Ik geloof in het goede van de mens… maar blijkbaar kan dat tegenwoordig niet meer.. ik ben mijn eigenwaarde verloren.. ??
Hallo alle verhalen zijn heftig en herkenbaar..
Na 1,5 jaar online contact….
Ik heb nu sinds gisteren besloten dat mijn liefde geen echte liefde is. Ik ben veel geld verloren. Jaja ik zal het terug krijgen natuurlijk, maar er is elke keer wel iets.. en ik raakte er steeds verder in verstrengeld.
Ik heb wel vandaag een afspraak gemaakt voor aangifte te doen bij de politie..
Ik kan het nog steeds niet bevatten dat mij dit is overkomen.. maar het is wel gebeurd.. ik worstel met deze gevoelens en gedachten. Maar ook het afscheid nemen van naar ik dacht een liefde, is ook een zware klap.
Vaak denk ik wat doe ik hier nog..
Want hoe krijg ik mijn leven weer op orde..
Niemand kent mijn verhaal nog..
en ik ga het ook niet delen met mensen.
Hier is de enige manier om er een beetje over te praten..
48 Reacties
Slachtoffer van mijn liefdes verslaving, waar de dader heel goe d gebruik van heeft gemaakt.
Na 29 jaar geen relatie, heb ik mij volledig laten gaan! Hij was de prins en het liefdessprookje zou zo op het eind van mijn leven toch nog uitkomen!
Ik begrijp alle gevoelens en ben daarom ook hier terecht gekomen, voor de herkenning en juist ook als bewijs dat ik echt hem moet blokkeren.
Ik weet het sinds een week!
Voor mij was de vraag om geld de grens!
Ik heb er wel over gepraat omdat ik niet anders kon!!! Ik werd gek van verdriet.
Ze wilden dat ik direct alles zou blokkeren maar ik kon het nog niet.
Vrijdag gedaan en gister toch weer app gedeblokkeerd om nog wat te zeggen over mijn verdriet wat geen enkele zin heeft! Hij antwoord voorlopig niet meer.
De verhalen van Lotgenoten helpen!!!
Sterkte allemaal❤️
Ik had al veel meegemaakt. En had via een datingsite iemand leren kennen. De gesprekken waren leuk. Over privé dingen en ditjes en datjes. Dus ja .. ben wat te goeder trouw geweest. Heb op een gegeven moment ook geld voor hem betaald. Veel geld. En inmiddels heb ik vernomen dat hij een oplichter is. Dat geld ben ik dus kwijt.
Geld waar ik jarenlang voor geploeterd heb.
Ik schaam me. Ik ben boos. Ben teleurgesteld. Ik ben bijna al mijn geld kwijt. Mijn eigenwaarde.
Had ook al veel meegemaakt op liefdesgebied.
Ik ben ten einde raad. Probeer de draad weer op te pakken. Op dit moment weet ik gewoon even niet hoe.
Je vertelde dat jij ook met iemand van slachtofferhulp hebt gesproken. Is deze via deze website ??
Ik heb nog niet de stap gezet.. Vannacht ook weer tot half 4 wakker gelegen.. hoe ga ik verder … hoe krijg ik mijn leven weer terug ..
Maar voor jou ben ik blij dat het jou gelukt is om deze stap te zetten !!
De gesprekken met hem zijn fijn, misschien is het stom maar mijn gebroken hart moet helen voordat ik hem loslaat… zoiets denk ik
Tenminste daarom durf ik er niet over te praten met m’n vriendin
Ik moet van mijzelf hier uitkomen, ik moet dit alleen oplossen van mezelf… zo voelt het ..
Want ik ben zo dom geweest
Niettebevatten23
Je bent niet dom,
Het is de gene die jou kapot heeft gemaakt.
Hij heeft jou heel veel pijn en verdriet aangedaan.
Het is verschrikkelijk wat je mee hebt gemaakt.
Ik heb ook constant het gevoel gehad dat ik stom ben geweest.
Maar ik denk nu ook sinds een paar dagen,
Nee het is niet mijn fout ik ben niet stom.
Ik ben belazerd door degene waar ik gevoelens voor had.
En hij heeft mij heel veel pijn gedaan.
Ik durfde het ook aan niemand te vertellen.
Zelfs niet tegen mijn eigen vriend en dochter.
Ik schaamde heel erg ervoor.
Ik heb het uiteindelijk toch verteld thuis
En ook aan goede vrienden van me.
En mijn oudste zus weet het.
