Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Beleggingsfraude en identiteitsfraude

In januari  2023 ben ik al mijn geld kwijtgeraakt door wat achteraf blijkt boilerroomfraude te zijn.  Ik heb aangifte gedaan en op aanraden van de politie mijn bank, creditcard passen en rijbewijs vervangen. Nu leest ik dat criminelen alleen met je BSN nummer al leningen kunnen afsluiten en andere ellende kunnen veroorzaken. Mijn BSN nummer staat op het rijbewijs dat ik destijds met de criminele organisatie "SpotInvest" heb gedeeld. Dit was nodig om je te 'identificeren' bij inschrijving. Op het rijbewijs staat je BSN nummer wat na vervanging onveranderd blijft. Tijdens de aangifte werd er door de betreffende agent aangegeven dat dit niet perse het einde betekend van de ellende. Identiteitsfraude blijft op de loer liggen zolang criminelen jou gegegevens hebben. Wat kan ik doen om te voorkomen dat deze nachtmerrie voort blijft duren. Heeft iemand ervaring met het omgaan / stoppen van identiteitsfraude?

Bezig met laden...

1 Reactie *

25 februari 2023
Hallo Sioul, Ik ben ook slachtoffer van boilerroomftaude, ik weet hoe je je dan voelt! Afschuwelijk hé?,! Ik heb wel een tip voor je. Installeer de app op je telefoon :iKCHECK. Dit geeft een beetje rust, je krijgt dan een melding als je rijbewijs misbruikt wordt! De app wijst zich vanzelf. Verder denk ik dat als men wil frauderen dat dan wel gelijk gebeurd, dus als t een tijdje niet is gebeurd, is de kans minder dat het nog gebeurt Sterkte!