Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Ik kan het nog steeds niet geloven

Hallo allemaal,

Ik denk dat ik slachtoffer ben geworden van datingfraude, maar ik kan nog steeds niet geloven dat het zo is. Mijn bank heeft inmiddels mijn rekening geblokkeerd en ik zit hier nu met een gebroken hart. Ik was verliefd op deze Amerikaan,  en hij zou naar Nederland komen, maar elke keer gebeurde er weer iets waardoor hij niet kon komen. Het is nu zover gekomen dat ik hem heb geholpen om geld te ontvangen, dit ging via mijn rekening en werd omgezet in crypto, omdat zijn rekening buiten zijn schuld om was geblokkeerd en hij anders geen geld had om rond te komen. Al zijn verklaringen klonken zo logisch en zelfs nu ben ik bang dat ik zijn leven verwoest als ik aangifte tegen hem ga doen. Ik weet het allemaal even niet meer en ben er letterlijk ziek van. Komt iemand dit verhaal ook bekend voor? 

Bezig met laden...

53 Reacties *

01 december 2023

Hoi,
Mag ik vragen hoe Wesley Declan eruit ziet
K heb contact met een zekere Wesley Declan

08 juli 2023
Enigszins. Ik heb nee gezegd toen hij geld wou omdat zijn card het niet deed en hij een zaak moest afwikkelen. Hij zou een Engelsman zijn en was op weg naar mij maar dit moest hij eerst nog afwikkelen. In de vroege ochtend kreeg ik nog appjes hij had niet geslapen, hij belde nog maar ik zei toch nee. (Met pijn in mijn hart) Toch zit ik soms nog te twijfelen of het toch echt waar was en dan voel ik me schuldig. Mijn verstand zegt nu wel, nee de foto's zijn van een ander gepikt op internet, de stem aan de telefoon was een crimineel, degene die de appjes schreef was misschien nog iemand anders. Toch blijft het gemis, je leven is eenzamer, minder mooi, geen uitzicht op een mooie toekomst. En dan kan ik nog van geluk spreken. Ik wens je veel sterkte het is echt heel zwaar, onderschatte crime. Opmerkingen van onwetenden maken het ook niet beter. We zullen hier allemaal doorheen moeten hoe moeilijk ook. Heel veel liefs voor jou.
04 maart 2023
Bertus, de situatie is al heel ernstig.. zou zsm in gesprek gaan en haar de deur wijzen tot ze tot bezinning komt en inziet waar ze mee bezig is. Ze kan niet bij je ouders blijven, op hun zak teren, spullen van hun verpanden en als klap op de vuurpijl hun ook nog uitscheld. Het is diep triest dat je ouders op deze leeftijd hiermee opgezadeld zitten, dit kan gewoon niet! Wens jullie nogmaals veel kracht en sterkte toe! Groetjes Elize
04 maart 2023
Hoi Elize en ikook (deel 2) Later heeft ze doorgekregen dat dit een oplichter is, en dat ze " hem door had" ., en het bleek een Nigeriaan te zijn Mijn nicht is lesbisch, en die wilde hem even te pakken nemen door hem te laten weten dat ze helemaal wild van hem is, en op een gegeven moment pakte ze hem gigantisch hard aan. Via Instagram is ze ( volgens mij is het dezelfde figuur) in contact gekomen met lieden die zich " Robert Johnson, James Larry., legercommandant Jeffrey Woods" noemen, en ze zit ook de gehele dag onderuit gezakt met dr telefoon in haar hand; dat ding is haar eerste levensbehoefte.Continu wordt er om geld gevraagd omdat " de benefits uitbetaald worden" , maar ze moet onophoudelijk blijven betalen..." Als ik niet betaal, ben ik alles kwijt, dan kan ik niemand terugbetalen" , is het. Elke keer weer opnieuw. Wanneer je langsloopt, houdt ze angstvallig haar telefoon tegen de borst, omdat ze bang is dat je meeleest, en ook kijkt ze steeds om haar heen wanneer je achter haar staat ( of aan tafel zit een boekje te lezen) . Vaak zie ik in haar Whatsapp contactenlijst staan " US Army, " , alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat iemand uit de andere kant van de wereld met het Amerikaanse leger in contact staat. Ze heeft bij half Alkmaar veel, veel, veel geld geleend om giftcards te kopen , om de codes hierop