Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Slachtoffer malafide beleggingsplatform

Ik ben slachtoffer geworden van een malafide online beleggingsplatform wat me ontzettend in de schulden heeft gebracht.

Nadat ik bij dit zogenaamde bedrijf (ik weet nu dat het een spookonderneming is) een account had geopend ben ik gaan handelen (opties, aandelen, grondstoffen) 
Dit zag er allemaal goed uit en ik maakte wat winst. Hierop werd ik door de account manager geadviseerd een hoger account te nemen door meer geld in te leggen. Dit heb ik stom genoeg (achteraf) gedaan waardoor ik meer handelsruimte had. Op een bepaald moment wilde ik mijn winst verzilveren maar hiervoor moest ik al mijn posities sluiten wat met één bepaalde positie niet lukte want ik stond hiermee op verlies. Om deze te kunnen sluiten moest ik het bedrag eerst inleggen wat ik in paniek gedaan heb (waarbij ik veel geld geleend heb want ik had dat zelf niet op dat moment) maar hierna kon ik de positie sluiten (rollover) waarbij er ook nog naar het leek uiteindelijk een mooie winst kwam. 
Na het sluiten van alle posities in samenspraak met de accountmanager een terugtrekkingsverzoek van het hele account gedaan en toen kreeg ik ineens te maken met een zogenaamde AML security deposit. Ik moest eerst 30% van het totaal bedrag als een soort waarborg storten voordat het geld vrij zou kunnen komen. Dit had ik bijna gedaan. Ik was er bijna weer ingestonken maar deze laatste transactie niet meer gemaakt want toen was duidelijk dat dit één grote scam is en je ingelegde geld allang naar de fraudeurs is. Al met al ben ik door deze vorm van oplichting diep in de schulden geraakt en heb ik zeer veel stress.

Bezig met laden...

26 Reacties *

18 juni 2023
Wel gelijk creditcard geblokkeerd en rijbewijs ook als vermist opgegeven en nieuwe aangevraagd. Politie op de hoogte gesteld maar nooit reactie op mijn aangifte gehad.. ik was zelf bang dat de politie een scam was. .. toch gaf het uiteindelijk bij elkaar me een beetje rust. Zag het als hele dure cursus.. weer veel over mezelf geleerd.. maar ja ik was erg erg bang.. gelukkig nu mijn Bounderies beter op orde..
18 juni 2023

Als antwoord op door 280f7fb6c34d45…

Creditcard is geblokkeerd. Ik ga een nieuwe krijgen, gelukkig hebben ze die gegevens nooit in handen gehad. Maar ergens voelt dit ook als een hele dure les. Ik moet nog aangifte gaan doen. Heb binnenkort een afspraak staan. Ben nu druk met bewijzen aan het verzamelen. Tot op heden heeft degene die mij geholpen heeft me nog niet geblokkeerd op Whatsapp, wel via Instagram. Ik twijfel of ik dan nog het contact een beetje op gang moet houden tot de aangifte of het moet verbreken. Ze denken dat ik nog op zoek ben naar geld om het bedrag vrij te krijgen. Ja, nee... Eigenlijk twijfel ik ook of degene wel nep is, heel behulpzaam en deelt soms persoonlijke informatie en niet een ongelukkige samenloop van omstandigheden is. Het is soms allemaal nog wat te verwarrend.
18 juni 2023
Je kan jezelf toch wel voor je kop slaan. Ik ben ook slachtoffer geworden ook cryptofraude. Het begonnen met een vriendschappelijk contact, eerst via Instagram, later via Whatsapp. Ze wist precies hoe alles werkte en het contact ging zo snel dat je bijna geen tijd had om na te denken. Ik heb geld via mijn creditcard overgeboekt naar een wallet op een groter platform en heb vanuit daar het overgeboekt naar een andere wallet. Een nepwallet. Om geld uit de wallet te halen werden me een paar drempels opgeworpen om het eruit te halen. Uit vriendelijkheid werd me aangeboden dat de persoon me ook een deel zou betalen. Daarna werd mij een grotere drempel opgeworpen omdat het bedrag uit 2 wallets is betaald en ik werd door de persoon die me ‘zogenaamd’ hielp aangemoedigd omdat geld toch snel bij elkaar te krijgen. Ik ben veel geld verloren, gelukkig ben ik niet de schulden in gegaan. Daar ben ik mijn bank heel erg dankbaar voor, die blokkeerde een transactie van mij en daardoor is alles gaan rollen, ik zit nog wel in het proces en moet nog aangifte gaan doen. Echt, het is toch raar wat voor mensen op deze wereld rondlopen. Ik ben benieuwd naar de invloed die zit soort acties op jullie leven heeft gehad? Ik zit nog in het begin van het proces maar naast alle gevoelens, heeft de vertrouwen in de mensheid een behoorlijke deuk opgelopen.
18 juni 2023

