Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Mishandeld

Sinds 3.5 jaar heb ik een relatie. 

Afgelopen weekend kwamen er vrienden eten die ik al heel lang ken. Ze haalden wat wilde verhalen met ex vriendjes over mij op die ik in mijn vrijgezelle tijd beleefd heb.

Ik heb al eens eerder gemerkt dat mijn vriend dit erg lastig vind.

Toen mijn vrienden vertrokken na de nodige drank draaide hij helemaal door.  Schold mij uit voor hoer en sloeg mij meerdere malen hard in mijn gezicht. Watnu nog steeds zichtbaar is.

De dag erna wist hij het allemaal niet meer en hij heeft er nu ontzettend spijt van zegt hij.

Ik loop voor gek en ik weet niet wat ik moet doen. Hem direct aan de kant zetten of het nog proberen? 

We hadden het heel leuk samen.  Ik heb hem 1x eerder zo boos gezien, ook met drank, maar toen sloeg hij niet.

Bij mijn vrienden komt hij er sowieso nooit meer in. Wat ik ook erg lastig vind.

Bezig met laden...

15 Reacties *

06 april 2023
Lieve Ellis 75, Een relatie van 3,5 jaar is natuurlijk niet niks, maar als ik naar je verhaal luister en in jouw schoenen stond, zou ik "Het schip verlaten". Dat jij in het verleden een leuke tijd hebt gehad, en vervolgens daar mishandeld door wordt door je (Ex?) partner is niet normaal. Luister naar je vrienden en kies voor jezelf. Het klinkt verder of je (ex?) partner dringend (psychische) hulp nodig heeft. En ook een alcoholistisch probleem. Hopelijk kom je er uit en hoop dat je geluk vind in je leven Ellis 75 Groet, Sjoerd
21 maart 2023
Halo Ellis, Dit is zo'n k*t verhaal ( sorry voor mijn omschrijving) waarvan ik nu al denk: dit blijft niet bij één keer en dan spreek ik uit eigen ervaring,helaas.... Je bent nog jong, denk goed na over het vervolg hiervan, nogmaals: je bent nog jong, er is geen handvol,maar een landvol mooie eerlijke gasten, sorry heeft vaak zo'n kleine betekenis.....tot de volgende keer....
17 maart 2023
Toch even een vervolg. Nu ik weer contact heb met de vriendin voor wie ik mijn huwelijk onderbrak durf ik weerniet door te zetten met die vriendinEn. . Terwijl er overduidelijk diepe ervaring is. Mag ik dan nooit gelukkig zijn ? Jullie snappen dat het misbruik van mijn mijn vrouw nog steeds diepe sporen trekt in leven. Ik heb een secundair trauma… misschien hebben de mij nu lezen hier toch iets aan! Vroeger begrepen onze relatie therapeuten er niets van. Misbruik bestond niet !!
17 maart 2023
Ik ben het met je eens Quincy. Het dringt nu pas allemaal echt tot mij door. Dit werkt dus als een spiegel! Kennelijk ben ik (ook?) goedgelovig. Ja ik ben een warm en goedhartige man. Zeer behoeftig aan erkenning. Wil zo graag echte liefde. Ik ben nu vier jaar weduwnaar. Heb weer contact met de vrouw bij wie ik veertig jaar geleden liefde vond. Ik was toen getrouwd met de vrouw waarvan ik nu dus weduwnaar ben. Het was achteraf gezien een bizar huwelijk. We zijn nooit volledig intiem geweest. Na die vriendin geen seks meer. Mijn vrouw moet misbruikt geweest zijn. Daarom zit ik hier. Lang verwarrend verhaal. Ook te ingewikkeld om uit te leggen. Ik zit nu al vier jaar in therapie. Kom ik hier ooit uit? Ik weet niet of het goed is om dit zo uit te typen
16 maart 2023
Hallo Ellis 75, Wat naar, dat je hieraan een flinke blauw oog hebt opgelopen. Wat maakt het lastig om naar de huisarts te gaan. Weet dat de huisarts niet oordeelt. Het is zijn/haar werk. Als je niet op je gemak voelt bij je huisarts of je vind het spannend. Vraag of iemand die jij vertrouwd en veilig bij voelt eventueel met jou mee kunt gaan. Dat kan de stress bij je weg nemen. Het is belangrijk om steun te krijgen in deze fase. Het is allemaal nog vers. Tevens, is ook fijn om toch je ogen en je hoofd na te laten kijken. Het zou mogelijk sprake van letsel kunnen zijn. Denk hierbij aan hersenschudding, kneuzingen enz. Je lichaam zit mogelijk vol adrenaline en, het zou ook kunnen dat je een beetje vlakkig bent. Wat natuurlijk logisch is. In