Het luchte me wel op toen ik hun alles had verteld.
Het is ook heel moeilijk om het aan je familie of vrienden te vertellen.
Dus ik zou het toch proberen als ik jou was om het aan iemand uit je omgeving te vertellen.
Ik begrijp daf je het heel moeilijk vind en dat je je er voor schaamt.
Is ook best moeilijk.
Want je bent bang net als ik was voor de reactie van de ander.
Maar je kan dit niet alleen dragen.
Je mag er niet onder door gaan.
Ik hoop dag je toch met iemand erover kan praten.
Mocht je een keer willen praten.
Kan het via dit forum.
Of via messenger of Facebook.
Niks is verplicht.
Alleen als je een keer wil praten.
Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe.
Liefs,
Elke
Ik heb af en toe nog echt het geloof , dat hij de waarheid sprak en dat het goed komt… hoe naïef misschien ook..
Maar Ja ik hou van de gesprekken die we hebben..
Niet te begrijpen toch ? Dat het zo werkt het verliefd zijn het houden van..
Ja ik praat ook nog steeds met hem.
Vraag : heb jij hem er mee geconfronteerd ?
Ik wil weg van hier
Ik voel mij ook zo stom.. ik durf er ook met niemand over te praten, zelfs niet met familie zelfs niet met mijn beste vriendin..
In mijn hoofd maak ik afwegingen.. wat ga ik nu doen, welke weg kies ik nu , hoe vind ik de juiste oplossing..
Het gebeurt omdat wij zelf niet zo zijn en het voor ons daarom moeilijk te bevatten is dat de wereld wel anders in elkaar steekt.
Ja natuurlijk ben jij een sterke vrouw, twijfel nooit aan jouzelf !!
Al heb ik hoofdpijn over de zorgen hoe ik mijn leven weer op orde krijg …
Iemand vertrouwen
Dat is blijkbaar niet meer van deze tijd
Ik pas niet meer in deze harde wereld, de wereld is hard en egocentrisch.
Hoe moet ik verder gaan ? Ik weet het niet ..
Bestaat er nog wel compassie en goedheid in deze wereld ?
Ik pas blijkbaar niet in deze wereld , te egocentrisch, te hard, te wreed
Het gevoel van liefde, het gevoel van gekwetst zijn, de boosheid…, je goed gelovigheid, het vertrouwen
Alle tegenstrijdige gevoelens.. het maakt het nog moeilijker en zwaar
Het raakt mij om jou bericht te lezen. Ja elkaar steunen is fijn
Ja het voelt eenzaam. Het voelt alsof in een keer niemand meer te vertrouwen is, het voelt alsof je alleen jezelf nog hebt..
Dat mijn band met mijn dochter nooit is weggegaan. Alleen nog sterker en deze meid nu nog meer besef heeft mama te missen. We hebben een heel sterke band zelfs en dit kan jeugdzorg niet verdragen. In dossier staat alles tegenovergestelde dan wat het eigenlijk is. Daar heb ik ook bewijzen van maar willen ze niet zien. De documenten waar dochter laat schrijven dat ze mama mist en bij mij wil zijn gelijk waar, hoeveel, wanneer, maar nu tekort zijn deze bevinden zich helaas niet in het dossier.
De vader zegt zelf tegen de rechter dat hij het niet wil terwijl ik altijd vanalles schuldig ben verklaard terwijl ik niets verkeerd doe.
Hier in België hebben ze mij gevraagd om bij een ouderparticipatie te gaan van mijn regio om de zaken wat er allemaal verkeerd loopt met jeugdzorg. Eigenlijk beantwoorden ze enkel de vraag van de narcistische vader. Moeder hoor nergens in dossier en kind ook niet. Zelfs kind weet niet eens waarom deze situatie!
Jeugdzorg wil gewoon niet het dossier overdragen ook waar het nu hoort. Ze willen het houden omdat er zeker en vast belangrijk gegevens in staan dat tegen mij maar voordeel vader uitdraait en kind mag zogezegd niet alleen zijn met mij omdat het de waarheid vol leugens zou teweten komen.
Laat ons zeggen spreken ze van contactherstel waar er nooit een breuk is geweest. Dit is laster en eerroof moedwillig van jeugdzorg.
Staan zware straffen op. Momenteel vecht ik dus maar waarheid komt stilletjes aan boven.
Dus de band met dochter is goed.