Als antwoord op door 59636acda9b64b…

Sterkte. Same story.. knuffel Wat ik kan zeggen.... Blijf in je eigen frequenties... het vertrouwen in me zelf is nadat het gebeurd is begin mei enorm gegroeid. Ik hoop voor jou ook. . en idd ja eerst door alle lagen vanschaamte en teleurstelling.. bij mij heeft een paar weken geduurd. Maar voel me nu sterker dan ooit..
09 mei 2023
Ik heb een vergelijkbaar verhaal.
09 mei 2023

Als antwoord op door 280f7fb6c34d45…

Hoi Leontien. Wat erg dat jij ook slachtoffer bent geworden, net zoals ik en vele anderen........ Graag kom ik in contact met jou. Ik heb een groepje slachtoffers met elkaar verbonden en we gaan elkaar binnenkort zien. Zó fijn om met elkaar onze pijn en andere emoties te kunnen delen. Delen is helen en het helpt echt ! Niemand begrijpt onze gevoelens zo goed als wij. Vriendelijke groet, Lydia
25 april 2023
Ik herken het! Ik ben opgelicht door een scam via instagram! Een persoon die precies wist wat ze moest zeggen, ging door een hele moeilijke periode en nog steeds eigenlijk. Verschrikkelijk om al jullie verhalen te lezen. Gelukkig sta je niet alleen!
23 april 2023
"De app store is het zelfde als de playstore (geloof ik dat dat zo heet?) bij Android." Android is van Google die ook toezicht houdt op de App Store. Als daar een app tussenzit die gebruikt wordt door oplichters kan Google daar tegen optreden. Ik vrees echter dat de oplichters op een andere manier contact hebben gezocht en net doen alsof ze verbonden zijn met bonafide bemiddelaars. Je noemt Polar BTC. Er is momenteel geen app die zo heet. Er is wel een gelijknamige firma (gevestigd in London) waar de FCA voor waarschuwt. Als jij in de playstore van Android een app hebt gevonden waarmee je via PolarBTC kan handelen, is Google wellicht aansprakelijk te stellen. Maar ik vermoed dat je via social media een link hebt gekregen, zoals de meeste mensen die opgelicht zijn.
20 april 2023
De (ver)taalfouten hadden al een waarschuwing kunnen zijn. Er staat geen enkel adres of telefoonnummer op de site, en in de algemene voorwaarden kom ik geen bedrijfsnaam, KvK-nummer of vestigingsplaats tegen. U handelt dus met een volstrekt anonieme tegenpartij. Hoe bent u op deze website terecht gekomen? Bent u benaderd via mail, social media, telefoon of hebt u op een link geklikt in een advertentie ergens? Hoe hebben ze u gevonden?
20 april 2023

