Te mooi om waar te zijn..

Naar de lotgenotengroep ‘Voor slachtoffers van datingfraude’
21 februari 20238 reacties286 weergavenPublieke groep
Default profile image
Thibaut-21

Hoi,

Ik heb contact met een man die werkzaam is in het buitenland maar in nederland heeft gewoond. Hij is daar voor een project van 5 jaar, over twee maanden komt hij terug naar nederland. Gescheiden, 1 dochter, bedrogen door zijn ex. En ga maar door, te mooi om waar te zijn.

Na een tijdje via whatsapp gepraat te hebben , kwam er ineens een ander telefoonnummer( dit was volgens hem een beter netwerk) Veel gechat in 3 weken tijd, elke ochtend en avond. Ook heeft hij gebeld en hebben we vaak gepraat.  Toen kwam de vraag of ik kaarten voor hem kon halen voor een online platform. Twijfel sloeg een beetje toe. uiteindelijk een kaart gekocht en via een foto verstuurd.  Toen kwam het verhaal dat hij voor het project dat hij doet in het buitenland geld krijgt maar het niet daar kan storten. Hij wil het in een pakket versturen naar mij. Nu moet het pakket dat nu in nederland is betaald worden met bitcoin. Dit heb ik dus niet, ik ben opzoek gegaan en ben gelukkig door mijn bank teruggefloten. Dit was wel een wake up call moet ik zeggen.

Ik voel me erg bedrogen en verdrietig, ik waarschuw mijn kinderen zo vaak voor deze dingen en nu trap ik zelf in met open ogen.

Reageren op dit verhaal?

Als lid van de Lotgenoten Community kun je in gesprek gaan met andere leden. Deel jouw eigen ervaringen, ondersteun andere slachtoffers of stel vragen.

Inloggen

Geen account? Account aanmaken

8 reacties

Default profile image
Ikook

Hey thibaut-21 weer zo herkenbaar, helaas. Je denkt dit gebeurt mijn niet en toch……… gelukkig voor jou dat je geen aktie hebt ondernomen. Bij mij is het wel fout gegaan, ik was wel zo stom en vooral heeeeeel erg bang gemaakt ! veel geld gekost en wat nog veel erger is mijn vertrouwen en eigenwaarde is totaal naar de verdoemenis

Login om te reageren
Default profile image
Thibaut-21

Het is vandaag gebeurt dat mijn ogen geopend zijn.
Ik blijf maar appjes krijgen dat ik haast moet maken en dat ik het niemand mag vertellen etc.
Ik had het geld al overgemaakt maar de bank hield het tegen, toen heb ik de bank gebeld waarom het niet overgemaakt was en waarom ik niks meer kon met mijn rekening.
Toen kreeg ik zoveel vragen , en bij elke vraag gingen mijn ogen een stukje open. Gelukkig konden ze het annuleren en terug storten.
Nu ben ik alles aan het nakijken en lezen wat ik allemaal gezegd en gestuurd heb.
Gelukkig heb ik nog een beetje gezond verstand gehad en niet alles gestuurd waar hij om vroeg, zoals nog meer geld en foto's.
Maar dit komt hard aan hoor.. pfff

Login om te reageren
Default profile image
Rene62

Gelukkig op tijd. Ik had ongeveer ook zoiets. Maar werd afgeperst dmv foto's die we hadden uitgewisseld. Zelfs mijn Dochter en zoon werden benaderd als ik geen geld zou geven. Heb besloten om alles thuiscte vertellen. Ze hebben toen elke keer als ze iets stuurde geblokkeerd. Ze hadden 5 verschillende nummers. Gelukkig nu rust.

Login om te reageren
Default profile image
Thibaut-21

Fijn dat de rust er weer is, kan er nu alleen nog maar van dromen..... Moet het echt nog verwerken. En uitzoeken wat ik nog kan en moet doen.

Login om te reageren
Default profile image
Tineke-67

Hoi Thibaut, je verhaal is hetzelfde wat we allemaal meegemaakt hebben. Wees maar blij dat jouw bank gelijk aktie heeft ondernomen en je heeft tegengehouden. Ik wilde dat mijn bank dat bij mij had gedaan. Ik ben al mijn geld kwijt omdat ik iemand vertrouwde en mijn liefde had gegeven. Er werd van alles beloofd, maar ik heb nooit mijn geld terug gehad. Mijn vertrouwen is ook weg, alleen te laat. Sterkte met alles en blijf voorzichtig, zeker als er om geld gevraagd wordt. 🌺

Login om te reageren
Default profile image
Thibaut-21

Ik heb echt geluk gehad dat de bank dit tegen heeft gehouden, dat zegt de bank ook. Ze proberen alles in de gaten te houden maar er glipt vaak iets tussendoor. Ik ben ze ook heel dankbaar hiervoor.

Login om te reageren
Default profile image
pieterke

Mij is recent weer overkomen dat ik dacht met een serieuze vrouw te maken te hebben. Gelukkig kapte ze af toen ik zei niet te willen appen. Wederom belazerd waar ik bij stond. Nu alleen emotioneel, niet materieel

Login om te reageren
Default profile image
Thibaut-21

Ergens rinkelen er wel bellen maar je hoort ze niet altijd... helaas
Tenminste ik heb ze niet altijd gehoord...

Login om te reageren