Ik ben van 2018 aan het terug vechten via de 5 de advocaat. Die nu toch de zaken ziet zoals ze echt zijn. Jeugdzorg die alles bepaalde vooraf dat ik ze nooit meer ging alleen mogen zien tot haar 18jaar. Alles was al voorspelt wat ging moeten gebeuren blijkbaar. Ze is dus weg gesleurd uit school naar een instelling op vraag van de vader via die kerel die mij verliefd liet worden om geld. Momenteel zie ik haar om de 14 dagen 2 u zogezegd onder begeleiding maar eigenlijk vrij daar in die ruimte. Ze vatten ook dat er niets verkeerd is met mij en melden dat ook naar jeugdzorg maar jeugdzorg wil niet toegeven. Nu dwingen we terugkeer naar moeder terug anders steekt deze advocaat hoger waar hij meet kracht heeft. Jeugdzorg België is even corrupt of Nederland.
Kinderen uit huis halen of ontvoeren zonder reden van de goede ouder(s).
Het kind is vanuit de instelling bij de vader geplaatst waar ook feiten gebeurd zijn. Ze wilde niet praten met hem en ik kreeg 1 jaar contactverbod en in deze tijd hebben ze haar gedwongen met hem te praten.
Uitspraak van jeugdzorg VERMOEDEN dat moeder manipuleerd. Dus geen zekerheid.
Dus mijn kind en ik straffen ze om zaken van vermoeden (nergens bewijs) door leugen die begonnen zijn in 2017 door deze die mij verliefd liet worden en mij dat geld ontnam en niet verder zijn zin kreeg en samen met ex ..... Met dit gevolg.
Zover gaan die scammers of zelfs mannen uit dagelijks leven.
Nu sinds kort stel ik mijn hart weer open na 10 jaar alleen zijn na huwelijk met die vader( verborgen narcist, sociopaat) zeg maar.
Erg heftig wat jij allemaal hebt moeten meemaken en nog steeds in zit.
Ik heb ook mijn nodige ervaring met jeugdzorg. Blijkbaar is waarheidsvinding niet erg belangrijk. De wereld leeft op aannames dat is blijkbaar makkelijker dan echt te onderzoeken wat er gaande is. Kinderen zijn in deze altijd de dupe.
Ik hoop dat je band met je dochter weer hechter gaat worden en dat er begrip komt voor jou.
Blij te lezen dat jij je hart weer open te zetten als is het na 10 jaar / 10 jaar is lang ?
Dat klopt ze geven je kleur in je leven,
Omdat ze allemaal mooie en lieve woorden tegen je zeggen.
Daar ga je in geloven.
En dat je dan gevoelens gaat krijgen voor diegene is ook begrijpelijk.
Maar uiteindelijk maken ze je geestelijk en lichamelijke helemaal kapot.
Het is zeer verdrietig dat je belazert bent.
In mijn geval weet mijn dochter over wat er is gebeurt maar ik heb haar regelmatig gezegd nooit iets tegen mijn partner te zeggen
Ik durfde hem niks te vertellen.
Dus heb ik mijn dochter er in mee gesleept.
Daar is ze nog steeds heel erg boos over.
Nu begrijp ik haar ,
Ik leefde in een vreselijke roes,
Inmiddels heb ik nu een bijna een week geen contact meer met die oplichter.
Mijn ogen zijn open gegaan
Te laat helaas.
Ik zit nu in de boosheid fase.
Wat jou is overkomen ia verschrikkelijk voor je.
Als je wil praten dan mag je me hier een bericht sturen.
Heel veel sterkte en kracht toegewenst.
Groetjes Elke
Wat een verdrietig verhaal, je bent echt misbruikt en belazerd. En anderhalf jaar is enorm lang! Knap dat je dit met ons deelt. Het helpt echt om het met anderen te delen, je hebt liefdesverdriet, bent in de rouw, je mist de aandacht en het contact, het kost tijd maar het slijt wel. Op dit forum vind je ook oordeelloos begrip, dat helpt enorm. Gebruik die steun.
Pas goed op jezelf.
Het is inderdaad liefdesverdriet naast het bedrog en de financiële leed.
Het is niet te bevatten
Bedankt voor je steunende woorden !!!
