Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Slachtoffer fysiek en psychisch geweld

Sinds 1,5 jaar zit ik in een relatie waarin er heel wat dingen zijn gebeurd. Ik heb een relatie met een dominante man die op zijn tijd erg boos wordt om iets wat ik zeg of doe. Hij kan buiten proportie boos worden. Hij geeft mij en mijn verleden de schuld van deze buien. Hij heeft telefoonnummers en foto’s van mijn verleden met andere mannen gezien. Hij kan mijn verleden niet loslaten en bij elke ruzie scheldt hij mij en mijn familie uit. Ook heeft hij mijn haren getrokken, mij bespuugd, bedreigd, hand over mijn mond gehouden, urenlang uitgescholden,  bij mijn keel gegrepen en geknepen. Ik weet niet bij wie ik dit kwijt kan. Ik schaam me om dit met iemand te delen. Ik heb sinds kort een psycholoog. Ik heb hulp nodig want ik ben ook bang dat hij mij zwartmaakt bij mijn familie en vrienden als ik weg ga. Hij weet heel veel van mij en mijn familie en ik ben bang dat hij dit allemaal tegen mij gebruikt want dat doet hij nu al. Ook ben ik erg bang voor zijn reactie. Hij domineert mijn leven. Hij legt mij dingen op en zelfs hoe ik met mijn eigen familie moet omgaan. 

Bezig met laden...

14 Reacties *

13 februari 2023
Hoi Samy, Hier nog een survivor. Ik hoop oprecht dat je je moed kan verzamelen en weg zal gaan. Dit zal van kwaad tot erger gaan wanneer je blijft. Neem jouw psycholoog in vertrouwen en informeer eens bij Veilig Thuis of er evt een mogelijkheid is wat betreft vrouwenopvang/blijf van mijn lijf. Dit zodat hij jouw familie met rust zal laten want hij weet ook dat dat je eerste stap zal zijn, vermijd dit. Zorg dat je je eigen geld hebt contant en je pinpas. Ga pas weg wanneer je zeker weet dat hij er niet is. Kies voor jezelf en jouw veiligheid. Het is mij gelukt met 2 babys van 5 weken oud. Dit lukt jou ook en het wordt zwaar en pittig maar het zal toch voelen als een verlossing. In de tussentijd zoveel mogelijk documenteren; foto's, videos of geluidsopname. Probeer zoveel mogelijk mensen toch op de hoogte te brengen van wat jou overkomt. Mocht je aangifte gaan doen dan heb je iig bewijzen en getuigen. Je mag mij prive berichten wanneer je daar behoefte aan hebt.
13 februari 2023
Hoi samy, Ik heb je een mail gestuurd. Groetjes judith
13 februari 2023
Dat zou ik heel fijn vinden. Ik heb echt niemand waarmee ik dit kan bespreken helaas.
13 februari 2023
Hoi samy , als je weggaat, zorg sat je dit van te voren goed geregeld hebt. Zorg dat je ergens terecht kunt. Wat ik heb gedaan is ruim vabbte voren diverse mensen in vertouwen genomen en alles vertled ennoo de hoogte gehouden, incl de huisarts en mijn psycholoog. Als je weg gaat ben je hem geen verantwoording schukdig wasr je heen gaat. Het is zelf beter als je dat niet eens verteld. Dat hij je zwart gaat maken, dat gaat hij doen ja, maar daar moet jij boven staan. Hij kan zichzelf daarin niet beheersen, want jij verlaat hem en daardoor krijgt zijn ego een deuk en hij zal zich bedrogen voelen. Dat is ZIJN probleem. Ik snap heel goed dat je bang bent, was ik ook, maar door het goed voor te bereiden, mensen in te lichten, financiën vooraf al te scheiden etc etc heb ik het gered en dat gaat jouw ook lukken!! Als hij je gast bedreigen via mail, sms, app of telefoon, probeer hier getuigen vab de hebben en /of te bewaren. Echt doen. En maak zn meldingen bij de politie als zijn gedrag en acties echt over grenzen heen gaat en jij je niet veilig voelt. Als je wilt ben ik vrst bereidt hierover verder met je te praten via mail en of tel. Misschien dat het je meer steun en durf geeft
13 februari 2023
Hoi Samy Heel herkenbaar jouw verhaal. Het is moeilijk omdat je dit vaak niet deelt met je dierbaren uit schaamte. Daardoor ben ik ook veel contacten kwijt geraakt Ik kan alleen maar zeggen het wordt niet beter en houden van is ook loslaten voor je eigen bestwil Hulp zoeken bij het omgaan met ongewenst gedrag van je partner is moeilijk omdat hij dit niet inziet wens je veel sterkte en kracht.
13 februari 2023