via de Whatsapp door te sturen naar " Commander Jeffrey Woods, Dr.Robert Johnson, James Larry" , etc...In werkelijkheid oplichters die in Nigeria geld lopen te trekken. De ( al 2 jaar) toegezegde " Benefits" (uitbetalingen van het US leger) , komen nooit, en nog steeds gaat er geen lampje branden, want elke keer worden er nieuwe redenen opgeworpen waarom ze opnieuw moet betalen, wat ze ook steeds doet ( geld leent ). Ondertussen zie je bij haar brieven van inassobureaus komen, herinneringen, etc....Ze heeft verder zelf geen inkomen, en leeft (schaamteloos) op de kosten van mijn ouders van 84 en 77, welke enkel een kleine aow hebben, en elk dubbeltje 100x om moeten draaien. Mijn vader is 84, en wordt regelmatig verrot gescholden door haar wanneer hij vraagt of ze thee wil zetten. "Doe zelf eens wat met je kreupele poten, ouwe aansteller" , zegt ze dan.Wanneer ik daar dan wat van zeg, ontploft ze.
04 maart 2023
Hoi Elize en Ikook, Dank jullie wel voor jullie woorden. Het is al enige tijd aan de gang, al bijna2 jaar.Mijn zus is bijna 2 jaar geleden gescheiden, en de nasleep van de vechtscheiding woekert nog steeds door, zeker hoe de omgangsregeling met hun 2 kinderen nu onderling geregeld is. Het begon , zoals gezegd,. aan jaar of 2 geleden.Mijn vader is op leeftijd ( wordt volgende week 85) en is niet zo fit ter been meer, en mijn moeder is in 1981 invalide geraakt. Op vrijdagavond doe ik altijd de boodschappen voor hen, en mijn zus ( woonde toen nog in het huis waar ze toen met haar kerel woonde) , was ook bij mn ouders aanwezig.Gebeurde wel vaker. Maar toen i k terugkwam van de supermarkt, zat ze er nog steeds. Komt ze naar me toe, met de vraag of ik even "5000 euro voor haar had" , want ze had een nieuwe kennis opgedaan via internet, en dat zou een " Amerikaan " zijn die op een booreiland bij Alaska werkt, maar door omstandigheden vertrouwde hij de Amerikaanse overheid niet, en of ze zijn geld in bewaring wilde nemen. Elk normaal mens heeft meteen door dat dit niet klopt, maar zij vond het geen probleem.Echter, ze had ( en heeft) geen rooie cent, dus kwam ze bij mij terecht., " Er moet 5000 euro betaald worden aan de douane, omdat de koerier met de kist waarin het geld van de " Amerikaan" vastgehouden wordt door de douane bij het vliegveld van Eindhoven, en alleen wanneer er 5000,- betaald zou worden, zou de douane hem laten gaan. Pure onzin, uiteraard. Maar mijn zus denkt dat de hele wereld eerlijk en betrouwbaar is, zegde toe, en had zelfs toegezegd dat ik dat wel even zou betalen, en dat ik van Alkmaar naar Eindhoven zou rijden, maar dat vond de scammer niet nodig. Uiteraard weigerde ik ,en ze werd laaiend. " Door jouw schuld zit nu een onschuldig man vast", zei ze op een agressieve toon. Nadien heeft ze het bij veel andere mensen geprobeerd, zelfs bij onze gewaardeerde ex buren, die haar een terecht "NEE" verkochten.
04 maart 2023
Hoi Tineke, Vanmiddag hoorde ik toch wel iets ernstigs. Zoals gezegd, mijn zus is 49 en woont met mijn nichtje bij mijn op leeftijd zijnde ,ouders van 84 en 77 in een huurwoning waar mijn ouders al sinds 1981 wonen. Mijn ouders zijn in 1969 getrouwd, en mijn vader had al 57 jaar dezelfde zegelring om. Mijn moeder liet vanmiddag haar handen zien...in eerste instantie had ik niets door (ze had ze welleens vaker of door problemen met haar vingers ), maar ik kreeg te horen dat mijn zus de trouwringen van mn ouders en zijn zegelring naar een pandjeshuis had getracht, zogenaamd onder het mom "ik breng ze naar de juwelier om ze mooi glanzend te maken. " Nu hoorde dat ze ee poen voor had gemaakt bij een pandjeshuis. Ook vond ze dat een acceptgiro die mn moeder wilde betalen,wel kon wachten en dat ze dat geld aan haar kon geven... Al 2 jaar lang is dit al bezig, maar ik en mn ouders weten niet goed om dit te stoppen
04 maart 2023

