Mishandeld
In 2014 vertelde mijn ex dat hij niet meer van me hield maar zij me ook steeds dat goed kwam ook omdat we samen een dochter hebben, ik kwam er weken later achter dat hij een ander had dit stelde niet veel voor zij hij hij zij immers steeds het komt goed. Hij werd op een keer zo boos omdat in wilde weg gaan dat hij me wilde slaan maar sloeg mis en raakte een spiegel, daarna niet meer hij sloeg me weekelijks bond en blauw dit alles duurde 2 jaar toen heb ik op een dag mijn spullen gepakt en ben ik naar mijn ouders gegaan nooit heb ik het iemand durven zeggen tot ik mijn huidige vriend leerde kennen hij is anders en begrijpt me heel erg alleen ben ik de laatste tijd erg boos, ik ga nu naar een psygoloog en heb EMDR gehad en krijg nu nog gesprekken en doelen die ik wil halen zoals me weer fijn en goed voelen. Hij adviseerde mij een bericht hierop te zetten zodat ik wat info kon behalen waardoor ik minder boos ben ik ben zo bang voor mijn ex terwijl dat niet meer nodig is er is geen aanleiding meer en heb een lieverd die me beschermd met alles.
hoe kan ik me nog beter voelen en het een beetje achter me laten?
hopelijk heeft hier iemand de info voor mij?
7 Reacties
Jammer dat je zo vaak boos bent, maar wel enorm begrijpelijk met hetgeen wat je hebt meegemaakt.
Wanneer je wekelijks bont en blauw geslagen wordt, dan is dat niet niks!
Heb je een therapeut waar je mee kan praten?
Anders iets van sport, boksbal, wandelen?
Lekker even keihard muziek?
Zoals ik het begrijp heb je een uitlaat klep nodig.
En je nieuwe vriend verdiend dat niet.
Focus je boosheid op iets, laat het eruit op een gezonde manier. Ik weet niet hoe, dat moet je zelf zien uit te zoeken.
Ik wens je veel sterkte en geluk.
Groet,
Sjoerd
Wat goed van je dat je hulp hebt hiervoor. Dat heeft mij geholpen! Ik zelf heb soort gelijk mee gemaakt. Dus ik voel met je mee! Delen met mensen waar ik me veilig voel is helend. Zodat de schaamte een plek krijgt. En ik was ook vaak boos . Ik heb schema therapie en dat helpt mij heel goed. Ik mocht voorheen niet boos zijn van mezelf nu weet ik als ik boosheid voel dat iemand over mijn grens gaat! En het kleine angstige meisje in mij durft niet,maar de gezonde volwassen ik neemt het kleine meisje aan de hand en zegt ik ben nu groot ik troost haar en ik bescherm haar! Niemand mag over je grenzen heen je ex niet maar ook anderen niet! Niks mis met je bozige gevoel het geeft grenzen aan!
Je bent goed bezig! Ga zo door er komt een moment dat al jou harde werk beloond wordt! ;)
Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad.
Een liefdevolle groet.
Heftig verhaal. Moedig dat je het hier wil vertellen. Zegt ook wat over je kracht!
Zelf heb ik door heftige gebeurtenissen in mijn werk complex posttraumatische stress gekregen.
Ja ik ben meerdere in elkaar geslagen tijdens het werk. Hoe dat voelt daar kan ik over mee praten. Door je destijds je vriend twee jaar lang mishandeld te worden dat is onbeschrijfelijk heftig. Wat moet jij bang geweest zijn. Zo heftig! En wat een kracht dat je hier je verhaal verteld. Respect!!
Je bent nu in rustiger vaarwater. Een zeer heftige periode ben je aan het afsluiten.
De boosheid die je nu ervaart is een emotie die nu naar boven komt nu je in therapie zit.
De vraag is of je het gevoel hebt continu boos te zijn of dat je gevoel van boosheid "'zomaar" opkomt en langzaam weer verdwijnt.
In het geval van het eerste (continu boos) lijkt het mij verstandig dat je behandelaar dit oppakt.
In het geval van boosheid die zomaar opkomt en langzaam weer verdwijnt kun je wel wat mee doen.
Als je voelt dat je boosheid opkomt, ga een eind lopen in een stevige pas bijvoorbeeld.
Of probeer iets te doen waarvoor je enige concentratie nodig hebt zoals een ontspanningsoefening. Adem 10 rustig 10 tellen in via je neus, hou je adem een tel of 2 vast en adem dan heel rustig uit via je mond. Maak je mond daarbij zo klein mogelijk. Leg bij het in en uitademen je handen op je buik. Voel hoe je handen met je buikademhaling meebewegen.
Dat je nog angstgevoelens ervaart voor je ex is begrijpelijk. Dat gevoel moet slijten. Wat je daarbij helpt is je huidige relatie waarin jij je veilig en beschermd voelt.
Blijf ook vooral praten tegen je vriend zodat hij weet wat je doormaakt. Zeker wanneer jij je boos voelt. Laat hem weten dat dat gevoel niet naar hem gericht is. Misschien kunnen jullie samen een stuk gaan wandelen?
Ik wens je een succesvolle therapie toe en sterkte met het gehele proces.
Warme groet,
Arnold
Het overkomt je...
Iedereen hier heeft iets soortgelijks meegemaakt.
Hier ging mijn ex vreemd, huiselijk geweld en hij verving de sloten toen de jongste 4 weken oud was.
Met de 3 jongens ben ik naar mijn ouders gegaan. Nu ruim een jaar later loopt er een omgangsregeling. Opgelegd door de rechter.
Gelukkig voelen wij ons ondanks alles, wonderlijk genoeg erg goed.
Wij worden begeleid door gezinsvoogden.
Ik kan je niet helpen maar veel succes en sterkte!
Heel goed en moedig van je dat je jouw verhaal hier wilt delen. Heel begrijpelijk dat je nog steeds angst en onrustgevoelens hebt. HJe hebt heftige dingen meegemaakt en dat duurt (te) land voordat dit tot rust komt in je hoofd. Je hebt een psycholoog en EMDR.
Zelf heb ik ook een dergelijk traject doorlopen en weet als geen ander hoe moeilijk dat is om vol te houden. Maar je moet volhouden en er hard aan werken. Dat weet ik uit eigen ervaring.
Heel veel sterkte,
Met vriendelijke groet,
Thijs