Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Wat heb ik te leren?

Scammer/oplichter: 2

Mijn verhaal/gebeurtenis gaat verder na 2019 te maken hebben gehad met scammer F. Heinz de geraffineerde bende uit Amerika. Na deze situatie ben ik verder gegaan met mijn leven en wat heb ik te leren? De volgende situatie overkomt mij, ik ben op ‘n Moslim site gegaan om te daten. In die tijd (Mrt 2022) heb ik een man (blanke man) uit Amerika geliked kan toch geen kwaad als je zijn profiel leest.

Later telefonisch contact gehad met deze man en hij heet L. Moyse, niet wetende met wie ik te maken zou hebben, deze man begon via Hangouts met mij te communiceren en het contact heeft 4 maanden mogen duren.  

Op gegeven moment zei L. Moyse dat hij mij kwam bezoeken omdat hij mij leuk vond en mij beter wou leren kennen, meneer zit in de farmaceutische bedrijf (Pfizer Inc). L. Moyse is een man dat is gescheiden en wou opnieuw beginnen met een relatie en zocht op de Moslim site  naar een leuke en eerlijke vrouw.

L. Moyse geeft aan ik ben uit Amerika vertrokken en ga naar London voor een meeting en daarna kom ik naar NL om je te bezoeken,  een paar dagen daarna voordat hij mij zou komen bezoeken, geeft L. Moyse aan dat hij is aangevallen net buiten Londen hij stapte uit de metro en is toen aangevallen, L. Moyse stuurt foto’s door hoe gewond hij wel niet is en ze hebben hem beroofd en zijn laptop is meegenomen (allemaal nep achteraf), maw geld overmaken dat is het uitgangspunt en of ik hem wil helpen?  De transactie zou naar een rekening in Engeland moeten gaan, ik als ‘helper’ en een man uit Amerika die mij echt wilt komen bezoeken is beroofd, hij huilt aan de telefoon en komt geloofwaardigheid over en ik voer de transactie uit, ik ben bezig met de transactie en binnen 15 min belt iemand van de bank mij op en begint vragen te stellen, wie is deze man, waar ken ik hem van, heb je deze man live ontmoet ect etc en toen begon het,  de transactie heeft de bank niet doorgezet. Ik  heb mijn verhaal gedaan en toen kwam aan het licht wie deze man is.

L. Moyse kwam erachter dat de bank niet meewerkte, hij heeft gebeld en ik ben gevloekt omdat de transactie is mislukt, hij was ontzettend boos en nog geen dag later heeft hij mij geblokkeerd.

De bank heeft na de situatie dat ik mee heb gemaakt uit 2019 met scammer 1, heel veel geleerd (over scammers) en verbeterd over transacties en beschermd zijn cliënten beter dan in 2019.  Ook gaf de bankmedewerker aan dat iemand anders een melding eerder heeft gedaan met dezelfde achternaam met Moyse en dat het om een bekende scammer gaat. Hij is bekend in Malta, Gibratar en Engeland blijkt uit onderzoek.  Deze man is verslaafd aan vrouwen en valt op zwakke, gescheiden vrouwen die hem snel geld kunnen geven en daarna dumpt hij je en ik ben weer slachtoffer geworden.

Uit onderzoek blijkt dat zijn paspoort nep is en deze kan je makkelijk online kopen, vliegticket leek echt maar helaas ook dit is bleek nep te zijn, zijn echte naam is B. Wittmack en doet zich voor als L. Moyse (goed uitziende Amerikaan) alle foto die ik toen heb ontvangen is allemaal nep.

Lezers ben op  je hoede, scammers zitten overal ook op Moslim sites en wie kan je nog vertrouwen, in welke wereld leven we?

In 2019 kreeg ik van een lezer op Slachtofferhulp een tip, kijk eens op www.male-scammers.com er gaat een wereld voor je open ongelofelijk hoeveel scammers zowel mannelijke als vrouwelijke meldingen komen dagelijks binnen op deze site. Tip: Je kunt overwegen om via www.male-scammers.com een melding te maken wel zo handig ook voor andere slachtoffers. Voor degene die de Engelse taal niet macht is vraag of iemand je wilt helpen met de melding, het zou ideaal zijn als zo’n site in het Nederlands komt.

Niemand wilt op deze wereld slachtoffer worden van een scammer, weer gebroken, verdriet, wordt je gedumpt en alleen achter gelaten,  kan je ‘t allemaal zelf gaan verwerken en oplossen, energie verspilling , allemaal voor de gekhouderij en een scammer speelt altijd met jou gevoelens, ze komen aan jou privé bezit (geld).  Tip: Maak je sterk hoe hard het ook mag klinken, een halt toeroepen is dan noodzakelijk!

 

Cynthia

Bezig met laden...

4 Reacties *

10 februari 2023
Oh Cynthia, weet je dat zeker? Ken je iemand die de email adressen kan localiseren? Kijk eens naar de geschiedenis van je Google maps, bij mij komt het meestal ergens bij Antwerpen terecht! Als je niet echt een IT'er kent , kan je nooit zeker weten van waar ze je schrijven! Ik vind deze site goed, je kan tenminste je ontgoocheling kwijt! En misschien val je op iemand die dezelfde scammer heeft? Weet je, het zijn meestal dezelfde, dit zijn georganiseerde groepen! En ze kopen of hacken bepaalde profielen om deze te gebruiken! Misschien hebben ze mijn foto's al gebruikt voor vrouwen? Ik dacht dat ze alleen mannen scamden? Dus laat controleren of je niet gehackt bent, en probeer ze te localiseren! Meestal kan je ze zien of horen, maar nooit de twee samen! Daar mag je al meteen mee ophouden! Groetjes, Simon
10 februari 2023
Hoi Simonfort, dank voor je steun ik zal 't laten nakijken of ik niet ben gehackt. Volgens onderzoek komt naar voren dat deze persoon uit Canada komt ipv van Amerika.
10 februari 2023
Ik denk dat ze vanuit Antwerpen "werken "? Kijk ook of je niet gehackt bent! Ze kunnen je PC gebruiken voor hun misdrijven! De politie houdt zich hiermee niet bezig!
10 februari 2023
Dag Cynthia, en ja, ik ben ook gescamd geweest en ben erachter gekomen dat het dikwijls moslims zijn, die hebben echt geen scrupules! En ze geven uw naam door denk ik, want telkens heb ik weer met scammers te maken! Ik zocht een serieuze relatie, "zij" wou zelfs trouwen en kinderen hebben! Ik ben veel geld verloren met het betalen van reistickets, "ze" zou ook een dochter hebben, dus 2 biljetten! Ben je mooi? Geef dan niet teveel foto's weg! "Ze" hebben mijn naam ook gebruikt, daar "ze" zich verschool voor een "man die vrouwen gebruikt voor prostitutie! Zo hebben ze mij lang aan het lijntje gehouden! Mijn"toekomstige vrouw " zou in Abidjan verblijven? Als je nog eens contact hebt met iemand, vraag dan een foto met een papier in zijn hand met naam en datum erop! En voor valse documenten zijn ze ook heel sterk! Mijn bank heeft mij hierover aangegeven en ben ik nu op bewindvoering! Ik heb het echt getroffen, maar ben al een tijdje single en ik zoek verder. De mensen praten niet meer op straat of in cafés, dus is het de enige mogelijkheid iemand te ontmoeten... Sergio, België