Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Scammer of is hij echt

Militair VS via linkedin, al snel via whatsap berichten en bellen

Zo snel verliefd, en verslaafd aan hem, hij is zo lief en teder enz enz

Nu valt me op dat zijn ouders en vrouw zijn overleden, zoon in boarding school, geimmigreerd uit Dublin, mag niet video bellen, altijd druk, hij mist me en denkt altijd aan me zegt hij. 

Geen geld gevraagd, daarom twijfel ik zo

Heb hem ook gezegd dat de oveteenkomsten met hem en scammers zo groot is, hij zei dat hij het op prijs stelde dat ik hem dat vertelde en dat het helaas vaak gebeurde

Hij vroeg of ik van hem hield, ik zei ja, hij zei ik hou ook van jou, daar gaat het om

Leeftijd verschil maakt hem ook niet uit

Wie kan mij helpen aub

Groetjes 

Bezig met laden...

19 Reacties

08 februari 2023 (bewerkt)
Dag Melani, ai ai, ik heb hetzelfde meegemaakt, wanneer je ze niet mag zien en horen in dezelfde tijd is het fake!! Ofwel kan je ze zien, ofwel horen, maar de twee samen gaat nooit! Raar hé? Wat ik doe is vragen dat ze beginnen met zich te tonen met een papier in de hand met hun naam en datum erop, er zijn nog vele andere manieren om te weten of ze "echt" zijn of niet!! Woon je in Belgie?
Ik heb de indruk dat ze serieus met Belgen aan het sollen zijn!! Serge
08 februari 2023 (bewerkt)
Goed idee om het zo laten zien! Had ik daar maar eerder aangedacht! had een hoop ellende bespaart!
05 februari 2023 (bewerkt)
Helaas wel, dat laatste. Kwetsbaarheid is de valkuil waar die dikke vette criminelen gebruik van maken op zo een sneaky way dat je erin trapt. Ze maken je eerst verslaafd aan hun “liefdevolle” aandacht en dan kan je niet meer zonder Dan gebeurt het. Ze hebben mij erg bang gemaakt met een pakketje dat onderweg zou zijn naar mij en waar ik voor moest betalen. Met foto’s en al! De autoriteiten zouden zich hierin mengen of zoiets. Zo in en in gemeen om iemand ook nog erg levensbang te maken in haar/zijn kwetsbaarheid. Ik ben totaal kapot en verlang vaak naar ……….
Klinkt inderdaad heel bekend, ook ik ben er 3 jaar geleden ingetrapt. Het zijn een stelletje geraffineerde criminelen. Blokkeren die handel en verder niet op in gaan. Velen zijn je voor gegaan en velen zullen je nog volgen.
05 februari 2023
Hi [~6141], even getwijfeld of ik nog wel zou reageren. Dit omdat eigenlijk alle adviezen al gegeven zijn.
Maar eigenlijk wéét je het zelf al. Dat onderbuikgevoel en je twijfel zegt genoeg. Op internet gaat nog altijd het gezegde 'lijkt het te mooi om waar te zijn, dan is het dat vaak ook'. Vergeet niet dat deze figuren zo gehaaid zijn, het zijn professionals in het bespelen van andermans emoties en gevoelens. De eerste periode komt er geen verzoek om geld, dat zou namelijk te veel opvallen. Er wordt eerst een band opgebouwd en dat doen ze heel subtiel. Door je twijfel zit je al in dat stadium. Waar ben je verliefd op geraakt? Een foto, zijn verhaal, zijn stem....? Realiseer je dat je deze man NIET kent. Wel bellen maar niet video bellen? Begrijp ik dat goed?
Met vrijwel ieder chatprogramma kan men tegenwoordig videobellen. Vraag je af wat de werkelijke reden is van zijn onwil om dat te doen. Want dan moet hij zijn ware gezicht en omgeving tonen. Blijf alsjeblieft alert.
En het kan niet genoeg gezegd worden, bij twijfel..... maak gebruik (van mijn part misbruik) van de leden van deze groep. We zijn er bijna allemaal geweest en zijn gepokt en gemazeld. En ook hier, mocht je persoonlijk contact wensen, kan dat altijd. Maar nogmaals, kijk alsjeblieft uit.
Dankjewel Henk,
Bedankt voor je reactie.
Ik blijf alert
Heb hem gezegd dat hij gewoon kort moet chatten, ik word er gek van als ik lang niks hoor
Ik ga hem nogmaals vragen om te video bellen
Maar verwacht er niks van
Ik hoop bijna dat hij me een keer om geld vraagt
Hoop dan de moed te hebben hem direct te blokkeren.
Ik herken mezelf niet, ik heb zoveel verdriet
Bedankt nogmaals en ook dat ik mocht terug berichten
Groetjes
04 februari 2023 (bewerkt)
Ik wou dat ik deze groep eerder had gezien, had mij veel leed bespaard gebleven. Zulke lieve woorden en steun is zo fijn. Wetend dat je niet stom bent alleen kwetsbaar waar gebruik van is gemaakt. Dank allen voor jullie medeleven en support. Ik heb jullie nodig om het te verwerken en een plaats te geven. En vooral om door te leven en niet te stoppen met het leven.
04 februari 2023
Ikook,
Ook voor jou geldt je mag altijd een privé bericht sturen als je wilt praten…
Je bent zeker niet stom, inderdaad we zijn alleen kwetsbaar en daar maken ze misbruik van..
04 februari 2023
Melani,
mocht je de volgende keer wanhopig zijn neem dan contact op met mij of iemand anders… Niet met hem… Hoe moeilijk het ook is het is het beste het contact met hem te verbreken…