een later stadium kan mogelijk sprake zijn van een blijvende letsel. Om die reden is het van belang dat je een stap voor bent. Voorkomen is beter dan genezen luid het spreekwoord. Wellicht valt het allemaal mee. Zelfverzorging is nu cruciaal van belang. En je bent het waard om de juiste behandeling te krijgen. Gun het jezelf. Is je ex/partner bevoegde door middel van een huissleutel om jouw huis te betreden. Heb je hierover maatregeling getroffen. Zorg dat jouw territorium weer een veilige haven wordt. Afstand nemen en voor jezelf te kiezen vanuit je kwetsbaarheid, is een mooie kracht om in te zetten om na te denken. Wat jij nodig hebt en hoe jij het toekomst ziet. Kortom: jouw waarden en normen. Bedankt voor het delen. Ik vind je dapper en sterk. Wees lief voor jezelf Slachtofferhulp Nederland is er voor je, Je staat er niet alleen voor. Heel veel kracht, moed, wijsheid en beterschap. Weet dat waar hoop is, herstel. Warme groet, Quincy, ambassadeur, Slachtofferhulp Nederland.
16 maart 2023
Heel erg bedankt vor jou duidelijke reactie Quincy, hier heb ik echt iets aan. Ik heb een enorm blauw oog. Maar verder geen pijn meer. Ik vind het lastig om naar de huisarts te gaan. Ik heb daar wel over nagedacht. Gelukkig wonen we niet samen dus gan ik wel afstand nemen om er voorlopig over na te denken. Liefs
16 maart 2023
Hallo Disaster, Fijn dat je hier bent. Het spijt mij zo, dat dit jou is overkomen, wat natuurlijk verschrikkelijk is. Dit had nooit mogen gebeuren. Huiselijk/partnergeweld wordt niet getolereerd. Het is onacceptabel en het druis in tegen de menselijke principes. Ongeacht welke vorm van omstandigheden wordt het toepassen van geweld niet gedoogd. Niemand heeft het recht en/of toestemming om jou te slaan. Je geeft aan meerdere malen in het gezicht te zijn geslagen, en dat het zichtbaar is. Ben je naar de huisarts gegaan, weet dat je met je huisarts kan praten. Zij zijn er voor je. Misschien kan jouw huisarts je in deze doorverwijzen naar het, Veilig Thuis. Het is van belang om je even te laten na kijken of er sprake van letsel en/of verwonding is. Hoe voel je nu, is het nog veilig genoeg om thuis te zijn of heb je ruimte nodig. Denk hierover na. Dit kan jou helpen om te kunnen relativeren, verwerken en herstellen. Je schreef er kapot van te zijn. Het is niet gek, want je bent enorm geschrokken en het heeft een enorme impact op jou gemaakt. Daarbij weetje even niet goed wat je wil en/of nodig hebt. Het is daarom goed om die ruimte te hebben om bij je zelf te raden te gaan wat er is gebeurd en wat dit met jou doet. Misschien kunnen jouw vrienden of een zorg -professioneel in deze van steun zijn. Je schreef dat dit je eerste aangrijpende gebeurtenis met je 'partner' is. Het is van belang om duidelijk te maken, dat het daarbij blijft, er geen vervolg komt en dat je ruimte nodig hebt om hierover na te denken wat je van hem en van jezelf verwacht/nodig hebt. Sorry/spijt bied geen voldoening op het nemen van de verantwoordelijkheid aangaande, het leed die is veroorzaakt. De meeste mishandelingen beginnen door: jaloezie, verwijting, sorry/spijt zonder enige onderbouwing enz. De praktijk heeft bewezen dat als er eenmaal geslagen is, blijkt de kans op herhaling groot. Ik wil je op het hart drukken dat het niet jou schuld is. Het is je overkomen. Huiselijk/partnergeweld is strafbaar en wordt niet getolereerd. Accepteer het niet en praat het gedrag niet goed. Er is geen excuus hiervoor. Op het Slachtofferhulp community -online zijn we als lotgenoten voor elkaar en zo delen we ervaringen vanuit erkenning en herkenning. Hopelijk haal je hier steun uit, zo vaak als nodig is. Slachtofferhulp Nederland is er voor je. Je staat er niet alleen voor. We doen het samen. Beter Worden Doe Je Samen. Bedankt voor het delen van jouw verhaal. Heel veel kracht, moed, wijsheid, beterschap en hoop op herstel. Warme groet, Quincy Ambassadeur Slachtofferhulp Nederland.
16 maart 2023

