Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Hoe nu verder

Ik ben al een aantal keer begonnen aan mijn verhaal maar telkens stop ik……omdat ik niet (precies) weet waar te beginnen. Het is complex en met vlagen overzie ik het niet meer. Maar goed, toch maar even beginnen bij het begin, met een zeer beknopte versie. Ik heb 8 jaar een “relatie” gehad met een man en na 8 jaar was het me (uit) eindelijk gelukt om mezelf los te maken van hem. In de begin fase was er (achteraf gezien) nog niet zoveel aan de hand. Het was een enigszins fijne relatie en we spraken over samenwonen. Maar er was altijd wel iets waardoor dit samenwonen niet gerealiseerd kon worden. In die periode begon mijn argwaan te groeien en (achteraf gezien) had ik toen al de stekker uit de relatie moeten trekken. Wat me extra pijn doet is dat mensen in mijn omgeving een één of andere vorm van schuld bij mij neerleggen, ik had maar dit of ik had maar dat!  De laatste twee á drie jaar ben ik bezig geweest om mezelf voorzichtig van deze man los te weken. Het was een relatie geworden die volledig uit de hand liep, volledige controle, vergaande eisen, sociaal isolement, overheersing, volgen en veroordelen van mijn stappen, wanneer ik met een andere man sprak (collega op het werk of meneer achter de kassa) en hij zag dat dan ontstond er een zeer passief-agressieve situatie…….ik kan nog wel even doorgaan. Ik werd van huis naar het werk gevolgd en ik moest mijn tijd verantwoorden al was ik maar 10 minuten later thuis. Na het eindelijk los zijn van hem, wat veel angst, ellende en stress gaf, begon een compleet andere heftige en zeer stressvolle fase, een fase van achtervolging, stalking en prive foto’s plaatsten op een malafide “datingsite”, gesprekken aangaan met mijn werkgever met allerlei verzonnen informatie. Rechtszaken aanspannen met allerlei verzonnen en bij elkaar gelogen eisenpakket. Ik doe aangifte na aangifte, veilig thuis heeft al meerdere stop gesprekken met het heerschap gehad maar tot nu toe heeft dit alles (nog) niet mogen baten.

Wat ik mezelf nu moet gaan gunnen is slachtoffer hulp, ook dat heb ik lang voor mezelf uit geschoven…..en waarom? angst? (te)veel stress? …….

Floortje

Bezig met laden...

14 Reacties *

07 juni 2023
Ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat Floortje.. Is het ondertussen wat rustiger geworden? Ik heb wel een melding op adres, heb afgelopen vrijdag 112 gebeld, maar er kwam niemand. Mijn gevoel van veiligheid is hierdoor behoorlijk verminderd.. Toen ik ernaar ging informeren bij politie zeiden ze dat er geen eenheid beschikbaar was en hij was blij dat het nu goed was afgelopen. Maar wat als dat niet zo was..? Gisteren heb ik in tranen melding gedaan bij politie dat ex bij voetbal van m'n zoontje stond (niet zijn kind), werd gezegd dat ik terug gebeld zou worden, maar tot nu toe niks meer gehoord. Zo naar.. Ik weet ook niet wat ik er nu mee aan moet.. Ik hoop heel erg dat het bij jou rustiger is geworden Floortje!
17 februari 2023
Het is ook hartstikke vervelend (zacht uitgedrukt) dat jij degene bent die hulp moet inschakelen terwijl zo'n gast eigenlijk hulp moet hebben. Ik hoop echt dat er ooit 1 dag komt dat zo'n mensen meteen worden aangepakt, ze krijgen blijkbaar nog veel te veel ruimte om hun onzin te kunnen uitvoeren. Maar goed, daar heb jij nu helemaal niets aan. Ik wens je heel veel sterkte toe, en blijf hier je verhaal kwijt kunnen!
24 januari 2023
Om op je vraag te reageren, heel eerlijk gezegd voel ik me niet veilig. Maar goed dat zal ook wel even zo blijven zolang er niets richting zijn kant gebeurt. Ik hoop dat uit eindelijk mijn zeer lange adem en de inzet van politie hij tot een halt komt.
21 januari 2023
Goh wat een lieve en steunende woorden van jullie allemaal. Ik ga absoluut door met aangifte doe, ik laat het er niet bij zitten. Maar er zijn zo nu en dan dagen dat ik iets minder met moed bezig ben.......Deze man heeft een flink verleden (wat ik helaas niet wist) en zijn naam komt snel naar boven. Gelukkig heb ik een hele goede advocaat en zij helpt me heel veel. floortje
21 januari 2023