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hou Bertus, ik zou zo spoedig mogelijk met zn allen om tafel gaan zitten en je zus confronteren en uit laten leggen wat er aan de hand is! Dit gaat van kwaad tot nog veel ernstiger worden. Waarscijnlijk is het al een ernstige situatie..... als ze de sieraden van je ouders al verpand heeft.... Het is moeilijk en zwaar om dit te doen, maar wat je zus doet kan echt niet!! En als het erop aan komt zullen jullie haar voor een keuze moeten stellen, als ze er niet mee stopt kan ze niet langer bij jullie ouders blijven wonen. Het is heel hard, maar waarschijnlijk de enige manier om haar tot bezinning te brengen. Ik hoop niet dat het zo ver komt, en ze haar gezond verstand gaat gebruiken. Heel veel sterkte en kracht om hier uit te komen met zn allen. Groetjes Elize
04 maart 2023

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Jeetje bertus, dit is wel in en in triest. Je ouders meezuigen in de shit is niet best. Zo snel mogelijk hulp vragen, bij de bank of waar dan ook. Je zus is helemaal geïndoctrineerd door die criminelen! Ik hoop zo dat ze tot bezinning komt! Ik weet uit ervaring dat dat niet eenvoudig is! Hou haar een spiegel voor last haar deze berichtjes lezen hopelijk gaan gaat ogen aan open! Je mag nooit je ouders in jouw shit betrekken op deze manier! Heel veel wijsheid en hulp!??
04 maart 2023

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi Bertus, ik heb je verhaal zitten lezen. Dit is wel erg triest en heel erg wat je zus gedaan heeft. Hoe kan ze trouwringen van je ouders verkopen? Ik denk dat het het beste is dat ze bij je ouders uit huis gaat. Dit is diep triest en verdrietig en dat gaat steeds verder. Je zegt dat ze geen inkomen heeft, maar ze kan toch bijstand aanvragen en met een urgentieverklaring een huurhuis krijgen? Laat haar op zichzelf gaan wonen en je ouders mer rust laten. Eigenlijk moeten ze het kontakt met haar verbreken tot ze haar verstand weer terug heeft. Wie weet wat ze nog meer gaat verkopen wat niet van haar is. Ik zou er zo gauw mogelijk voor zorgen dat ze bij je ouders vandaan gaat. Heel veel sterkte! Groetjes, Tineke
02 maart 2023
Hoi Bertus, ze komt er nog wel achter. Het heeft mij ook twee jaar van mijn leven gekost. Ik geloofde ook alles wat ze zeiden. In mijn huwelijk gaat het niet goed, dus dan sta je open voor een andere man die leuke en lieve berichtjes stuurt. Zo werkt dat gewoon. Ik heb de man vertrouwd en geld gestuurd. Ze wekken je vertrouwen met foto’s van hunzelf , als dat tenminste waar is, en ze sturen foto’s van bankrekeningen waar veel geld op staat. Misschien duurt het nog even bij je zus, maar het einde komt wel. ?
02 maart 2023
Hoi Bertus, ik heb je reaktie gelezen. Het is inderdaad heel triest allemaal. Ik herken alles wat je vertelt. Inderdaad blijven ze om geld vragen en ze blijven gouden bergen beloven , maar je krijgt niks. Ik zit nu in de schuldhulp verlening en ik vind het heel erg dat ik hierin terecht gekomen ben. Ik ben aan het vechten om uit de geldproblemen te komen waar deze ellende me gebracht heeft. Nog steeds vinden ze manieren om me berichten te sturen. Via Google chat, via mail en zelfs via mijn telefoon. Ze laten niet los want je bent hun goudhaantje dat geld blijft sturen. Leest je zus deze berichten hier niet? Laat haar deze verhalen hier lezen. Of print ze uit en leg het voor haar neer. Heel veel sterkte!
02 maart 2023

