Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Nep-agenten

Er zijn een keer een paar “nep-agenten” bij mij aan de deur geweest. Het was een paar jaar geleden. Ze drongen meteen binnen en deden heel gemeen. Ze sloegen me en hebben me verkracht, en mijn huis doorzocht. Ik dacht dat hun auto ook nep was, maar die bleek echt te zijn. Ik heb heel lang niet echt gesnapt hoe dat nou eigenlijk zat. Ik durfde aanvankelijk geen melding te maken bij de politie, maar volgens mij heb ik het uiteindelijk wel gemeld. Ze behandelden me heel slecht, en ik snapte niet waarom. De voormalige bewoners waren geen schatjes, en de sporen van eerdere invallen zitten nog op het deurkozijn. Ze hadden echte uniformen, en een echte politieauto, en ze wisten hoe ze moesten praten. Ik kon zien dat ze wel getraind waren om bij hulpdiensten te werken, maar de manier waarop ze te werk gingen deed eerder denken aan een vriendenclubje die hun eigen regels volgt. Ik dacht eerst nog dat het misschien wijkbewoners waren die me wilden wegpesten. Inmiddels denk ik dat er bepaalde hulpdiensten achter zaten, die vanuit een gemengd team zelfstandige ‘nep-teams’ hebben opgezet. Ik heb al minstens tweemaal een nep-team in actie gezien bij mij in de buurt. Ik denk dat het komt omdat er een familielid bij het gemengde team werkte, en “zijn vrienden” hebben zich uiteindelijk blijkbaar tegen me gekeerd. Het is pas recent dat ik begin te snappen waar de “nep-agenten” vandaan kwamen. Ik snap nu ook beter waarom ik zo fel kan reageren op het voelen van onderdrukking door een uniform.

Ik heb lang gedacht dat het aan mij lag, of dat het een valstrik was om me richting GGZ af te voeren. Ik durfde niks te zeggen. Ik probeer nog steeds wel eens uit te vinden waar ik heen zou moeten met dat soort klachten over nep-agenten (die in uniform dingen doen buiten hun functie). Het helpt wel dat ik op dit forum dit soort dingen kan uiten, zonder directe angst, lekker anoniem.  Ik heb al genoeg te tobben met de herbelevingen.   

Omdat ik wist en dacht dat het geen echte agenten waren, dacht ik ook dat het trauma mee moest vallen, en ik heb het voor mezelf gewoon niet erkend. Dat zie ik nu wel duidelijker.

Bezig met laden...

1 Reactie

16 februari 2023
Beste Wassima, Een trauma is een trauma! Of het nou nep agenten zijn of niet, het zijn mensen en die kunnen je behoorlijk kwaad doen. Probeer voor jezelf af te wegen wat voor jou belangrijk is om te doen hiermee. Deze pagina is er ook om je verhaal te delen al is het om van je af te schudden. Ik hoor je! heel veel sterkte