Weg met die scammers. Mannen zijn ook soms ingetrapt. Die vrouwen zeggen dat zij artsen zijn bla bla bla.......
Katinka dank je voor je lieve woorden!??
Praten met iemand die het ook is overkomen, is zo fijn. Ik ben blij dat ik het hier kan doen en voel mij ietsje minder alleen. Voel mij erg stom en dom dat ik erin ben gestonken. Het voelde zo fijn in het begin en later weten ze zo te bewerken dat je doorgaat. Zorg dus dat je er nu mee stopt!
04 februari 2023
Dat gevoel van schaamte is heel herkenbaar… Maar onthoud wel het ligt niet aan jou. Ze zijn zo goed georganiseerd en het is zo goed doordacht dat je het jezelf niet kwalijk kunt nemen dat je niet zag dat het nep was….
04 februari 2023
Hoi Melani,

Ik kan je niet veel andere tips geven dan die je al gegeven zijn.
Het klinkt allemaal zo mooi en je hoopt dat het verhaal klopt. Helaas zal je er vroeg of laat achter komen dat dit niet het geval is. Ook mijn scammer begon niet met geld vragen. Ook die van mij reageerde dat de goede te lijden hadden onder de slechte en dat hij het echt goed bedoelde en dat hij echt van mij hield….
Toentertijd geloofde ik hem en dat heeft me heel wat verdriet opgeleverd…
Volg je intuïtie en bescherm jezelf tegen alle ellende die het met zich meebrengt.
Als je wilt praten mag dat altijd, ik had het er heel moeilijk mee om geen contact meer te hebben met iemand, je mag me altijd een berichtje sturen….

Heel veel sterkte met deze situatie….
Hoi, dankje dat ik je een privébericht mag sturen.
Ik was zo wanhopig vandaag, heb nog gebeld met hem en ik zei het kan niet dat ik van je hou, ik kan je niet zien, klopt gewoon niet
Toen zei hij het kan wel want ik voel hetzelfde als jij
Ik zou hem geen geld geven, stel hij vraagt er om
Maar ik kan gewoon het contact niet verbreken, ik zou er kapot aan gaan
Ik voel me zo radeloos
Had hij me maar nooit gecontact op linkdin
Bedankt en mss heb je tips
Liefs
04 februari 2023
Melani, vertrouw op je intuitie, je weet al dat het niet klopt. Het begint niet altijd met geld vragen, soms beginnen ze ook met je mail, of whattsapp adres, hebben ze alvast een nummer. Hoe meer ze van je weten, hoe sterker ze staan, en hoe vasthoudender ook. Er bestaat maar éen goede raad. Blokkeren!!

Sterkte!
Hallo

Ook ik heb het vorig jaar via Lexa mee gemaakt. Binnen 3 weken verliefd. Maar waarop eigenlijk? Bij mij in de 4e week gebeurde er iets onverwachts, gestolen tas. Dus ze kon niet bij haar geld en wilde weg naar mij. Toen gevraagd naar geld aan mij. Ik had bijna een lening afgesloten maar ben op tijd uit de roes ontwaakt. Zij had ook een LinkedIn profiel , kon ook niet videobellen? Hoe zo niet videobellen? Het feit dat je het hier vertelt, geeft aan dat je iets niet vertrouwt? Ik zou naar dat gevoel blijven luisteren en geen geld overmaken, blijf nee zeggen. Dan is de liefde, ben ik bang, zo over.

Groetje Marjon
Het lijkt allemaal zo mooi, ik spreek helaas uit ervaring! Klopt, je raakt verslaafd aan zijn reacties, baalt er van wanneer hij niet reageert etc etc. Haak snel af, nu je het nog kan en je niet verzeild in zijn aandacht en vraag naar geld! Het zal niet makkelijk zijn, ik heb wel veel geld verloren en schaam mij diep dat ik dit heb laten gebeuren. Zorg ervoor dat je hem snel blokkeert!
voor je eigen gemoedsrust en eigenwaarde! Dan hoef jij je niet te schamen dat je er in bent getrapt met open ogen.,je mag mij ook privé berichten mocht je daar behoefte aan hebben. DOEN, weg met deze SCAMMER!
04 februari 2023
hallo,

even reageren want ik heb dit ook allemaal beleefd, echt gek hoe je verliefd kunt worden op iemand die je nooit gezien hebt of mag zien...of van wie je een foto krijgt die niet van hemzelf is. Hij heeft nog geen geld gevraagd, wacht maar, het kan lang duren voor ze dat doen, bij mij was het pas na weken... En toen ik hem doorhad, werd hij heeeel boos. Ik kon trouwens geen geld geven want was totaal blut na vijf jaar schulden van mijn ex te hebben afbetaald. Het gevoel aandacht te krijgen is heel erg leuk, ik fleurde er helemaal van op. De ontgoocheling was daarna zoooo groot dat ik er een paar jaar over gedaan heb om nog te willen daten.. bescherm jezelf, geniet van de aandacht maar als je geen respons krijgt op het de vraag waarom je hem niet mag zien, haak dan stilaan af, het sloopt al je kostbare energie. Je KAN niet verliefd zijn op een luchtbel, dat maak je jezelf wijs, tederheid is fysiek, niet een paar woorden in een app. Gebruik eerst je verstand, gevoelens kunnen daarna nog komen maar laat jezelf niet kapot maken door een of andere scammer, blijkbaar weet je wel hoe die te werk gaan, want je hebt het er zelf over... Dus veel goede moed, verwijderen die handel, zou ik zeggen...