Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

gedwongen door mijn ex

hoi,

ik wil graag mijn verhaal delen. ik ben seksueel misbruikt door mijn ex.

hij heeft me gedwongen om seks te hebben, hij weigerde met condoom te doen en hij dwong me hem te pijpen. ik heb er erg veel last van, en ik zie hem nog elke dag op school. ik heb emdr gehad maar ik heb er nog erg veel last van. ik heb nu een nieuwe vriend, die is erg lief. heeft iemand zo'n zelfde ervaring? het voelt ook heel dubbel omdat we ook heel veel lol hebben gehad...

groetjes :)

Bezig met laden...

3 Reacties *

08 maart 2023
Hoi Rosan, Emdr is een goede manier om er mee om te leren gaan alleen lijkt het mij zeker lastig om je ex op school te zien. Heb je dit gecommuniceerd naar jouw behandelaar om daar handvaten voor te krijgen hoe je er het beste mee om kan gaan? Super fijn om te horen dat je een lieve vriend hebt nu! Ik lees dat je nu een andere manier behandeling krijgt om er mee om te leren gaan. Ik ben benieuwd of jij je daar wel geholpen gaat voelen. tot die tijd mag je hier altijd spuien en vragen stellen! Liefs
05 maart 2023
Hoi Rosan, Bedankt voor het delen van je verhaal, dat is niet altijd even makkelijk. Wat heftig om te lezen. Ik herken mij wel in wat je zegt. Het gedwongen seks hebben kan er voor zorgen dat je meer buiten je eigen lichaam treed. Ook als je wel leuke ervaringen hebt gehad met die persoon, op een ander gebied dan seks. Ik lees dat je emdr hebt gehad. Wat dapper van je zeg! Heeft het iets voor je gedaan? Ik heb ook emdr gehad. Maar wel in combinatie met ook gesprekken voeren met een psycholoog. Praten over wat er in mij omging. Heb je iemand waarmee je hierover kunt praten? Een vriendin, familie of bijvoorbeeld psycholoog of psychiater? Ik lees dat je hem nog elke dag tegen komt, dat lijkt me pittig. Lukt het je een beetje daar mee te dealen? Ik vind je hoe dan ook, ongelooflijk dapper en stoer! Liefs, Ro
05 maart 2023

Als antwoord op door 6c385d9c55554d…

hey! bedankt voor je lieve berichtje. ik loop al lang bij een psycholoog. ik merk dat het me niet persé helpt dus ik ga daar nu mee stoppen. ik ben begonnen met christelijke counseling, ik hoop dat dat gaat werken. de emdr heeft wel geholpen voor de paniekaanvallen. eerst had ik er gemiddeld 2 per dag, nu 2 per week. het heeft dus wel geholpen. toch heeft het nog niet genoeg geholpen. ik heb enorm veel last van nachtmerries, waarin vooral het machteloosheidsgevoel terugkeert. bijvoorbeeld dat ik droom dat hij of iemand anders mensen om wie ik geef iets aan doet en dat ik niets kan doen omdat ik me niet kan bewegen. ik heb elke nacht wel nachtmerries. we houden op school pauze in een bepaald gangetje. daar staat hij ook, en als we verplaatsen gaat hij mee. elke dag als ik naar school ga ben ik doodsbang om hem tegen te komen, wat dus ook een paar keer per dag gebeurt. als ik naar openbare plekken buiten school ga ben ik ook constant bang om hem tegen te komen. waar ik bang voor ben weet ik niet precies, misschien de flashbacks, of gewoon voor hem? hij woont zo'n 14 km van mij vandaan, en ik was laatst in zijn plaats dus ik liep 's avonds met mijn vriend langs het huis van zijn moeder (gescheiden ouders). dat was een hele overwinning. het was suuuuuper heftig, maar het is wel gelukt! groetjes :)