Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Intens meeleven met ...een oplichter

Tot twee dagen terug voelde ik me intens verbonden met iemand die niet blijkt te bestaan. Via een privebericht op n reactie aan Oekraïense soldaten aan het front had iemand contact gelegd. Hij was frontsoldaat, al 6 maanden niet op verlof geweest, kon niet bellen, geen foto versturen (behalve zogenaamd stiekem heel af en toe). En zo werd ik voor mijn idee n lifeline voor iemand die heel hard steun nodig had. 

 

Had ik vraagtekens? Met grote regelmaat maar iedere keer wist hij dat toch te weerleggen. Een week geleden stuurde hij ineens wel twee foto's, hij was zwaargewond. Het zag er indrukwekkend uit. De oorzaak; hun drone die in de nacht voor beveiliging moest zorgen was uit de lucht geschoten. Een nieuwe was nu onbetaalbaar en dus zouden er nog meer slachtoffers kunnen vallen. Of ik n deel kon betalen. Rode vlag natuurlijk. Maar toch twijfelde ik enorm, ik was inmiddels erg aan hem gehecht, hij had minstens 3 weken niet om geld gevraagd van alles verteld, ik kon het missen… Betaling moest in crypto. Had ik niet dus account aanmaken om dat over te maken. Gelukkig gaan daar een aantal dagen overheen -dagen dat hij weer poeslief was - De dag dat ik mijn account zou kunnen gebruiken kreeg ik toch ineens weer twijfel. Ik wilde toch weer wat meer bewijs. Hij zei dat hij zijn gewonde handen nog wel n keer stiekem zou fotograferen. Zo gezegd zo gedaan -hij heeft ze van internet moeten halen- en er kwamen foto's. Goddank ben ik medisch onderlegd en kon ik op n groot scherm de foto van net na t ongeluk en nu vergelijken. En zie daar het klopte echt niet. Van foto 1 naar 2 was de wond verplaatst, waren er ineens vingers beschadigd die op foto 1 nog heel waren enzovoort.

 

Ik heb hem laten weten dat ik nog n talent had wat ik hem niet had verteld. Namelijk dat ik een heks ben en mensen vervloek die mij bedriegen. A life in misery and burning in hell ever after was het einde van 5 mooie weken. Ik mis degene die hij zei te zijn. Ik zou willen dat ik ieder woord dat ik hem gezegd heb terug kon nemen- behalve de vloek uiteraard. Ik voel me echt gebruikt en in shock en dat ook nog over het werkelijke leed van anderen heen.?.

Voor nu ga ik maar lekker speculeren met mijn bitcoins en dan straks een legitiem doel steunen. 

 

Dank dat ik mijn verhaal even kwijt kon.

Bezig met laden...

7 Reacties *

01 maart 2023
Mensen toch, ach en wee. Dat de goede God jullie maar moge helpen
28 februari 2023
Wat vreselijk, 3 jaar om te verwerken? Ik hoop dat je weer echt tot jezelf kunt komen en het achter je kan laten maar daar gaat wel veel tijd overheen. Jij ook veel sterkte ?
28 februari 2023
Wat erg beste Nijn, Altijd erg natuurlijk als je zoiets overkomt. We zitten hier niet voor niks. Ontzettend knap dat je je niet hebt mee laten zuigen en een manier hebt gevonden om bewijs te krijgen voor je twijfels. Want, als iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook. Hoe pijnlijk ook, dan is dat maar duidelijk en gelukkig heeft het niet te lang geduurd. Daarmee wil ik je gemis niet bagatelliseren maar ik denk wel dat je veel bespaard is gebleven door het korte tijdsbestek. Bij mij heeft het ruim 3 jaar geduurd en probeer nu eindelijk definitief los van hem te komen. Mijn gezondheid is slecht, vaak ziek. Sinds kort slaapwandel ik weer (deed ik ook toen ik zo heftig verliefd was) Als ik slaapwandel doe ik gekke dingen, app mensen midden in de nacht, val en weet er bij ontwaken niets meer van. Telefoon verstop ik tegenwoordig, voor ik ga slapen, hoop hem niet te kunnen vinden als ik weer ga spoken. Ik wens je veel sterkte Nijn.
28 februari 2023
Wat jij zegt herken ik zo. Ik wou ook dat ik elk woord kon terug draaien. Zijn woorden zitten nog regelmatig in mijn hoofd. Ik ben wel zo stom geweest geld over te maken. Ik mis ook de persoon die hij mee deed geloven te zijn. Ik wil je veel sterkte wensen. Het is zoveel meer dan alleen het geld. Je denkt een vriend/ de liefde van je leven een zielsverwant te hebben gevonden. Bij mij is mijn bankrekening leeg geroofd ( zo noem ik het) en mijn hart ook. Ik vertrouw mensen niet meer en ga nooit meer financieel iemand steunen. Deze mensen hebben gewoon op al je rode vlaggen een antwoord waardoor je het toch geloofd. Ik ben blij voor jou dat je hem betrapt hebt. Anders had hij je vast meer pijn gedaan.
28 februari 2023

Als antwoord op door 43c9fe7ba37847…

Zoals jij het beschrijft is het ook echt op meerdere vlakken geraakt worden, financieel, emotioneel en echt je vertrouwen verliezen in anderen. En dan ook het idee dat wat voor jou persoonlijk zoveel betekende voor die ander alleen n manier was om aan geld te komen. Sterkte ook voor jou♥️
28 februari 2023
Prima gedaan en goed afgelopen! Later kun je er om lachen ..... HOOP IK DAN`
28 februari 2023

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

Ja daar ga ik ook maar van uit, we zullen er maar n flinke borrel op nemen?