Als antwoord op door ebbea2c0874240…

Hoi Tineke, Het is allemaal niet zo mooi wat er alkenaal gebeurt,zacht uitgedrukt,ook wat jou en ieder ander die hiernee te maken heeft. Ze heeft een dusdanig volhardend geloof dat "James Larry ,Jeffrey Woods Dr.Robert Johnsson " echt bestaande mensen zijn ,ondat ze van die oplichters aandacht em leuke woorden krijgt die ze can mn ex zwager nooit kreeg. Daarom verdedigd ze het contact letterlijk met hand en tand. Het programma van Kees van der Spek, waarin hij dit Afrikaanse oprichters ontmaskert, wordt door haar op een verwaande toon weggezet als "sensatie tv", en is niet van haar op toepassing. Elke vorm van logisch nadenken is haar ontgaan, want in haar bekeving is het volkomen normaal dat je aks buutenstaander uit een ander land ,met militairen can het Amerikaanse leger in contact staat...en dat het Amerikaanse leger periodiek geld uitbetaalt aan iemand uit een ander land. Na 2 jaar wachten blijft ze nog steers roeoen dat ze geld krijgt..het beetje spaargeld van mn ouders weg, ze heeft vorig jaar de betaalrekening van mn ouders leeggepind om giftcards voor die oplichters te kopen,en zo een huurachterstand van 4 maanden veroorzaakt..maar wanneer je haar hiernee confronteert,wordt je verrot gescholden. Mijn ouders hadden nooit financiële moeilijkheden, totdat zij thuis kwam wonen na de vechtscheiding
23 februari 2023
Hoi Moemin Hij was niet blij uiteraard maar zag ook dat het totaal niet goed met mij ging op dat moment, toen ik in juli door dit alles een zelfmoord poging had gedaan omdat ik het allemaal niet meer aan kon was hij diegene die mij vond en de ambulance en politie belde, hij was diegene die mee ging naar ziekenhuis en ervoor zorgde dat ik gedwongen werd opgenomen in de kliniek. Dit alles heeft ons en ons gezin alleen maar dichter bij elkaar gebracht, en daar ben ik elke dag nog steeds heel dankbaar voor. Zinder mijn man en kinderen had ik dit alles niet overleefd zo diep zat ik erin, en langzaam aan ben ik weer mezelf aan het worden en dat is mede door hun.
23 februari 2023
Het is en blijft verschrikkelijk dat er mensen (gedrochten) leven die dit andere mensen zonder enige scrupules kunnen aandoen!
23 februari 2023
Ik heb exact hetzelfde verhaal. Nooit verwacht dat het mij zou overkomen. Een Amerikaan, Paris Carmen uit Californië die mij compleet heeft ingepakt en weten te bewerken. Hij ging voor boorwerkzaamheden naar Vancouver. Hij kon zijn rekeningen niet betalen omdat zijn bankrekening was geblokkeerd. In goed vertrouwen geld overgemaakt naar een andere rekening met de belofte het eenmaal thuis in orde te maken. Vervalst paspoort en vervalste rekeningen blijkt nu. Ook ik ben er kapot van....
18 februari 2023
Jammer dat je hier geen beeld materiaal kan laten zien, ik heb alle appjes beeld materiaal en fotos bewaard. Ik kreeg ook bericht dat er pakket met gekd voor mij klaar stond ik moest er alleen "even" 3,000 voor betalen. Dat heb ik gedaan, maar geen pakket toen wilde hij met zijn manager naar NL komen maar omdat zijn rekeningen bevroren waren kon hij het niet betalen dus ik betaalde die 5.000 euro. Pakket zou ik krijgen als ze in Nl waren maar ze kwamen natuurlijk nooit en ik was al 10,000 euro lichter 100 alarmbellen gingen af maar hij wist me elke keer te overtuigen dat alles in orde kwam.
18 februari 2023
Ik moest het geld naar een bankrekening overmaken, Soms werd deze veranderd. Het laatste wat ze uithaalden is een pakket naar mij opsturen. Foto met cadeautjes en contant geld kreeg ik te zien. Omdat het een pakket met waarde was, moest ik hier geld voor overmaken. Deed ik dit niet dan zouden er instanties aan mijn deur komen etc etc. Hoe stom was ik om dit allemaal te geloven en ik was zo ontzettend bang. Had direct aangegeven dat ik geen pakket wenst te ontvangen. Maar ja, het was al onderweg en moest betalen. Dat wisten ze mij wijs te maken. Ook mails en apps van een shipping agent ontvangen dat ik moest betalen anders zou het erg fout gaan voor mij. Het is te waanzinnig voor woorden allemaal. Zo geslepen als deze mensen zijn, vergif voor de goedgelovige liefdevolle mannen en vrouwen.
18 februari 2023
Bij mij werd het geld door anderen op mijn rekening gestort. Dat waren volgens hem de opdrachtgevers en er stonden ook omschrijvingen bij die zijn verhaal onderschreven (zzp’er voor Geoservices). Ik moest het geld doorsturen naar crypto.com en daar bitcoins voor kopen en hij kon via een link bij de bitcoins en deze dan verkopen voor contant geld of pinnen bij een bitcoin atm. Ongelofelijk dat ik er ben ingetrapt, maar ik zag alles door een roze bril.
18 februari 2023

