Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

whatsapp fraude

Hallo, ik werd gebeld door slachtofferhulp nav whatsappfraude 2 dagen geleden. Na het gesprek hoopte ik hier ervaringen van lotgenoten te vinden, maar ik lees er niks over. Ben ik de enige? Ik voel me heel alleen hierin op dit moment. Voelt een beetje vreemd, want zowel bij de bank als bij de politie blijkt dit dagelijkse kost te zijn. 

Ik voel me gebroken en doodmoe en begrijp niet dat dit me is overkomen. En het gaat over dit thema, maar lijfelijk voelt het alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden. Zoveel opgelopen deuken in één keer. Wat me gebeurt is, heeft nog geen plek. Ik kan er gewoon niet bij dat ik dit zo heb laten gebeuren.. Groet

Bezig met laden...

20 Reacties *

08 mei 2020
Ja, dat herken ik, ondanks dat ik al 7 maanden verder ben, komt dit gevoel af en toe nog wel naar boven. Heel naar dat het je ook is overkomen. Niemand denkt en verwacht het, en toch kan dit iedereen gebeuren. Mijn directe omgeving zal t niet gebeuren want zij zijn inmiddels zo wakker geschud door wat mij is overkomen. Jammer dat ik daarvoor eerst de fout moest ingaan. Sterkte met het verwerken, integreren en slijten. Hier ben je gewoon wel even een tijdje ziek van. Dit hakt t lichaam in.
08 mei 2020
Mij dus ook overkomen ( zie reactie streskip) dacht ook hier trap ik nooit in maar wel dus. Dacht mijn dochter te helpen. Had het gevoel bijna gehypnotiseerd te zijn en in de whatsapp te zijn getrokken. Best eng toen ik het doorhad wat heb ik gedaan hoe kon ik dit doen. Dat blijft door je heen gaan. Herkent iemand dit ?
04 mei 2020
Ook mij is dit vandaag overkomen. Het voelt heel naar als je denkt in gesprek te zijn met een familielid maar het blijkt achteraf een wildvreemde te zijn. Mijn intuïtie zij in eerste instantie even bellen om te horen hoe of wat maar heb dat niet gedaan, helaas. Mijn les uit deze is dat ik dus juist meer op mijn intuïtie moet vertrouwen. Deze situatie voelt enorm als inbreuk op mijn privacy. Dat er criminelen zijn is mij uiteraard bekend en ook ik heb altijd gezegd dat dit mij niet zou overkomen, Toch wel dus. Ik laat het los en probeer het te zien als dat ik graag iets voor een ander wil doen en dat is juist een mooie eigenschap. Ik ben niet fout (beetje dom misschien] maar de ander is erg fout en leeft een naar leven zonder gevoel en geweten.
13 september 2019
Ja ongelovelijk hoe die criminelen op onze goedheid en inderdaad daad van liefde misbruik van ons kunnen maken. Bij jou ging dat dus heel snel...deze methode had ik nog niet eerder gehoord. Maar hier is dus misbruik gemaakt van jou liefde voor je broer. En snelheid was geboden, dus in een mum van tijd hebben ze je keeggetrokken. Hoe kwam je er achter ? Bij de datingfraude duurt het iets langer omdat wij eerst bespeeld moesten worden met heel veel geslijm en smooth talk en een mooi in elkaar gedraaide regie. Behalve dat er met je gevoel gespeeld is heb ik er ook vooral moeite mee dat mijn intuitie me in de steek gelaten heeft. Zo zit ik toch helemaal niet in elkaar. En over het geld wil ik het al helemaal niet hebben. Bij jou is het in elk geval nog een "voordeel" dat je in jouw geval je broer dacht te helpen. Daar kan niemand je voor veroordelen. Bij dating fraude voel je je ook nog eens superstom omdat je voor een vreemde al dat geld zomaar weggegeven hebt. Ik hoop dat je een manier vind om er financieel weer bovenop te komen. Hulp van je broer ? Heb je aangifte gedaan ? Ben je al mensen tegen gekomen die ditzelfde meegemaakt hebben. Ik blijf me echt verbazen over al dat vuiligheid wat er om ons heen rondloopt. Sterkte in elk geval.