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Fijn om te horen dat je een goede advocaat hebt. Zelf vond ik een 112 melding op adres heel fijn. Dan hoef je ip alleen je adres door te geven en dan gaat de politie al rijden. Het schijnt dat je via VT ook een soort knop kan krijgen, dan hoef je niet eens te bellen, alleen op de knop te drukken. Wij deden meestal aangifte van een paar incidenten tegelijk. Als je al een paar keer aangifte gedaan hebt, dan weet je inmiddels wel welke info ze nodig hebben en bespaart het je een paar bezoekjes aan het bureau. Lukt het wel om je veilig genoeg te voelen?
21 januari 2023
Jeetje wat heftig. Elke keer de politie bellen, zodat het dossier groot genoeg wordt. Zodra hij 1x net iets te ver gaat pakken ze hem op en krijgt hij een contact- en gebiedsverbod (dring hier dan zelf op aan). Houd vol en zorg dat je jezelf in de spiegel kunt blijven aankijken. Niet reageren op hem (dan verwerpen ze je dossier wegens pesten) en alles via de politie spelen. Ik ben nu een aantal jaar verder, het stopte nadat het escaleerde en ze met 15+ agenten op stap zijn gegaan om hem op te pakken. Mijn ex heeft verplicht therapie en reclassering en alles gehad en 2+ jaar contact- en gebiedsverbod. Zelf heb ik veel gehad aan EMDR toen alles klaar was. En nu hebben we zelfs normaal contact omtrent ons kind. Ik ben eruit gekomen en dat kun jij ook. Sterk blijven, volhouden en geduld hebben. Het komt goed, echt waar.
20 januari 2023
"Slecht" advies misschien.. ik ben een hele poos rustig gebleven als ik de politie belde. (Ik belde trouwens op advies van de politie altijd 112 ipv 0900) Die ene keer dat ik wel helemaal overstuur was en in paniek belde en ook later toen de agenten er waren gebeurde er ineens toch wel wat meer.
20 januari 2023

Als antwoord op door 4dec9fdc8ed446…

Fijn om dat achter de hand te hebben. Heb je een 112 melding op je huisadres staan? En blijven praten met mensen om je heen. De steun die je krijgt is goud waard! ❥ Ik vraag mij af of er nog andere dames tips hebben wat goed geholpen heeft?
20 januari 2023
Het vervelende aan stalking is dat je een héle lange adem nodig hebt en bewijs moet verzamelen. Is hij dreigend? Zo ja, ook naar andere? Iedere keer een melding via het 0900 nr van de politie.. dit voor het dossier. Op den duur komt de naam van de desbetreffende persoon zo vaak naar boven dat het binnen het basisteam van de politie ook opvalt. Heeft hij een verleden? Dan wordt dit er natuurlijk alleen maar bij opgeteld. Belangrijkste is dat jij je veilig voelt. Hoe naar ook.. maar als je werk er van op de hoogte is, de buren zijn op de hoogte, je familie etc.. dan sta je samen sterk en kunnen zij ook bewijs verzamelen. Liefs
20 januari 2023
Ik krijg weinig tot geen reactie op mijn aangiftes terug, ze worden opgetekend en daar blijft het tot nu toe bij. Met mijn advocaat ben ik nu bezig om een contact verbod te bewerkstelligen. De wijkagent kan niets voor me doen.....daar stop ik geen energie meer in want ik word van het kastje naar de muur gestuurd....... Die ingang werkt voor mij niet. Veilig thuis voert naast politie tevens "stop" gesprekken. De nodige gesprekken worden gevoerd maar een stoppen is tot nu toe nog niet bewerkstelligd.
20 januari 2023

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

O wat naar zeg... ik kreeg paar keer een brief van het OM dat er nog te weinig materiaal was, maar dat voelt wel als een stap verder dan dat jij komt bij de politie... Hoop dat je het volhoudt om aangifte te blijven doen. Ik wist niet dat vt ook stopgesprekken voerde. Kunnen zij je verder iets bieden qua veiligheid? Hopelijk heb je wat aan je advocaat. Succes en sterkte
20 januari 2023
Wat een naar verhaal Floortje. Wat krijg je voor een reacties op je aangifte terug? Want na een x aantal aangiftes kun je spreken van stalking en kan hij aangeklaagd worden. Volgens mij moet de politie een stopgesprek voeren en niet veilig thuis. Heb je contact met je wijkagent? Daar heb ik goede ervaringen mee. Met slachtofferhulp ben ik niets verder gekomen....
20 januari 2023
Hi Floortje, Wat een herkenbaar verhaal. Ik zit er momenteel ook middenin. Politie, Veilig Thuis, Moviera, advocaten, etc. Enorm slechte B-film. Slachtofferhulp is een goed alternatief! Voor mijn verwerking en gemoedstoestand praat ik met een psycholoog. Al aan gedacht? Dagboek bijhouden met wat er gebeurd, gesprekken opnemen via dictafoon en uittypen, camera’s ophangen, Dashboard cam, etc. Om maar bewijs te hebben. Heb je zelf al gedacht om zijn familie in te schakelen? Of zijn werk bellen? Stop-gesprek is goed voor dossier opbouw. Heb je de buren en/ of de straat al ingelicht? Vaak helpt dat.. hier werken ze vrijwel allemaal mee om dossier op te bouwen. Ik voel met je mee! ❥
20 januari 2023

Als antwoord op door dc73f659c6e749…

Dank voor je fijne woorden, Het voelt idd als een hele slechte B-film. Ik ben ook overgegaan met het plaatsen van een camera in de auto want in de afgelopen zes maanden al 1 auto gestolen en 1 auto in brand gestoken. Er wordt deze maand nog een camera aan de gevel gehangen en nu maar afwachten...........en idd en maar door gaan met het verzamelen van bewijs materiaal. Met een psycholoog praten doe ik nog niet, ik stel dat maar uit omdat ik.....geen idee waarom ik dit uitstel. Maar het moet er eens van komen. Dank voor je reactie, het doet me goed om erkenning voor mijn problematiek te vinden. Dit is iets wat ik al een hele tijd mis. Dankje