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik moest altijd geld overmaken naar een zogeheten geld agent in Engeland. Die zou dan zorgen dat het geld bij hun terechtkwam.
18 februari 2023
Hallo allemaal! Wat ik hier zie is dat de meeste verhalen van vrouwen komen? Daar sta ik verstomd van, maar mag ik weten hoe de meeste van jullie het geld overmaakte? Ik zelf met Western union, Ria en Moneygram, dus hiervoor had je hun ( echte naam ) nodig? En tussen haakjes, hoop ik dat ik hier niet in vrouwenforum ben beland? Ik ben ook slachtoffer! En wat het ergste is, is niet alleen dat geld dat je verliest, maar de gevoelens die serieus geraakt zijn! Hebben jullie nu nog enig vertrouwen in online daten? Zo, ik verlaat jullie en wens jullie nog veel sterkte en voor sommige weeropbouw! NB ik heb een vrouw gezien die 8 verschillende profielnamen had!
18 februari 2023

Als antwoord op door 3bfe70f5d78d45…

Ik betaalde alles via Bitcoin moest het geld eerst pinnen en dan via bitcoin versturen.
18 februari 2023
Lieve Nicole, Ook ik zie mij terug in jouw verhaal. Ik dacht het overkomt mij niet! Ook ik ben ruim €20K kwijt. Aangifte doen, heeft geen nut. Ze gebruiken vaak een valse naam en zijn niet te traceren vanwege een vpn verbinding! De politie heeft geen kan er helaas niets mee! Je hebt zelf, net als ik het geld zelf overgemaakt. Je hebt geen poot om op te staan. Dit wordt letterlijk door de bank gezegd. Het enige wat mogelijk is. Zijn de Crypto’s te herleiden, dan kan de bank er nog iets mee! Heel veel succes
18 februari 2023
Hi, bijna alle verhalen die je hier leest komen op hetzelfde neer. Blokkeren en je account op social media op prive zetten. Dan kunnen ze ook nergens meer bij en niets meer zien. Je geld ben je kwijt, je (wij) hebben het geld zelf overgemaakt. Sterkte.
18 februari 2023
Dag Nicole., helaas denk ik dat je niet alleen in deze situatie bent beland! Ik ben een man en "ze" heeft mij bijna 6 jaar aan het lijntje heeft gehouden! Ik ben zo tussen de 30 en 40 duizend euros kwijt geraakt! Ik ben mijn tel kwijt! Ja , alles leek zo waarschijnlijk, met documenten en al, id , paspoort en andere, maar als het erop aankwam kon ik met haar niet spreken en zien op hetzelfde moment! Ik ben nog steeds op zoek naar liefde, maar nu vraag ik ze om mij te bellen, ofwel dat ze een papier in hun hand vasthoud met naam en datum erop....want meestal zijn hun micros of camera stuk??? Het is echt niet makkelijk om langs deze weg iemand te vinden! 98% zijn valse profielen, ofwel profielen dat ze hebben gehackt of " gekocht " van iemand? Ofwel zijn het gewoon echte criminelen die echt geen scrupules hebben? Ik ben persoonlijk meer dan 20 kilo kwijt geraakt hierdoor! Je bent van Nederland denk ik niet? Zeg?? Ik hoop echt dat deze site gecheckt is en dat diegene die hierop komen "echt" zijn? Je geld krijg je nooit terug! Sorry
17 februari 2023
Ik ben het met Hinderkien-43 Eens blokkeren die klootzak en nooit meer geen geld sturen hoe hard hij ook smeekt niet meer doen!!
17 februari 2023
Lieve medeslachtoffers. We zijn met zoveel. Wat een groot verdriet en wat is ons veel leed aangedaan. Ik heb al eerde over mijn ervaring geschreven. Dat heeft drie jaar geduurd. Ik ben 19.000,00 euro kwijt. Heb meerdere keren met hem gebroken, maar zocht hem toch weer op. Hetzij uit boosheid, hetzij uit gemis en het ook absoluut niet kunnen begrijpen dat dit mooie contact zo mis was. Iedere keer weer zette hij mij op het verkeerde been. Iedere keer weer dacht ik: hij zou best eens oprecht kunnen zijn. Want zo gedroeg hij zich opnieuw weer, liefdevol, om vergeving vragen, bezorgd zijn over je gezondheid. De laatste keer is pas kort geleden. Hij verbleef in Helsinki, deed inmiddels ander werk maar zou dat afronden en met Valentijn naar mij toekomen. Hij vroeg mij hem iets tegemoet te komen en ja, je raadt het al. Hij vroeg om 3000,00 euro om zijn rekeningen daar te betalen en voor een vliegticket naar Amsterdam. Aanvankelijk heb ik hard moeten lachen. Na die 19.000 euro is dit de zoveelste poging mij geld afhandig te maken. Ik heb dat zeker nu al driemaal geweigerd. Maar alles wat ik erover zeg, dat ik allereerst voor mijzelf verantwoordelijk ben en zelf kosten heb; het is tegen dovemansoren gezegd. Opnieuw weer pijn, opnieuw weer boosheid. Ik hoop echt dat ik nu genoeg in mijn kracht sta om geen contact meer op te nemen. Dus, niemand van jullie staat alleen. Mijn "geliefde" zegt trouwens Stan Dirk te heten, Amerikaan. Werkte eerst met edelstenen in België en zegt zich nu bezig te houden met bootonderdelen. Heeft iemand van jullie die naam al eens gehoord? Sterkte, jullie allemaal.
17 februari 2023

