Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Gegijzeld en mishandelt.

Ik woon niet in Nederland maar op Malta en ik loop vast, ik hoop dat mensen hier mij kunnen helpen.

 

Vorige maand ben ik in de van gelokt en heeft een jonge dame een man met een pistool binnen gelaten. Ik ben drie uur lang vastgebonden geweest en zwaar mishandelt, naast de vele blauwe plekken, tanden uit mijn mond geslagen, meerdere messteken zit ik nu te vechten met mijn gedachten. Google -  armed robbery naxxar - voor het hele verhaal.

 

Inmniddels zijn drie personen aangehouden voor het misdrijf, maar gaat het elke week slechter met mij. Deze week ben ik mijn slaapkamer niet eens uit gekomen. Slachtofferhulp hier op Malta komt niet op gang, slachtofferhulp Nederland kan me niet helpen hebben ze aangegeven. Ik ben van een uitgaand persoon naar een dichtgeslopen persoon gegaan. Aangezien de uitkeringen hier op Malta extreem laag zijn weet ik niet eens hoe ik moet overleven nu. 

 

Heeft iemend ervaring met geweld in het buitenland? Ik ben bang voor een wraak actie van de daders en durf niks meer. Heeft iemand advies?

Bezig met laden...

4 Reacties *

17 maart 2023
Hi Tim, Ik ben hier nieuw en heb mijn verhaal nog niet geplaatst en vind ik ook erg lastig want het is een aardig lang verhaal. Ik ben slachtoffer van huishoudelijk geweld,lichamelijk, geestelijk en sexueel door mijn toen huidige vriend (cocaine verslaafd), hij is een Spanjaard en ik woon in de buurt van Alicante, het is idd erg moeilijk hier en heb het ook erg zwaar mentaal en financieel maar heb drie kinderen, 7, 5 en 1 jaar en dit is hun thuisland en ook die van mij. Ik ben nog niet naar een psycholoog geweest, is voor mij ook een hoge drempel maar ik weet dat ik wel zou moeten. Ik vind het heel erg om je verhaal en je pijn te lezen en hoop dat het beetje bij beetje beter gaat met je. Ik kan alle goede bedoelde adviezen geven maar ik weet dat dat niet zo gemakkelijk is en het komt wel. Zo moeten we wel denken om ons sterk te houden
13 januari 2023
Kom terug naar Nederland! Maar start ook mind fulness sessie die te vinden is op de website! Hartelijke groet, Tijn
11 januari 2023
Hallo Tim80, Wat vreselijk wat je is overkomen en dat de hulpverlening niet of nauwelijks op gang komt. Wat je eventueel zou kunnen doen (als je dat al niet hebt geprobeerd) is bellen met nummer 116-006. Je wordt dan automatisch doorverbonden met een slachtofferhulporganisatie in het EU-land waar je zit. Je kan daar terecht voor emotionele hulp of advies.
01 januari 2023
Jeetje heel heftig! Is er geen mogelijkheid om vanuit daar met een Nederlandse psycholoog te praten via Skype of iets ? Misschien dat je dan wat verder komt . Heel veel sterkte ??