15 september 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dankjewel voor je reactie. Nee, ik ben nog geen mensen tegengekomen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ja, ik heb aangifte gedaan. Deze week is vooral een week van verdriet en ongeloof en idd hoe mijn intuitie me in de steek heeft gelaten. Op het datingfraude forum van deze site, daar herken ik me niet in. Het enige dat ik herken is dat ik ook met die mannen in contact had kunnen komen. Na mijn scheiding kreeg ik veel verzoeken op fb van weduwe mannen in mooie pakken met een jacht op de achtergrond. Welgestelde buitenlandse mannen, zo zien ze er uit. Het voelde voor mij niet als verdacht, maar ik had geen behoefte om met buitenlandse mannen in contact te komen. Ik wens jullie veel sterkte met jullie pijn. Ik begrijp heel goed dat je omschrijft dat mijn fraude "een voordeel" is boven datingfraude. Mijn pijn voelt er niet minder door, maar dit heeft allemaal veel tijd nodig om te slijten.
13 september 2019
Goedemiddag, ik zoek in deze groep herkenning van lotgenoten van whatsappfraude. Als ik google op dit thema, zie ik dezelfde werkwijze aan whatsappberichten als die ik ontving. Ik kreeg van mijn broer een app dat hij een ander mobielnr had en dat ik dit moest wijzigen. Dat heb ik gedaan. Vervolgens kan hij niet inloggen bij telebankieren of dat mij wel lukt. Ja lukt bij mij wel. Hij moet met spoed rekening betalen. Ik zeg: moet ik het even overmaken? en dat was het begin van heel veel facturen en ik heb hem met liefde en loyaliteit willen helpen die middag. Met als gevolg dat ergens iemand (een crimineel) het geld staat op te vangen bij de pinautomaat. De app kwam niet van mijn broer maar van een onbekende die de profielfoto van mijn broer via fb had gehaald. In een paar uur tijd was mijn rekening totaal leeg/ lees rood. Het gaat om heel veel geld. Ik ga het bedrag niet noemen. Ik ben blut, en de crimineel lacht. Ik kom graag met lotgenoten in gesprek. Ik hoef geen medeleven en medelijden, maar herkenning. Zodat ik het voor mezelf beter kan plaatsen, hoe ik op goed vertrouwen handel en hoe mijn intuitie me in de steek heeft gelaten. Ik omschrijf het als: ik hielp mijn broer met alle liefde uit de brand en zat in een tunnel van snel handelen zodat hij op tijd de rekeningen had betaald. Er ging nooit een lampje branden, dat het niet klopte. had nooit argwaan. Ik hielp mijn broer en daar ben ik nu keihard de dupe van geworden.
26 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Goedenavond ?afgelopen donderdagavond 21 November j.l. is mij helaas hetzelfde overkomen via Whatsapp .in naam van mijn Zoon ??, ik kwam in tijdsdruk ivm de Spoed waarmee de 'zgn' Zoon mij appte en heb geen seconde gedacht dat dit Fraude zou kunnen zijn ?, 'hij' zou het bedrag de volgende dag op mijn rekening terug storten pfff , ik de volgende dag het 'nummer' van mijn zgn Zoon geappt en gevraagd of het bedrag al terug gestort eas ...geen reactie ...ik heb toen een ander ?nummer van mijn Echte Zoon geappt en toen werd ik 'wakker' ???? ik ben nog steeds in 'shock/ ontkenning en zeeer boos/ verdrietig dat dit nu zelfs Mij is overkomen
26 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~920] Wat vervelend voor je! Dit is inderdaad een manier van fraude die snel in omvang toeneemt. Ik heb pasgeleden ergens een artikel hierover gelezen/gezien. Het is heel pijnlijk en zwaar balen maar blijf vooral niet te lang boos op jezelf. De organisaties die hier achter zitten zijn zo goed georganiseerd.
26 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] ik probeer het uit mijn 'systeem' te krijgen ,dat heeft inderdaad tijd nodig ??dank voor jouw reactie en wat fijn om hier mijn verhaal te kunnen doen ?
