en ik het uit mezelf gedaan had. Ze waarschuwde me dat ik met een oplichter te maken had en alle contacten gelijk moest verbreken. Ik heb mijn geld terug kunnen storten maar ben wel erg geschrokken hoe geraffineerd deze man was om me zover te krijgen dat ik hem vertrouwde terwijl ik hem nog nooit gezien heb! Het is vorige week gebeurd en ik ben er nog steeds beroerd van. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Heeft de bank je rekening geblokkeerd en je ook gewaarschuwd? Kan je er nog achter komen aan wie je overmaakte via rekening nummer ?
04 mei 2023
Hoi Diliane, wees maar blij dat je bank je direkt waarschuwde. Bij mij deden ze dat niet. Ik heb twee jaar in een oplichtingszaak vastgezeten en niemand waarschuwde mij dat het foute boel was. Ik ben ontzettend veel geld kwijtgeraakt en zit nu in de schulden
03 mei 2023
Hoi Beertje, dat hij niet netjes is, is nog een understatement! Het zijn oplichters die nergens voor terugdeinzen en proberen je geld af te troggelen. Helaas ben je er, net zoals heel veel hier, ingestonken. Ik hoop dat je niet heel veel geld kwijt bent, en dat je niet met een gebroken hart achter bent gebleven.
08 mei 2023 (bewerkt)
Hoi Meike-67,
Helaas ben ik veel geld verloren.
03 mei 2023 (bewerkt)
hoe kwam je in contact?
nooit meet geld overmaken , laat los
08 mei 2023 (bewerkt)
Hallo Zenzi,
Ik kwam in contact via een account van een bekend persoon op Tiktok en werd al gauw doorgeschakeld om elkaar beter te leren kennen.