Als antwoord op door d46fb868bb0944…

Precies hij ziet het echt niet in. Hij geeft mij de schuld van zijn gedrag wanneer hij te ver gaat. Ik zou graag willen weten hoe jij er toch een punt achter hebt kunnen zetten, als dat zo is.
13 februari 2023
Ja inderdaad psychopathie. Als je breekt hou mensen op de hoogte. Onderzoek ook of hij trackers ergens heeft verstopt. Zoek veiligheid! Het is niet gek dat je bang bent. Het is inderdaad heel veel, verwarrend, benauwend, op tenen lopen, hyperalert zijn, het is dus niet gek wat je voelt. Veel sterkte. https://verdwenenzelf.org/2020/01/02/coercive-control-emotioneel-en-psychisch-misbruik-strafbaar-stellen/
13 februari 2023

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Zeker weten. Het verbreken van de relatie kan ik niet alleen doen met hem. Er zal iemand bij moeten zijn of ik zou een brief moeten achterlaten en weg moeten gaan. Het probleem is wat er daarna gebeurd. Ik wil niet dat hij me zwart maakt bij de familie en ik schaam me heel erg om de waarheid aan mn familie te vertellen hierover. Ook raak je op een hele vervelende manier gewend aan dit leven. We zijn al zo lang bezig met verbouwen en hij doet echt zijn best in dat huis. Ik heb ook veel geld ingelegd in de woning wat hij mij dan terug zou moeten geven en hij kan daar niet blijven wonen als ik weg ga. Ik ben bang dat hij helemaal doordraait als ik Weg ga.
12 februari 2023
En samy, documenteer alles wat je hebt qua bedreigingen etc, neem het op , op geluid en of film, app, sms, mail, maakt niet uit, zoveel als mogelijk documenten en opslaan...en ga alsjeblieft je verhaal delen met anderen! Zoek hulp!! Ik zpu je graag hierbij helpen maar weet niet goed hoe verder nu.... Lees en verdiep je in wat een Narcist is, wat hem drijft, wat hij doet, waarom hij én jij doet zoals hij en jjj doet etc... Ik kom uit 2 narcistische relatie, ik weet wat het is, het is verwarrend, bedreigdend, onmachtig, verslavend, onzeker en nog heeeeeeel vééeeel meeeeeer..
13 februari 2023

Als antwoord op door 19c10146da9c4a…

Ik durf niks op te nemen. Ik ben bang dat hij erachter komt en dat het dan helemaal fout gaat. Ik wil het heel graag maar ben soms erg onhandig.
12 februari 2023
Hey samy, het lijkt er op dat je in een erge destructieve realatie zit met een narcist. Heel erg, ik weet wat het is. Je verhaal kent veel raak vlakken met die van mij. Het advies wat ik je kan geven is" deel je verhaal/vehalen met mensen die je vetrouwd, zoek hulp bij je huisarts en of instanties, ga er over praten, zoek op internet/Facebook/instagtam naar lotgenoten en verdiep je in de gewoontes en gedragingen van je partner om er meer grip op te krijgen en meer know how over te weten. Het leert je er mee om te gaan en uiteindelijk voor jezelf te kiezen. Niemand is het waard om je uiteindelijk te laten bedreigen, je eigenwaarde kapot te krijgen etc... Volg bijv op Facebook: the game exposed en Michellesecret1 en melania tonia evans Misschien heb je er wat aan?❤
13 februari 2023

Als antwoord op door 19c10146da9c4a…

Dank je wel ?
13 februari 2023

Als antwoord op door 19c10146da9c4a…

Bedankt voor je bericht. Heel goed om dit te lezen❤️
15 maart 2023

Als antwoord op door 19c10146da9c4a…

Het enige wat je kan doen is uit de relatie stappen.En alles blokkeren no contact. Ik heb ook in zoeen relatie gezeten.Hij wilt de volledige macht over jou en de controle. Waaruit jij straks uitgeput bent.Ik raad je aan om meer te gaan verdiepen in narcisme.Probeer inderdaad hulp te zoeken bij de huisarts en ga in gesprekken met vertrouwde personen. 1 advies ga aub uit de relatie want het gaat van kwaad tot erger.?♥️