Als antwoord op door c9969b27d80542…

Daar sluit ik mij helemaal bij aan Quincy. We zijn er voor je , disaster!
16 maart 2023
Danielle, ik begrijp je niet goed. Jij hebt toch duidelijk een (afkeurend) oordeel, namelijk je mag niet slaan? (Trouwens dat vind ik ook hoor)
16 maart 2023
Ik vind dat hij een eerlijk verhaal heeft. Ik kan mijzelf vergeven om de slechte dingen die ik deed, want ik weet nu waarom ik zo was / ben, en ik neem de verantwoording op mij, Voor jou rest de vraag of je wilt (blijven) investeren in het uitbouwen van deze relatie, waarbij je scherp op je grenzen moet letten en spelregels moet afspreken, Zo zie ik het
16 maart 2023
Ik ben inderdaad met hem in gesprek gegaan. Hij bekent alles, heeft spijt, wil van alles voor mij doen. Geeft aan dat hij er zelf ook iets aan wil doen maar weet niet hoe.. Ik weet alleen zelf niet of ik wel of niet met hem verder wil...dat vind ik zo moeilijk.. Hij geeft wel aan dat hij het lastig vindt om verhalen uit mijn verleden te horen en geeft ook toe dat hij jaloers is..
16 maart 2023
Het gaat om jouw gevoel hierbij. Hij heeft je inderdaad geslagen en daarom vraag ik mij af, vertrouw je hem daarop en kan je er mee leven? Zo niet, dan is daar jouw antwoord. Zijn 'onverwerkte trauma' is niet jouw verantwoording. Dat gezegd hebbende; Ik ben hier voor jou om jou te ondersteunen. Voel jij je vrij om met hem in gesprek te gaan van wat je hier zegt om tegen hem te zeggen? Dat je deelt met hem wat dit met jou gedaan heeft tot nu toe en hoe je verder wilt gaan met jouw leven. Met of zonder hem
15 maart 2023
moeilijk hoor
15 maart 2023
Thx voor jouw reactie Danielle. Ik vertrouw er wel op dat hij mij waarschijnlijk nooit meer zal slaan. Maar hij heeft mij wel geslagen..en hard.en zichtbaar voor iedereen...ik weet niet of ik daar mee kan leven.. Ik ben er zo kapot van.
15 maart 2023
Hoi hoi, Wat jij in jouw verleden gedaan hebt met die andere jongen heeft niets met nu te maken. Hoe kan iemand je dat nou kwalijk nemen, ik proef jaloezie? Naar mijn mening als iemand (meerdere keren) slaat , is daar de grens verlegd. Ik begrijp de keuze van jouw vrienden maar ik begrijp ook dat je het erg lastig vind.. zoals jij jouw grens kan aangeven dat hij je nooit meer mag slaan , geven jouw vrienden die ook aan. De keuze is lastig maar ligt, hoe moeilijk ook, bij jou. Vertrouw jij erop dat hij je nooit meer met 1 vinger zal aanraken? Sterkte ik vind het heel naar voor je en hoop dat je er uit gaat komen. Je mag hier altijd spuien!