Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van whatsapp-fraude

stomstomstom

Nooit gedacht dat ik erin zou trappen. Mijn dochter is in India en app te met het bekende mobiel stuk verhaal en een betaling die zsm moest worden gedaan. Morgen zou het bedrag nl hoger uitvallen @! erin getuind. 1950 € overgemaakt aan ene Ketting die rekening heeft bij SNSbank.   

Alles gedaan, aangifte, fraude team ING etc...wat laat ik nog voor optie liggen? maak graag gebruik van jullie expertise. Het rekening nummer staat nog niet op politie.nl met meerdere meldingen. Is dit tzt het geval kan ik meer doen om NAW ggvns boven tafel te krijgen.  

Bezig met laden...

3 Reacties *

25 februari 2023
Beste JZ, ik begrijp de gevoelens van U als geen ander. Ook ik ben er met beide voeten ingetrapt, zoals U misschien al ergens op deze site hebt kunnen lezen. Aangifte doen is inderdaad de eerste vereiste na melding aan het fraudeteam van de bank. Maar waar ik ook heel veel informatie en begrip uit heb kunnen halen is Slachtofferhulp. Het was best wel een stap om me als slachtoffer te zien, omdat ik zelf het geld overgemaakt heb, nav "het mobiel laten vallen"-verhaal van "mijn dochter". Deze Slachtofferhulporganisatie heeft ons bruikbare informatie gegeven hoe nu verder te handelen. We hebben ons oplichtingsverhaal bij SoDa liggen, Service Organisatie Directe Aansprakelijkstelling. De ING-bank overigens, heeft bitter weinig betekend in dit verhaal. "U heeft het geld zelf overgemaakt.." JAHA onder valse voorwendselen! Kan er nog boos om worden hoe ik verschillende keren te woord ben gestaan. NAW gegevens voor zover bekend liggen nu bij SoDa. Of we ons gelijk gaan krijgen en het geld terug komt is de vraag. 50%/50%, maar dan hebben we in ieder geval ons steentje bij gedragen om de deze veelvoorkomende oplichtingspraktijken in kaart te brengen.
24 februari 2023
Dankjewel Joos, het gevoel van mislukt zijn zakt al wat.....Dankjewel voor je lieve reactie.
24 februari 2023
Beste JZ, zo herkenbaar, dat gevoel van stom, stom, stom. Maar stom ben je allerminst; hooguit een liefhebbende moeder. Het gevoel van ‘stom voelen’ gaat helaas nooit weg, maar slijt wel! Ik wens je veel sterkte!