Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Dronken en misbruikt?

Ik vind het erg moeilijk om erover te praten, ik schaam me. Ik dacht misschien helpt opschrijven een beetje, daarom dat ik mijn verhaal met

jullie wil delen. Ik had een festival gehad, ik was erg dronken en een jongen gaf aan mij naar huis te brengen. Dit had hij gezegd tegen enkele dispuutsgenootjes van mij. Uiteindelijk heeft hij mij meegenomen naar zijn eigen kamer. Hoewel ik een paar keer nee had gezegd en aan had gegeven niks te willen doen, pusheden hij mij zo erg dat ik het maar gewoon heb gedaan omdat ik geen boosheid wilde. Ik dacht alleen maar als ik meega zou het wel zo voorbij zijn. In de ochtend voelde ik me erg vies en niet mijzelf, ik schaamde me voor mijn eigen lichaam. Terwijl ik nee heb gezegd, daarnaast was de staat waar ik mij in verkeerde ook niet een groen licht om seks te hebben, ik kon namelijk niet meer zelf fietsen. 
ik merk nu dat ik het erg moeilijk vind om bij mijn dispuut te zijn, omdat ik het gevoel heb dat zij mij moesten beschermen. Ookal had hij gewoon zijn poten moeten thuis houden. Ik word hier iedere week mee geconfronteerd. 

Bezig met laden...

5 Reacties *

26 januari 2023
Heyy Lilly, Wat ontzettend naar dat dit je is overkomen! Net als in eerdere reacties is genoemd is het niet jouw schuld, 'nee is nee'. Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt met alcohol en misbruik en er al over praten is een enorme eerste stap! Net als jij heb ik me enorm geschaamd en wat mij heel erg heeft geholpen is leren begrijpen waarom ik uiteindelijk het heb toegelaten. Daarnaast is het ontzettend belangrijk om erover te blijven praten, jouw gevoelens mogen er zijn. Als laatste lijkt het me heel lastig hoe om te gaan met je dispuut. Het is natuurlijk altijd een soort beschermende factor geweest en dan is het nu zo verkeerd gegaan. Als je er klaar voor bent is het misschien fijn voor je om te vragen naar hoe de situatie was vanuit hun perspectief, het helpt misschien om daar wat verduidelijking in te krijgen omdat je anders met de 'waarom' vraag kunt blijven zitten, helemaal als het je elke week confronteert. Lang verhaal kort, praat erover, neem je ruimte en tijd, en je hebt het zo goed gedaan als je kon in de situatie! Liefs!
23 januari 2023
Beste Lilly, Jij hoeft het je niet af te vragen, als je iets tegen je zin in doet is het misbruik. Per definitie. Ik vind het heel goed dat je het deelt met ons. Dit helpt bij de verwerking maar ook kunnen we je helpen. Zoals Joske aangeeft, kun je het bespreekbaar maken met andere leden van het dispuut ( die jij vertrouwt) en de jongen die je dit heeft aangedaan hiermee confronteren? Het is normaal dat als iemand misbruik van je maakt terwijl jij zo dronken bent dat je niet eens invloed meer hebt op de situatie die tegenkomt jij je naar voelt. Dit is een heel nare gebeurtenis welke sterke emoties oproepen. Wat Mens betreft zijn/haar zin : “Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en probeer erop te letten dat je niet weer zoveel drinkt of zo dronken wordt gevoerd dat ze misbruik van je kunnen maken.” Hier wil ik aanvulling op geven @ Mens ik draai de zin ;liever om! : Hoe dronken je ook was, lieve Lilly, er mogen genoeg dronken avondjes komen! Zij moeten er ‘op letten’ dat ze van je af blijven en geen misbruik maken van jouw situatie! Mijn advies: bespreek met een vertrouwenspersoon wat je er aan kunt doen om de situatie te veranderen zodat jij je prettiger voelt. Er zijn vele opties mogelijk. Knuffel en sterkte
20 januari 2023
Hoi Lilly, Wat rot voor je wat er gebeurd is. Hij had dit nooit mogen doen. Zelfs als je geen nee had gezegd had hij nooit misbruik mogen maken van de situatie. Ken je dat filmpje van ‘toestemming zo simpel als thee’? Heb je er al eens met iemand van de dispuut over gepraat over de gevoelens die je hebt? Misschien kan het je helpen om het te delen en krijg je weer meer vertrouwen in hun. Sterkte voor jouw,
20 januari 2023
Dag Lilly17, Achter misbruikt heb je een vraagteken gezet. Maar degene heeft misbruik gemaakt van de situatie, dus eigenlij is het wel degelijk misbruik. Want als jij zegt dat je te dronken was om nog te kunnen fietsen en je bang was dat die persoon kwaad werd en je het daarom hebt laten gebeuren, uit angst dus eigenlijk, komt het gewoon neer op machtsmisbruik in principe. Hoezo wordt je er elke week nog mee geconfronteerd? Kom je die persoon elke week dan tegen? En ik weet niet eat een dispuut is eigenlijk. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en probeer erop te letten dat je niet weer zoveel drinkt of zo dronken wordt gevoerd dat ze misbruik van je kunnen maken. Want dat is heel erg laf. Pas als je ook nuchter van iemand kunt houden is het echt iets waard.
23 januari 2023

Als antwoord op door 05db5db77b3146…

Beste Mens, Een dispuut is een afdeling van een studentenhuis ( een soort club). Daarmee bedoeld Lilly dat zij geconfronteerd wordt met het zien van hem. Graag draai ik jouw zin om, over niet zoveel drinken. Dat zou betekenen dat zij geen leuke gekke avondjes meer kan hebben omdat misbruik op de loer ligt. Ook nuchter kunnen deze dingen helaas gebeuren. Zij zijn diegene die zich moeten aanpassen. Ik sluit mij er bij aan dat het enorm laf is!