Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Id fraude

8 augustus 2022

Helaas, geloof ik mensen te snel. Dit heeft mij problemen gekost. Ik ben een vrouw van 22 jaar chronisch ziek en ik was opzoek naar een baan. Ik kwam folder werk tegen op Facebook en zocht het op internet en daar bestond het ook. KVK gecontroleerd en zelfs die zei dat het er was. Met me stomme kop belangrijke gegeven van me zelf doorstuurd. Ze hebben een telefoon abonnement aangevraagd op mijn gegevens bij KPN. Meerdere telefoontjes gepleegd, aangifte gedaan en alsnog moet ik een bedrag van 1000 euro betalen, maar ik heb het helamaal niet en voor mij gevoel lijk ik nu de boe vrouw.  Want ik heb me gevevens gedeeld. Wordt in hoeken gedreven waar ik niet in wil zitten. Met mijn hand door me haren opzoek naar een oplossing, maar ik kom er zelf niet meer uit. 

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en weet wat ik moet doen. 

Bezig met laden...

6 Reacties *

22 februari 2023
"Ik moest mijn id en bankrekenigen nummer doorgeven en verifiëren met een idin check." Die idin-check, moest dat via een webpagina die op de bank leek? Heeft u de link nog?
19 februari 2023
Ik kwam het tegen mij facebook market
19 februari 2023
Er is een vrijwel gelijknamig bedrijf actief in Den Haag. Het kan natuurlijk zijn dat iemand op Facebook die naam gebruikt. Op welke Facebookpagina vindt u zulke baantjes?
19 februari 2023
En later kwam ik erachter dst het bedrijf niet bestond. Onderzoek gestart en kpn zegt dat ik onzorgvuldig met mijn gegevens ben omgegaan en ik daarom nu alles moet betalen.
19 februari 2023
Het ging om het bedrijf marscha thuiswerk. Ik moest mijn id en bankrekenigen nummer doorgeven en verifiëren met een idin check. Tegenwoordig kan je best makkelijk een telefoon abonnementen afsluiten en vragen ze niet meer naar je hiir kosten ect.
19 februari 2023
Vertel eens: waar op Facebook worden zulke baantjes aangeboden? Blijkbaar werd u naar een website doorgestuurd en bevestigde de KvK dat het een bestaand bedrijf was. Welk bedrijf? Welke gegevens moest u doorsturen? Het lukt niet zo maar om een duur abonnement te bestellen bij KPN. Daar moet je een heleboel details invullen. Ben je getrouwd? Wat betaal je aan huur? Noem maar op. Hoe kwamen zij daar aan? Ik geloof u zeker, maar hoop dat u iets meer vertelt over deze scam zodat andere mensen gewaarschuwd zijn.