Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

politie doet niets meer.

hoi allemaal.

het is nu 1,5 jaar geleden dat alles uit de kast kwam. 4 jaar in een hell geleefd in m'n eentje, met heel veel shit. vorig jaar kon ik het niet meer aan. 

had al een paar maand niets gehoord van de politie. dus besloot ik zelf maar 'weer' eens er achteraan te gaan..

het blijkt nu dus dat ze niets meer hebben onderzocht en gewoon niets meer hebben gedaan. ze zei zelf 'we hebben dit aan de kant gezet, en gestopt'. 

Zou ik hier verder mee doorgaan of niet? Bij m'n psycholoog hadden we het 'boek' afgesloten. Maar ik zit hier nog wel mee soms.. omdat ik dit gewoon onterecht vind. 

nu weet iik toevallig dat die persoon het zelfde doet als hij bij mij deed. ik gun het haar zo niet, in die hell, en ze is 14.. hij is nu 19 a 20 jaar denk ik.. ik heb een tijdje terug geprobeerd om in contact te komen met dat meisje, maar het was toch te lastig om ook weer met 'hem' in een groep te zitten online, en te spreken. Ik heb gedaan wat ik kon doen, ik heb gezegd wat ik wou over hem tegen haar, maar ze geloofde me niet. Ik denk hier nog elke dag gewoon aan, en ik weet niet wat ik kan doen. bij therapie zeiden ze dat ik anoniem aangifte kan doen, maar dat wil ik niet weer, omdat ik dan weer voor iemand opnieuw moet beginnen, en het hele proces opnieuw in moet. 

Hoe zouden jullie dit doen..? 

Bezig met laden...

4 Reacties

07 april 2023
Smile, Het enigste wat ik je verder kan adviseren is om naar je eigen (onderbuik)gevoel te luisteren. Je bent 17, minderjarig, maar oud en verstandig genoeg om een keuze in je leven te maken. Je ouders hebben het vast heel goed met je voor, maar misschien begrijpen ze je situatie niet helemaal goed. Als jij het gevoel hebt dat je er een zaak van moet en kan maken, dan doe dat gewoon en neem contact op met een advocaat. Hoe het verder zit weet ik overigens niet, aangezien je een minderjarige bent, kan het zijn dat je ouders willen dat je het met rust laat omdat het wat kosten kan opleveren in een eventuele rechtzaak. Probeer hierover eerst misschien contact op te nemen met het Juridisch loket! Win je zelf fatsoenlijk juridisch advies in hierover. Wanneer je overigens een telefoon vol met bewijsstukken hebt, waarbij fatsoenlijk aan waarheidsvinding aan gedaan kan worden, dan sta je sowieso sterk in je zaak. En idd, doe je best! Hou je kop op en laat je niet neerhalen door zulke mensen! Ook al zit je met moeilijke dingen, je hebt nog een hele leven voor je! Overigens, niet verkeerd bedoelt, maar heb het idee dat je leven op dit moment enorm chaotisch is. Probeer alles voor je zelf neer te schrijven en op een rijtje te zetten als dat lukt. Je vraagt je eigenlijk af of je aangifte moet doen tegen de beste vrienden. Dat moet je echt toch zelf beslissen, Smile. Mijn persoonlijke ervaring. Heb zelf tegen mijn ex partner aangifte moeten doen. Dat kostte enorm veel energie en tijd om alles wat er is gebeurt in chronologische volgorde te zetten, maar het is wel gelukt. Had dat in het begin moeten doen, voordat ze me nog meerdere dingen had aangedaan, maar helaas. Als het goed is kan je overigens ook proberen een melding te maken in plaats van aangifte te doen, wanneer je bang bent dat een bepaalde situatie uit de hand kan lopen. Met vriendelijke groet, Sjoerd
07 april 2023
ik heb je even een prive berichtje gedaan! :)
07 april 2023
Hallo Smile. Je verhaal is een beetje verwarrend en lastig om te begrijpen. Begrijp ik het goed dat het om je ex gaat die nu iemand anders het leven tot een hel maakt? Zo ja, Het is niet aan jou om het nieuwe liefje van je ex te beschermen, je hebt die in ieder geval kunnen waarschuwen, meer kan je niet doen. Verder als deze persoon strafbare feiten heeft gepleegd, doe alsnog aangifte met al het mogelijk bewijs(Whatsapp, facebook berichtjes, screenshots, etc) Zo kan je het beste voorkomen dat deze dader in herhaling valt, wat die ook heeft gedaan. Ook al heb je het idee dat de politie je niet goed kan helpen. Praat met verder met een advocaat, je hebt rechten als mens, vergeet dat niet. Hoop dat ik je heb kunnen helpen met dit berichtje en wens je veel sterkte en geluk. En wens je een smile op je gezicht!!! Groet, Sjoerd
07 april 2023
Hey Sjoerd, ja klopt dat dacht ik ook toen ik het terug las, beetje dom maarja.. het gaat om mn beste vriend ipv m'n ex, maar in tegenstelling van wat ik moest doen is het wel een 'ex' hun zijn nu ook 'beste vrienden' we hebben idd met aangifte mijn telefoon moeten inleveren voor het bewijs,ss,videos, fotos etc te kunnen verzamelen. via een advocaat kunnen we wel proberen, maar ik denk niet dan mijn ouders daar achter staan ( ben zelf 17 nu..) , hun hebben zo iets van 'laat het, het is gebeurd je kan niet meer terug draaien' bedankt voor het bericht! ik ga zeker even nadenken hoe en wat met een advocaat ja.. haha ik zal me berst doen you knoww.