Als antwoord op door 5fd69273a04047…

Oh wat erg toch, maar alstublieft stop met dit contact. Het heeft je al zoveel geld gekost, je verdient beter dan zo’n loser. Namen wisselen steeds en het zijn grote groepen wereldwijd, die vrouwen maar ook mannen veel geld afhandig maken.
17 februari 2023

Als antwoord op door 5fd69273a04047…

Wat erg en wat verdrietig… Ik herken me helemaal in jouw gedachten. Hij blijft op jouw gevoel inspelen. En je verdient inderdaad veel beter dan dit. Alles van hem blokkeren. Dat is echt de enige manier. Heel veel sterkte!
17 februari 2023
Wat vreselijk dat dit jullie is overkomen… En met zulke nare gevolgen.. Mijn hart gaat naar jullie uit. Ik heb hem inmiddels geblokkeerd en ik moet van de fraude afdeling aangifte doen. Mijn rekening blijft nog geblokkeerd. Ik schaam me er heel erg voor dat ik er ben ingetrapt en dat ik alles geloofde wat hij zei. Maar wij zijn geen van allen dom of stom. Dit is ons overkomen omdat we uit goedheid iemand wilden helpen en graag voor anderen zorgen. En daar schaam ik me niet voor. Ik geloof nog steeds in anderen helpen en liefdevol naar anderen toe zijn. Ik zal alleen in de toekomst alerter zijn en niet zomaar mannen op hun blauwe ogen geloven en alles doen wat ze vragen. Die mannen (en vrouwen) moeten zich doodschamen (hopelijke letterlijk) dat ze misbruik maken van onze goedheid en kwetsbaarheid. Laat niemand jullie wijsmaken dat je dom bent. Ik wens iedereen heel veel sterkte en liefde toe.
17 februari 2023

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Schaam je alsjeblieft niet!! Je was verliefd trapte in zijn mooie verhalen net als wij allemaal deden bij inze oplichters. Je bent niet alleen
18 februari 2023

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Nicole, ze zouden zich zeker dood moeten schamen, maar dit doen ze niet. Het is namelijk hun werk en daar zijn ze verdomde goed in! Het zijn geraffineerde hufters en halen alles uit de kast om geld binnen te slepen, daar leven ze van, het is zelfs zo dat je met meerdere personen contact hebt, ze lossen elkaar af. Alleen daar heb jij geen erg in, Het is hun alleen om het geld te doen en de verwoesting die ze achterlaten, boeit hun totaal niet. Ik wens je sterkte en kracht om er weer bovenp te komen. Lieve groet Elize
17 februari 2023
Lieve Nicole, je bent niet de enige bij wie dit gebeurt. Ik ben al 2 jaar slachtoffer van datingfraude. Ook een Amerikaan, in de olie industrie, kon niet bij zijn geld, ....bekende verhalen. Mijn huwelijk loopt niet goed en dan sta je open voor een lieve gevoelige man die je lieve leuke en grappige. berichten stuurt en die je gaat vertrouwen. Tot ze om geld beginnen te vragen als ze eenmaal je vertrouwen hebben. STUUR ALSJEBLIEFT NOOIT GELD. Ik ben een kapitaal kwijtgeraakt en hoopte het ook terug te krijgen. Nooit een cent terug gehad. Hij zou meerdere malen naar Nederland komen, maar elke keer kwam er weer iets tussen , dat hij dringend geld nodig had en geen eten meer kon kopen. Ik zit nu in de schuldhulp verlening omdat ik mijn rekeningen niet meer kan betalen. Kijk alsjeblieft uit. Laat je niet gek maken en geloof niks van wat hij vertelt. Ze zijn heel doortrapt en heel slim. Ik wens je heel veel sterkte. Blokkeer hem zo snel je kan. Liefs. ?. Tineke
02 maart 2023