Als antwoord op door 367f170474134e…

Ik heb mij helaas zelf aangemeld via een advertentie binnen social media. Dit had al de eerste waarschuwing moeten zijn echter in een, zeg maar vlaag van verstandsverbijstering ben ik er op in gegaan. Daarna ben ik steeds verder in de fuik terecht gekomen met alle gevolgen van dien.
20 april 2023
Het malafide beleggingsplatform heet upstream-market upstream-market.com Trap er niet in bij deze vuile oplichters hoe goed het platform en alle gelieerde websites er ook uitzien. Dit zijn (waarschijnlijk) dezelfde gasten als van Fincryptomarket
19 april 2023
"En echt niemand die je wilt helpen om te zorgen dat de oplichtersbendes opgepakt gaan worden." Toch wel. Maar jullie vertellen niet op welke manier je benaderd bent en via welke platforms je gehandeld hebt. Daardoor blijft de werkwijze van deze oplichters onduidelijk. Via Nederlandse platforms zoals Bitvavo en Coinmerce kun je als eenvoudige consument zelf aan- en verkopen, maar schijnbaar zijn er tussenpersonen actief die misbruik maken van argeloze mensen. Ook bij de Nederlandse platforms is de bescherming overigens beperkt, want er wordt geen toezicht op gehouden door de AFM of DNB. Hoe dan ook. Nou ben je niet langer onder het juk van het allesbepalend bankwezen River, met als gevolg dat je spaargeld nu door een scammer uitgegeven kan worden. Leergeld heet dat. Wat is de app Store eigenlijk?
20 april 2023

Als antwoord op door 367f170474134e…

De app store is het zelfde als de playstore (geloof ik dat dat zo heet?) bij android. Enne..ik weiger om meteen maar het vertrouwen in al mijn handelen op te geven, doordat ik nu heel erg ergens ben ingetrapt. Ik heb een hele stomme fout gemaakt, daar moet ik mee leven. Ik ben opgelicht door Polar BTC, ik heb van alle transacties screenshots gemaakt gedurende het hele proces. Ook het tradersplatform heb ik vastgelegd, waar mijn zogenaamde winst steeds zichtbaar was. Alle accounts heeft de scammer nu opgeheven, alle bewijslast zou dan weg zijn. Maar ik heb alles nog. Ook alle emails bewaard. Inmiddels contact met Wirex, ( vergelijkbaar met coinbase) zij gaan kijken wat ze nog kunnen doen. Zij willen uiteraard niet dat geld via hen naar een scammer wordt overgemaakt.
19 april 2023
Wat erg dit het vertrouwen naar mensen wordt minder omdat ze vaker op een slinkse manier aan geld willen komen laten ze gaan werken. Ben ook va.naf febbtuari uit mijn doen.
23 april 2023

Als antwoord op door ad22b31bcd5746…

Wat is jou overkomen ? Ik ben vanaf december uit mijn doen ? Heb je behoefte aan telefonisch contact? Lieve groet van Lydia
17 april 2023
Hi Quinn en ook River, Ook ik ben enorm opgelicht. Het is zo frustrerend op welke wijze ze je meenemen en je erin geluisd wordt. En echt niemand die je wilt helpen om te zorgen dat de oplichtersbendes opgepakt gaan worden. Tuurlijk is het een internationale bende maar ook hier zouden de diverse landen kunnen samenwerken. Veel sterkte! Wanneer we elkaar kunnen helpen/ondersteunen graag. Groetjes
23 april 2023

Als antwoord op door 545a1c9928f74c…

Hoi Lisa Graag zou ik met je in contact komen maar niet on line Telefonisch is veel beter Ik merk dat ik een stem en dus een emotie nodig heb Lieve groet van Lydia
03 mei 2023

Als antwoord op door 545a1c9928f74c…

Hoi Lisa Ik heb een bijeenkomst bij mij thuis in Brabant georganiseerd op zondagmiddag 21 mei voor slachtoffers van on line fraude. Als je behoefte hebt om er bij te zijn, bel me dan op 0610821232 groetjes, Lydia
17 april 2023
dagelijks word ik lastig gevallen met emails over bitcoins. begin er niet aan. het is niet goed. ik hoop dat je hier wat aan heb.
19 april 2023

