Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Huiselijk geweld huwelijk.

Na 20 jaar huwelijk besloten te scheiden van psychiatrische patiënt. Heb nu huis moeten verlaten met kinderen vanwege huiselijk geweld, Man verblijft nog in eigen woning maar onderneemt geen enkele actie en zwaar depressief.. Alle instanties ingeschakeld maar tot nu toe geen enkele instantie die echt iets kan doen. Iemand tips?

Bezig met laden...

8 Reacties *

21 januari 2023
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Vrouwenopvang mij heel goed heeft ondersteund, om een nieuw leven zonder geweld mogelijk te maken. Wellicht is dat voor jou ook een optie. Heel veel sterkte en kracht en succes.
18 januari 2023
Ik geef je deze tips ( uit eigen ervaring?) en stuur je uiteraard kracht en Liefde: Voor het zakelijk gedeelte: -Een goede advocaat. Omdat je dat beter uit handen kan geven aan een professional. - "moeder en kind huis" Zoek maar op in jou regio. Daar heb je rust en hun helpen je met alles! ( ook een huis) - deze is best lastig: maar doe aangifte d Omdat je juridisch dan sterk staat!? En jezelf op de eerste plaats moet zetten. En even alleen aan jezelf moet denken, ( en je kinderen uiteraard) dat is niet egoistisch dat is zelf liefde! Dus daar bedoel ik mee, echt alleen aan jezelf! Dat kun jij! Wees trots op jezelf dat je weg bent gegaan! En vergeet jezelf niet meer! Je bent een fantastische vrouw, moeder! Je hebt het supergoed gedaan. ?? Dus vergeet ook niet je ontspanning! Sterkte
17 januari 2023
Echt verschrikkelijk!
17 januari 2023
Surie, wat moet dat vreselijk lastig voor je zijn. Na 20 jaar huwelijk loop je niet zomaar weg. Wat een enorm moedige beslissing heb je genomen. Wat vreselijk dat er geen enkele instantie kan helpen…. Kun je zelf wel ergens heen met de kinderen?
17 januari 2023

Als antwoord op door f490318e9a7241…

Zit momenteel bij mijn broer, maar houd hier ook op, die trekt het ook steeds minden, kinderen gelukkig wel al wat ouder. Huurwoning ook niet echt voor het oprapen en betaal ook nog de kosten van de eigen woning waar ex in verblijft.
16 januari 2023
Ik hoop dat ze je helpen, bij mij hebben ze niets gedaan en gewoon geseponeerd. Zorg er aub voor dat je je kinderen veilig stelt en je voldoende bewijs hebt.
16 januari 2023
Welke instanties heb je ingeschakeld? En heb je zware bewijzen?
16 januari 2023

Als antwoord op door 737431c000b544…

Politie, aangifte gedaan. Veilig thuis, Veiligheidshuis, Familievertrouwenspersoon, huisarts, gz instelling die ex man behandelt, bij gemeente melding gedaan voor verplichtte ggz.