Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Seksueel misbruikt als kind

Tot op heden vind ik het lastig om in directe en concrete taal mijn verhaal te delen. Maar ik doe het wel. In de hoop mezelf steeds meer te bevrijden van angst, schaamte en schuldgevoel. En daarmee ook andere vrouwen toestemming te geven zichzelf te bevrijden. Toen 5 en 6 jaar oud was zat ik bij een meester in de klas die pedofiel was en niet alleen mij, maar ook andere kinderen misbruikt heeft. Wat dit met mij gedaan heeft en de invloed die het heeft gehad op de jaren daarna zal ik ooit uitgebreider delen. Gelukkig word ik nu omringd met de juiste hulp, want ook dat was een hele weg! Om de juiste hulp te vinden. 

 

 

Bezig met laden...

3 Reacties *

06 maart 2023
Hi, Dankje voor t delen! Dit is voor het eerst dat ik iemand hoor die ook misbruikt is door een leraar. Ik vond het altijd zo raar, zo ongeloofwaardig ofzo, van hoe kan een leraar zoiets doen, dus horen dat k niet de enige ben, is zo fijn! Dankje, en ik hoop dat het makkelijker word om erover te praten! Dat kan namelijk echt?
06 maart 2023
Beste Ilse, wat goed dat je dit deelt. Het bevorderd het proces van heling. Top! Je zult al gezien hebben dat we de link hebben verwijderd. Het is namelijk niet toegestaan, hoe goed bedoeld ook, om reclame te maken. De huisregels verwoorden het als volgt: "Het maken van (directe of indirecte) reclame op de website of via gegevens verkregen via de website is niet toegestaan. Hieronder valt het maken van reclame, op welke wijze dan ook, voor producten, diensten, behandelingen, fabrikanten, leveranciers, merken, zorgverleners of websites van jezelf of van derden." Neemt niet weg dat we allemaal klaar staan voor iedereen die hulp van lotgenoten nodig heeft.
06 maart 2023
Dank je wel Ilse voor het delen van je verhaal. Gelukkig heb je de juiste hulp gevonden en gekregen om de nare ervaringen op jonge leeftijd te kunnen verwerken. Goed om te lezen dat je hier nog een keer wilt delen wat je aangedaan is en vooral hoe je het verwerkt hebt. Het zal anderen over de drempel helpen woorden te geven aan de ervaringen en om het te kunnen delen.