Als antwoord op door a842c00ad4c144…

Dank voor alle reacties, herkenbaar allemaal! Ik probeer het los te laten, lukt uiteraard niet want het vreet een soort aan je. Ik voel me uiteraard ook schuldig, ik ben er ingetrapt, terwijl ik eigenlijk van mezelf overtuigt ben dat ik dat nooit zou doen. Ik verwijd mezelf ook gemakzucht en hebberigheid. Ik dacht blijkbaar dat ik veel geld kon verdienen door iets te doen waar ik geen verstand van heb, Ik geef niet bitcoin de schuld. Voor mij is bitcoin/crypto nog steeds een soort kans om onder het allesbepalende juk van het bankwezen uit te komen. Niet perse om er rijk mee te worden maar wel om op een andere manier financiën te organiseren ( of juist niet) Crypto kan er niets aan doen dat ik ergens ben ingetrapt. Ik merk dat het me helpt om me te verdiepen in de cryptomarkten. Voordat ik opgelicht ben had ik dat nooit gedaan. Ik koop dus iets wat heel veel kost maar ik had me er niet goed in verdiept. ( ja, ik schaam me nog steeds) Nu lees ik me in, ik heb zelfs een crypto account zelf aangemaakt met vijftig euro aan bitcoin. Ik kan dit zelf regisseren en er af halen, heen en weer schuiven en kijken wat er gebeurd. Ik merk dat dit mij helpt. Ik ga er niet meer in stoppen, en er is ook niemand die nu tegen me zegt wat ik moet doen. Ik bezit nu een minibeetje bitcoin en ik mag zelf weten wat ik er mee doe. Voor mij werkt dit helend. Controle over iets waar ik geen controle over had.
17 april 2023
Oh Quinn wat een drama/trauma ! Ik heb hetzelfde meegemaakt en ben sinds 12 december volledig uit balans ? Depressief en heel slecht slapen Jouw verhaal is zó herkenbaar Stuur me maar een mail als je wilt dan wisselen we telefoonnummers uit want geloof me, we hebben elkaar nodig ! Sterkte ! Warme groet van Lydia
20 april 2023

Als antwoord op door af6e44936a3d4e…

Hoi Lydia, Dank je wel voor je reactie en voor jou ook mijn medeleven. Die oplichters boeit het werkelijk niets dat ze echte mensenlevens aan het verwoesten zijn. Ik weet niet hoe ik je via e-mail kan bereiken.
17 april 2023
Hoi Quinn, Klopt. Ze hebben mij via de app Store een coinbase wallet laten aanmaken en daar staat nu al het geld in. Die wallet is beveiligd met een phrase die de oplichters dus weten. Ik heb het daarna wel extra beveiligd met een nieuw wachtwoord en face.id. Nu willen de oplichters geld om het om te zetten naar mijn bankrekening. Ik heb al hulp gezocht bij Coinbase, maar ik ga ervan uit dat ik alles kwijt ben. Dat geld zal er wel niet echt op staan maar een soort nep iets zijn. Maar inderdaad. Het lijkt heel echt allemaal.
23 april 2023

Als antwoord op door a1b19fd7ad664a…

Hoi River Ik zou graag telefonisch contact met je willen On line werkt niet voel ik …… We hebben elkaars stem en emotie nodig Ik ga dit komende week met slachtofferhulp bespreken Ik wil iets gaan organiseren om elkaar te treffen Lieve groet van Lydia
17 april 2023
Hallo Quinn Wat verschrikkelijk. Ik heb hetzelfde aan de hand, maar dan met bitcoins. De oplichter wil nu nu ook meer dan de helft van het ingelegde bedrag als een waarborg. Nu ben ik er klaar mee. Ik ben gewoon totaal opgelicht. Ik ben nu een soort paranoia geworden en ben steeds bang dat de oplichter op al mijn apparaten kan inbreken en toegang heeft tot rekeningen of wat dan ook. Onveiligheid en stress. Ik heb nu contact met de fraudehelpdesk . Het geld ben ik kwijt. Heel veel sterkte River
17 april 2023

Als antwoord op door a1b19fd7ad664a…

Hoi River, Deze vorm van oplichting gaat ook middels bitcoin. Je maakt eerst echt geld over naar een wallet waar je bitcoin koopt welke je doorzet naar het handelsplatform (althans dat denk je) Je ziet het bedrag ook in je account waarna je kunt gaan handelen. Om een terugtrekking te doen zet je het (zogenaamde) geld weer om naar bitcoin om naar je eigen wallet te retourneren en dit is dus de grote scam. Je krijgt geen bitcoin in je eigen wallet want dan worden er ineens allerlei drempels opgeworpen en kom je erachter dat je bent opgelicht. Het handelsplatform zit zo verdraaid goed in elkaar dat je er ziende blind intrapt.