Als antwoord op door ebbea2c0874240…

Hoi Tineke, Wat een herkenbaar verhaal.Ik zeg herkenbaar,niet omdat het mijzelf betreft, maar het gaat om mijn zus,welke nu al 2 jaar in de waan is dat ze een relatie heeft met een "Amerikaans militair " , die zich "James Larry " noent ( gebruikt de foto's van de echt bestaande Amerikaans countryzanger JC Kurtis / Facebook) ,en "bevriend" is met een aantal kompanen (= zelfde persoon) .Dr Robert Johnsson, legerofficier Jeffrey Woods.. Haar wordt nu al bijna 2 jaar verteld dat ze de helft van de verdiensten krijgt van "James Larry ", 20 000 e per maand. Maar,ze moet continu voor onkosten betalen 1500,2300,800,1500,etc. Ze heeft bij veel mensen in Alkmaar geld geleend, en betaald niets terug.Zelfs haar op leeftijd zijnde ouders met een kleine aow in een huurhuis heeft ze in de financiële problemen gebracht. Steeds om geld vragen van mensen die al niet veel hebben, en nooit terugbetalen. Ze wordt laaiend wanneer men zegt dat het oplichting is en naar de schuldhulpverlening gaan wil ze niet,want ze roept na 2 jaar onophoudelijk dat ze geld krijgt..
17 februari 2023
De slechteriken zijn zo geslepen. Zulke mooi praters en vleiers. Ze zijn slechter dan slecht en geen recht van leven, vind ik
17 februari 2023
Olga Het is echt schandalig dat er niet meer wordt gedaan er zijn al zoveel slachtoffers en er gaat zoveel geld in om en het gaat maar door. Kunnen ze dit soort ip-nummers niet blokkeren ze zijn zo knap op dat gebied toch??????
17 februari 2023
Dat is nu precies de reden dat ik geen aangifte durf te doen. Ze staan al klaar met hun afmaak reactie, daar zit ik niet op te wachten. Ik heb nog sporadisch app contact met in gedachte zolang ik contact heb kan ik er misschien wat mee. Hoop op geld terug krijgen heb ik niet meer.
17 februari 2023

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Ze maken wel een dossier aan maar het gebeurt te vaak dat ze er weinig aan kunnen doen, daarbij wat kan jou het schelen wat een ander van je vind of denkt. Als jij je goed voelt om aangifte te doen dan doe je dat , voel je je er niet goed bij dan niet!! Je moet in ieder geval niet geen aangifte doen omdat je bang bent voor de menig van een ander. Als je denkt dat je je gekd terug gaat krijgen en daarom je contact houd met je oplichter, dan kan ik je nu al zeggen dat gaat niet gebeuren! Beste is contact voorgoed verbreken je word er alleen maar verdietiger van en je geld zie je nooit meer terug.
23 februari 2023

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Het doen van aangifte was een van de meest nare ervaringen die ik ooit heb gehad. Een onverschillige politie-agente die ook nog eens fouten maakte en namen door elkaar haalde in haar verslag. Er is naderhand duidelijk gezegd dat er niets mee gedaan wordt omdat ik vrijwillig geld had overgemaakt. Mijn neef studeert voor rechter. Hij zei dat je bij het Ministerie van Justitie bezwaar kon indienen, wilde mij daar ook bij helpen. Ik heb het niet gedaan, wilde de narigheid verder niet langer rekken. Mogelijk wordt aangifte doen aangeraden vanwege de statistieken. Lees je in de krant: dit jaar zoveel meer slachtoffers van datingfraude. Tijdje terug een ontroerende film gezien over een mannelijk slachtoffer. Ja, natuurlijk, die zijn er ook, maar het merendeel is toch vrouw. Mannen, voel je niet benadeeld.
17 februari 2023
Het is toch eigenlijk niet best: die personen die die ons geld weten af te pakken leven rustig door, op naar een volgend slachtoffer en wij, wij zitten met een onoverkomelijk gevoel van gebruikt zijn
17 februari 2023

