Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Gewurgd op 23/24 december

Hallo allemaal,
Een dag voor afgelopen kerst ben ik slachtoffer geworden van huiselijk geweld door mijn toen al ex-vriend van een paar dagen.
Hij heeft mij flink gewurgd, toen ik geen lucht kreeg is mijn overlevingsstand in werking getreden en heb ik letterlijk voor mijn leven gevochten.
Ik heb mij zo erg verweerd dat ik zijn gezicht en oog kapot heb gekrabd, in zijn hand heb gebeten (die kapot gebeten is) en 2 tanden heb uitgeslagen.
Ik heb daarna de politie gebeld en aangifte gedaan, ook ben ik naar de huisartsenpost geweest voor de aangifte. Ik had een flink gekneusde keel en strottenhoofd.
Toen ik na vele uren een beetje tot rust kwam voelde ik mij ook nog schuldig.
Maar na gesprekken met slachtofferhulp voelde ik mij niet meer schuldig, want als ik mij niet zo verweerd had zou ik waarschijnlijk nu niet meer leven.

Maandagmorgen moet ikzelf naar de politie omdat meneer ook een aangifte tegen mij heeft gedaan voor mishandeling jegens hem! Ongelooflijk…

Gelukkig heb ik de kracht gevonden om mijn leven op te pakken en ik heb mijn angsten getrotseerd om weer naar de stad te gaan, wetende dat ik hem kan tegenkomen.
De stad is niet alleen van hem.
Ik ben een positief ingesteld mens en ik durf in mijn huis te blijven wonen.
Maar toch bij het naar buiten gaan kijk ik speurend om mij heen, en bij terugkomst sluit ik mijn deur goed af.
Ik durf momenteel geen man in mijn huis toe te laten. Vertrouwen in een man vind ik lastig.

Wat doet geweld veel met een mens ??

Bezig met laden...

2 Reacties *

16 februari 2023
Wauw wat ontzettend sterk dat jij je hebt weten te verweren. Je weet immers helaas nooit wat je in zo`n situatie doet. En wat betreft hij die aangifte doet, een kat in het nauw maakt rare sprongen… Het is heel goed dat jij je niet laat beïnvloeden door hem en dat je de stad in gaat. Het enige wat ik je mee wil geven ; voor de momenten waarbij jij je minder voelt , praat daarover. Want vaak als je zo sterk bent en laat zien dat jij je echt niet uit het veld laat slaan door zo iemand, hoe goed dan ook, denken mensen om je heen dat het goed met je gaat want hé , die Ellis is super sterk! … Let op jezelf en zorg dat je het bespreekbaar maakt. Dat je om je heen kijkt als jij jouw deur uit gaat is een logische reactie omdat iemand je dit heeft aangedaan. Misschien is het een idee om met een professional te gaan praten die je hierbij kan begeleiden om vertrouwen in de man terug te vinden. Ik wens je veel sterkte en succes ! Liefs, Daniëlle
22 januari 2023
Hoi Elles73, Wauw, wat heb ik een bewondering voor jouw kracht. Je klinkt zo ongelooflijk sterk en volgens mij ben je dat ook. Ik vind het vreselijk om te lezen dat de situatie zo uit de hand is gelopen en hij je zo veel pijn heeft gedaan. Je overlevingsmodus is een heel mooi bescherm systeem van je lichaam. Die probeert in de schatten wat het beste is in die situatie. Fight, flight or freeze. Jouw overlevingsmodus heeft gekozen en je ook geholpen. Dat jij je daarna schuldig voelt omdat je uit zelfverdediging het moeten handelen, geeft alleen maar aan wat voor goed en puur mens je bent in je hart. Je hebt gedaan wat je moest doen om te overleven. Daar mag je jezelf voor bedanken! Je bent nu wat hyperalert lijkt, wat heel logisch is. Je houdt je omgeving extra goed in de gaten. Deuren op slot. Vertrouwen gaat nu niet zo makkelijk. Ook allemaal manieren van je lichaam om je voor te bereiden en te beschermen. Ik hoop dat je uiteindelijk die rust weer terug vindt. Zo te lezen ben je al zo goed bezig. Wat goed van je dat je de deur uit blijft gaan. De wereld is inderdaad niet van hem! Ontzettend sterk van je! Bedankt voor het delen van je verhaal! Dat is niet altijd even makkelijk. Liefs, Ro