26 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~920]sterkte voor jou. Geef het tijd, logisch dat je boos en gefrustreerd bent. Ik herken je hele verhaal hierin. Bij mij komt de boosheid en t verdriet soms nog steeds nr voren vanuit t niets. Mijn vertrouwen heeft n flinke knauw gekregen, ik sta nu helaas anders in de wereld als daarvoor, meer op mijn hoede en tis minder kleurrijk dan daarvoor helaas, kennelijk is of wordt dit meer de echte wereld. Veel sterkte voor je!!! Tis gewoon goed k.. Ik herken wat je zegt; in mijn beleving heb ik een echte en een nepbroer.. ik had altijd 1 broer maar nu ineens een nepbroer erbij. Dat heb ik nog los te laten.
26 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~668] ???? het word steeds moelijker het 'Vertrouwen in' te herstellen , de tijd zal het mij zeggen
26 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~920] Klinkt cliché Maar tijd heelt alle wonden. En als je straks denkt er overheen te zijn kan het zo weer een keer opkomen. Maar op een gegeven moment ben je er overheen. Sommige lessen die wij leren zijn helaas bikkelhard
26 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~920] jemig ja voordat je het goed en wel in de gaten hebt is het je overkomen. Ik had hier niet eerder van gehoord maar dit is dus ook zo'n ding die steeds vaker voorkomt en waarbij ons vertrouwen geschonden wordt. Zijn wij nou te goed of zijn die gasten gewoon verrot. Nou inmiddels is mij dat wel duidelijk. Sterkte !
26 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662]ik heb de progamma's waar dit besproken word ( Kassa/ Radar en Opgelicht) allemaal bekeken en Toch trap ik er in ? Dat betekent toch wel dat dit een goed 'georganiseerde' criminele ontwikkeling is
27 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~920] ja idd..ik ook hoor en naar die vrouwen zitten kijken...van jeetje daar trap je toch niet in...maar zo zie ja...hoe il weet het nog steeds niet...hoe heeft me dit kunnen gebeuren... Ik ben Indisch en heb nogal geloof in dat bijgeloof en zwarte kunst...ik sta er echt niet van te kijken als ze mij zouden zeggen dat er iets van voodoo achter steekt. Maar hoe dan ook...hele geslepen oplichtersbendes
12 september 2019
Hi Tweeling Je bent inderdaad niet de enige die met een soort van oplichting te maken heeft. Het is begrijpelijk dat je niet snapt dat het jou is overkomen. Dit was exact mijn reactie toen ik er achter kwam. Bij mij was het datingfraude. Ik dacht ook mijn prins op het witte paard gevonden te hebben en snap niet dat ik er in getrapt ben. De organisaties die achter dit soort praktijken zitten zijn zo 'goed' georganiseerd dat je het jezelf niet kwalijk moet nemen. Als het heel recent is zal dit misschien heel lastig zijn. Maar het wordt beter! Een advies: praten helpt!
12 september 2019
Ohjee..Okay iets anders dan wat wij in de dating fraude hebben meegemaakt, behalve dat je waarschijnlijk heel veel prive info ongewild hebt vrijgegeven? Maar had je geen gewoon contact met je broer dan ? Wil je vertellen wat er verder gebeurt is waar je zo van slag bent. Als je er aan toe bent.
12 september 2019
Oh fijn, dankjewel voor je reactie. Ik heb te naken gehad met whatsappfraude. Dacht dat ik met mijn broer appte, maar het bleek achteraf een crimineel te zijn.
12 september 2019
Hallo tweeling, ja er zijn zeker lotgenoten. Weet niet wat je precies overkomen is, maar misschien dat je je ook kan aanmelden voor de groep datingfraude. Daar zijn we met een groepje dames elkaar flink hart onder de riem te steken en zul je zien dat je niet de enige bent. Lees alle verhalen maar eens en wij reageren zeker als je wil praten. Sterkte voor nu
12 september 2019
Hallo [~668] bedankt voor je bericht. Je bent zeker niet de enige maar deze groep is net begonnen waardoor er nog niet zo veel leden in zitten. Ik ga mijn best voor je doen om je in contact te brengen met lotgenoten. Groetjes, Eva (communitymanager)