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Het is walgelijk, ik had Kees vd Spek gemaild die belde mij op en wilde mij helpen maar helaas is het contact met Alex nu twee maanden verbroken en er moet nog contact zijn willen ze hem kunnen pakken. Aan de ene kant ben ik blij dat ik niks meer van die klootzak hoor, maar aan de andere kant had ik hem zo graah willen pakken en als ik hem had gezien eigenhandig afgemaakt!!! Je geld zal je nooit meer zien en helaas gaan deze gasten " gewoon" naar de volgende als jij afgedankt bent, ik zou willen dat de politie er meer aandacht aan zou besteden ik heb destijds ( of eigelijk mijn man want ik was psychisch niet in staat om aangifte te doen) wel aangifte gedaan maar de politie doet er geen ene moer mee. Je krijgt alleen te horen dat ze dit vaker horen en dat je stom bent geweest dat je erin getrapt bent, en bedankt voor deze oppepper NOT!!
17 februari 2023
Ik ben getrouwd heb een leven waar je van kan dromen, maar ik zat totaal niet goed in me vel en daar kwam Alex om de hoek zeilen en ik voelde me zo goed!! Was in staat alles te verlaten voor hem!! Dom dom dom maar ja zo voelde ik mij toen, dit hele gebeuren heeft mij tot een zelfmoord poging geleid en als mijn man er niet was geweest dan had ik hier noet meer gezeten. Uiteindelijk verplicht opgenomen in een kliniek en keihard moeten werken aan mezelf, elke dag gaat het een stukje beter en ben ik dankbaar met wat ik heb. Het kost heel veel tijd en energie maar je staat er gelukkig niet alleen voor lieve mensen!!! ONTHOUD DAT!!
23 februari 2023

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hoe heb jij dit aan je man verteld en hoe reageerde hij hierop?
17 februari 2023
Lief van je! Ga ik zeker dit weekend doen. Erover praten, vooral met mensen die het kennen (helaas) en zonder veroordeeld te worden, geeft lucht. Zo ook het weten dat je niet alleen staat, dat het niet alleen dommigheid is. Mijn schaamte is zo groot en mijn angst oneindig. Durf eigenlijk niemand meer onder ogen te komen, bang dat ze het kunnen zien hoe dom ik ben geweest. Ook mijn kinderen weten niks en zal ik ook nooit wat zeggen hierover. De last is groot. Soms te.ik zou zo graag iets willen betekenen voor andere om hiervoor te waarschuwen, vrouwen en mannen.
18 februari 2023

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Lieve Ikook. Ik heb het hier vaker gezegd. Je bent niet dom en je hoeft je nergens voor te schamen. Je bent van iemand gaan houden die je er totaal en vakkundig ingezogen heeft. Jij deugt, het is die ander die niet deugt. Helaas begrijpen de meeste mensen hier niets van. Zij hebben hun oordeel klaar. Zij kennen die gevoelens niet, jij wel. Je zegt dat de last groot is en dat is het ook. Ga met iemand praten, ga naar je huisarts, vraag om psychologische hulp. Dit heb je nodig. Als de last zo groot is kun je van alles gaan mankeren, zowel fysiek als geestelijk. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid.
18 februari 2023

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Dank je Ikook! Je bent de enige die het ook over de man heeft die slachtoffer kan zijn! Ik woon aan de grens, niet ver van Maastricht, daarom heb ik hier gereageerd! Enfin, het enige dat ons kan troosten is dat we ervaring hebben opgedaan! Das ook het enige....
17 februari 2023
Ikook dat had ik dus ook zoveel alarmbellen gingen af maar ik negeerde ze, en Alex wist zich er elke keer weer uit te lullen dat ik het geloofde, Ik sta voor iedereen klaar om te praten als jullie er behoefte aan hebben.
17 februari 2023
Het klonkt mij ook bekend. Bij mij was de naam Simon,was italiaan en woonde notabene in Amsterdam,maar moest ineens op reis voor zijn werk. Zijn vrouw was overleden. En dan komt het bekende verhaal over het werk op een booreiland,daarna gaat er vanalles mis,bank geblokkeerd, geld nodig en er wordt beloofd dat je alles met rente terug krijgt. Ik ben er ook in getrapt, heeft mij heel veel geld gekost. Heb aangifte gedaan,maar doordat het in het buitenland speelt kunnen ze er niks mee. Dus alles kwijt. Dus nooit nooit iets betalen. Hoe geloofwaardig het ook klinkt met soms ook bewijsstukken die worden opgestuurd,alles is NEP. Olga.
17 februari 2023

Als antwoord op door f2b81f2cd4de4f…

Klopt, ik kreeg allerlei dingen toegestuurd. Mijn onderbuik waarschuwde mij dat het foute boel was, maar nee ik geloofde alles. Shit shit shit, stuur NOOIT geld!!!
17 februari 2023
Klinkt weer zo bekend, helaas. Absoluut geen geld overmaken! Is mijn advies. Ze zijn echt zo geslepen in hun communicatie en weten precies hoe ze je moeten bespelen om verliefd te worden op hun en hun zielig te vinden. Weet ik nu. Zou aangifte echt zin hebben? Ik schaam mij zo en ben bang.
17 februari 2023
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik zou er graag een keer met je over willen praten Aruni. De naam die hij trouwens gebruikt is Declan Wesley