Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Misbruikt door goeie vriend

Hoii,

Ik heb bijna twee jaar geleden een best wel vervelende situatie meegemaakt. Een goede vriend van mij zou jij naar huis brengen, maar heeft dit nooit gedaan. Onderweg is hij gestopt en heeft hij mij misbruikt.

maar nu weet ik niet goed of ik aangifte moet doen. Ik heb emdr gehad, en weer dat het niet mijn schuld is, maar toch blijft bij mij dat schuldgevoel. Ik zie hem heel vaak, en dan is het ook wel gezellig. Ik weet niet goed hoe ik verder moet. Hij heeft er veel spijt van, en probeert het goed te maken. Maar ik zie weinig mensen die nog contact hebben met de dader, en ik weet niet of dat dus niet hoort?  Aangeven kan aan de ene kant, maar aan de andere kant komen andere mensen dit ook te weten. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen?

Bezig met laden...

6 Reacties

01 februari 2023
Aangifte kan ook veel kwaad doen denk ik, dus ik snap de aarzeling
31 januari 2023 (bewerkt)
heey nini, hoe jij je voelt snap ik helemaal ik heb er ook 8 jaar mee rond gelopen en in tussen tijd zag ik hem vaak en kon ik goed met hem praten maar nu achteraf had ik veel eerder aan de bel moeten trekken en aangifte moeten doen dus mijn tip voor jou is doe aangifte het had nooit mogen gebeuren en hoe goed hij zen best ook goed hij heeft je veel pijn gedaan in het verleden en dat had nooit mogen gebeuren veel liefs chalene
29 januari 2023
maar hulp en ondersteuning kan geen kwaad, niet alles hoef je alleen te doen
28 januari 2023
Hey Nini, Wat vreselijk dat je dat hebt meegemaakt. Mijn eerste gedachte is dat een goede vriend je dat nooit aangedaan zou hebben. Hij had dat nooit mogen doen. Klinkt alsof de emdr je heeft geholpen met je verwerking, wat fijn. Want het was zeker niet jouw schuld! Ik denk dat het niet uitmaakt wat “hoort”, het is aan jou. Voel je je op je gemak en, vooral, voel je je veilig als je hem ziet? Ik kan me voorstellen dat het ook verwarrend is om hem te zien, heb je deze vragen met je therapeut besproken? Hetzelfde met de aangifte denk ik, ook daar maakt niet uit of iets “hoort” of niet, ook dat is aan jou. Jij hebt niks om je voor te schamen, misschien goed om dat mee te nemen in je overweging over dat mensen het te weten komen. Van welke mensen zou je het vervelend vinden als ze horen dat hij dit gedaan heeft? Liefs!
28 januari 2023 (bewerkt)
Wat een lief antwoord, dankjewel! Ik denk inderdaad dat ik die dingen eens voor mijzelf op een rijtje moet zetten. Dankje!
28 januari 2023
Ik zou met hem praten en uitleggen waar jij mee zit