Het is net erover praten dat je moet doen om het een plaats te geven. Opkroppen heeft tot geen zin. Zelf ben ik vertrouwenspersoon/ ervaringdeskundige en toch liep ik erin. Geen geld kwijt deze keer maar in 2017 ben ik 20000€ kwijt aan een man dat ik wel echt zag. Er is ook niets geweest toen tussen ons maar ik was er stapelverliefd op. Hij had mij nodig om mijn held blijkbaar en bleef met hem in contact hopend terug te krijgen. Toen hij merkte dat ik toch geen meer kon geven is hij samen met ex naar politie gestapt met als uitleg dat hij door mij gehuurd was voor huurmoordenaar en ik mijn en mijn dochter ook om het leven ging brengen. Ik werd begin 2018 gearesteerd en kind weg van huis waar ik nu nog eens moet vechten om die leugens. Dus ook al ben je zelf hulpverlener toch ben je vatbaar. Gelukkig heb ik overal bewijs van geld storten met correcte mededeling toch de angst om een zaak te starten om alles terug open te scheuren.
Net erover praten want zo beschermen andere mensen rond deze praktijken!
Sterkte
Wat vreselijk dat degene zover is gegaan en nog erger dat de instantie dit ook geloven en dat daardoor je dochter bij je vandaan is .
Is je dochter momenteel wel weer bij jou ?
Is het misschien goed om met een jurist of advocaat te praten hierover ?
Ik begrijp dat dit moeilijk is.
Ik ben gescheiden van een narcistische ex en daardoor waarschijnlijk vatbaar voor deze praktijken. Zoveel levenslessen gehad, maar toch bleef ik altijd in het goede geloven. En nu ? Ik zal nu wel alleen blijven, want hoe ga ik ooit weer een man in de liefde vertrouwen
Ik wens jou veel kracht en sterkte toe.
Het is verschrikkelijk wat diegene jou heeft aangedaan.
Ik ben zelf ook er ingetrapt en veel geld verloren.
Ik heb zelf ook de gedachte gehad soms nog, wat doe ik hier nog,
Maar ik heb een dochter, waar ik sterk voor moet blijven.
Valt niet mee, want onze band is slecht na alles wat er gebeurd is met deze oplichter die mij flink geld af handig maakte.
Maar het gaat nu niet om mij,
Deze persoon heeft jou alles kapot gemaakt wat jou lief is.
Dat is heel verdrietig.
Deze oplichters zijn zo gehaaid als wat met hun mooie praatjes,
Het is een psychologisch spel wat ze helaas spelen en ze spelen zo erg op je gevoel in dat je alles gelooft wat ze zeggen.
Het is heel goed dat je aangifte wil doen,
Mijn ervaring is dat ze er niks mee doen.
Dat is heel erg.
Maar je moet het zeker doen die aangifte.
En wat ik ook een goede zet van je vind om uit te zoeken hoe je in het buitenland aan gifte kan doen.
Daar ben ik heel benieuwd naar of je daar achter kan komen.
Want dan sluit ik me bij je aan om aangifte tegen die oplichter die mij belazerd heeft.
Laat het me anders weten via dit forum of het je lukt om in het buitenland aangifte te doen tegen jou oplichter.
Want ze mogen hier niet mee weg komen.
En ik wens je heel veel sterkte en kracht toe.
Liefs Elke
Bedankt voor je reactie
Het ergste is misschien nog wel dat het degene blijkbaar niet uit maakt welke gevolgen het geld-verlies betekent voor mij . En zoals voor velen van ons in dit soortgelijke situatie.
Deze man gaf mijn leven weer kleur, tenminste zo voelde het echt.
Ja ik zal het hier vermelden als het mij gelukt is om in het buitenland ook een aangifte hiervan te doen.
Heb jij je dochter ingelicht over wat er gebeurd is met jou ?
Inderdaad voor je dochter moet je door. Ik probeer ook dat steeds voor ogen blijven te zien, maar eerlijk gezegd blijft de gedachte nog steeds ‘wat doe ik hier nog..’
Ik wens jou veel kracht en sterkte toe !
Mij is precies hetzelfde overkomen..
Ik dacht altijd.. ik trap hier nooit in..of.. hoe kan iemand hier intrappen..
Ik heb ook aangifte gedaan.. maar kreeg als snel de mededeling.. alles vals.. foto's die ik had waren nep, namen nep..
Dus...
Verwacht hier niet al te veel van
Gr.
Ik ga het gesprek aan met de politie en neem alle bewijsstukken mee..
Ik ben verplicht aan mijzelf om hoop te houden..
“Wie goed doet , goed ontmoet “ zo is het spreekwoord , Het enige positieve dat ik eruit haal is dat ik een harde les geleerd heb..?
Inderdaad deze mensen mogen hier niet mee wegkomen..
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik in het buitenland ook de aangifte kan gaan doen