Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Help Nieuwe Relatie..

Halloo..

1 mei 2022 bijna een jaar geleden

Ben ik seksueel misbruikt.. Ik had toen moeite al om seks te hebben met me eigen vriend en kreeg steeds paniekaanval uit eindelijk stap voor stap ging het wel goed omdat het ja het is je vriend je vertrouwd hem.. Maar deze relatie is gedaan..

 

Sinds kort een nieuwe relatie zijn ondertussen al 2 weken samen. Hij weet van mijn verkrachting af en is een super lieve jongen die alles rustig aan wilt doen en alles accepteert..

Vanmiddag kwam het onderwerp naar boven of ik het al zag zitten om het te doen of ik daar al klaar voor ben..

Natuurlijk hebben we nog maar 2 weken een relatie en zal ik niet 123 gelijk boem op iemand springen en rustig aan doen.. 

Maar mijn hoofd zit ook ergens nog mee...

Hoe ga ik reageren op mijn nieuwe relatie? Als je snapt wat ik bedoel..

Hoe hebben jullie dit gedaan? Je lichaam toevertrouwd aan een nieuw persoon?.. 

 

Ik hoop dat iemand me snapt en me kan helpen.. want mijn hoofd spookt rond..

Bezig met laden...

10 Reacties

06 april 2023
"Vanmiddag kwam het onderwerp naar boven of ik het al zag zitten om het te doen of ik daar al klaar voor ben.." Ging het gesprek vooral om veiligheid? Ik ga ervan uit dat je niet zit te wachten op SOA's of een onverwachte zwangerschap. Als er iemand tegen mijn zus of nichtje zou praten, "of ze er al klaar voor is" dan had die persoon een hartig gesprek tegenmoet!! Luister naar je onderbuik gevoel, misschien lijkt het wel een leuke partner, maar schijn bedriegt, wees voorzichtig! wens je veel sterkte en geluk, Mvg, Sjoerd
06 april 2023 (bewerkt)
Deze jongen is ondertussen al 8 jaar single En volwassen genoeg om Veiligheid te snappen en gaat met respect met mij om! :) Als ik het nog niet wil doen we het niet zegt hij ook liefde draait niet alleen om seks nee draait om elkaar liefde geven en er voor elkaar zijn en geloof me liefde krijg ik 100% En je mag altijd vragen of iemand er al klaar voor staat? Voor mijn ogen geen probleem? ?‍♀️
02 april 2023
Fijn dat hij al weet van je nare ervaring met grensoverschrijdend gedrag. Ik snap dat je bang bent, bespreek die angst maar. Openheid in het moment is zo belangrijk. Dan weet hij wat er op dat moment in je omgaat. Lieve groet, Jorien
02 april 2023
Ik zou zeggen eerst alleen strelen, lichte erotiek en ja wat de anderen hier zeggen: hou dat vast, als richtlijn en blijf bij jezelf, bij je gevoel….
02 april 2023
Goedenavond Stephie, voel maar goed of je er al aan toe bent om te ontdekken wat je lijf doet in deze nieuwe situatie. Wellicht kun je vooraf het gesprek aangaan met je vriend en aangeven wat je hier ook schrijft. Dat je het spannend vindt hoe je lijf gaat reageren. Spreek je angst maar uit, vaak lucht dat al wat op en blijf je er niet zo mee in je hoofd zitten. Ik wens je mooie, zachte momenten toe. Geef jezelf maar de tijd en absoluut ook de ruimte om nee te zeggen als dat zo voelt. Lieve groet, Jorien
02 april 2023 (bewerkt)
Dankjewell Jorien.. Hij weet der al van hoor dat ik bang ben hoe me lichaam gaat reageren.. Maar dacht misschien heeft iemand dit ook ervaren en hoe is die er mee omgegaan..
02 april 2023 (bewerkt)
Fijn dat je een nieuwe relatie hebt en het vertrouwen in hem hebt dat je hem over het misbruik hebt vertelt. Ik denk dat je nooit precies weet hoe je gaat reageren als je met een nieuw persoon seks gaat hebben. Misschien helpt het om ‘klein’ te beginnen, en eerst eens te kijken hoe dat voelt. Er zijn meerdere manieren om seks te beleven, stap voor stap kun je dan steeds meer vertrouwen krijgen. Wat mij ook helpt is om te weten dat zelfs als ik eerst ja voel, dat als het tijdens de seks toch als nee gaat voelen, mezelf hier ruimte voor te geven en dan ook te stoppen. Zodat ik mijn gevoel van veiligheid niet kwijt raak. Geef jezelf de tijd om te ontdekken wat voor jouw goed voelt en blijf praten met je vriend zodat jullie samen kunnen afstemmen wat op dit moment oké is. Veel succes
02 april 2023 (bewerkt)
Ik zal ook even een reactie geven naast Pieterke. En die is als volgt: Seks heb je pas als je daar zelf aan toe bent en altijd met een voorbehoedsmiddel zodat je de kans op een soa zoveel mogelijk beperkt. Zorg daarnaast dat je niet onder invloed van drank en drugs bent want dan doe je soms dingen waar je later spijt van krijgt. En intiem zijn met iemand is niet zomaar iets. Dat doe je normaal gesproken alleen bij iemand die je vertrouwt en die je ziet zitten. Zoniet, niet doen! Laat je niet dwingen om dingen te doen die je niet wilt. Want dan is het grensoverschrijdens gedrag. Geef daarom altijd goed en duidelijk aan wat je wel en niet wilt. Hopelijk heb je hier iets aan. Ik wens je nog een fijne dag.
02 april 2023 (bewerkt)
Daar heb je helemaal gelijk in bedankt! En ik vertrouw deze jongen wel hoor! Alleen ik ben bang hoe mijn lichaam gaat reageren op een nieuw iemand..
02 april 2023
Ik denk dat je rustig aan moet doen; ken jij het geheim van de zeven sluiers? Kijk maar eens op Google!