Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Fiets ongeluk

Het is vandaag een jaar gelden dat ik bruut van mijn fiets werd gereden, hij verleden geen voorrang en had veel te veel gedronken. In het ziekenhuis kwam ik weer bij en bleek ik een hoofdwond en mijn rechter onderbeen op verschillende plekken gebroken te hebben. Na een week gips moest ik toch geopereerd worden, er is een pin en een plaatje in mijn been geplaatst. Na een jaar van revalideren ben ik weer aardig op de been. Wat mijn de laatste maanden goed heeft geholpen is het lezen van het boek “verklein je pijn” van eugenie de ruiter, echt een aanrader. Misschien helpt het jou ook. 

Bezig met laden...

5 Reacties *

09 januari 2023
Hoi RJ, ja ik ben zeker blij hoe de hele afhandeling gaat, ook qua verzekeringen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het je frustreert dat je zolang moet wachten. Wat mij erg geholpen heeft is het boek “verklein je pijn” te lezen, het boek is geschreven door Eugenie de Ruiter. Sterkte
Standaard profielafbeelding
RJ
09 januari 2023
Wat fijn dat het weer goed met je gaat en je bijna volledig hersteld bent! Ook fijn dat de rechtszaak al is geweest; ook al is het niet (nooit?) de straf die je voor ogen had, het is wel een hoofdstuk dat gesloten is. Ik wacht er na dik 1 1/2 jaar nog steeds op, dat zit me dwars. Dank ook voor de opmerking van [~602] ; ik steven ook af op (gedeeltelijke) afkeuring en maak me dikwijls zorgen over die laatste onderhandeling. Die is nog niet aan de orde, maar begrijp wel hoe dat langere tijd impactvol kan zijn.
07 januari 2023
Ik wens je succes. Bedenk wel dat wanneer je geld ontvangt je vermoedelijk voor 'finale kwijting' moet tekenen (dat je er nooit meer op terug kan komen). Dat is mij lang geleden gebeurd met Delta Lloyd en nu zit ik gehandicapt met een Wajong uitkering van €1130 in de maand en dat is te krap. Ik was 15 bij het ongeluk en ben nu 63. Ik kreeg toen 30.000 gulden.
26 december 2022
Goede avond, actievandedag, dank voor je reactie Het gaat redelijk goed met mij, ik kan bijna alles weer doen zoals ik dat deed voor het ongeluk. Er is in november een rechtszaak geweest, waarbij hij voor de meervoudige rechtbank moest verschijnen. Hij heeft een taakstraf van 240 uur gekregen en 3 jaar rij ontzegging. De straf is in onze ogen nooit genoeg, maar ik schiet er niets mee op om daar lang bij stil te staan. Het is u eenmaal gebeurt en ik moet door. Mijn letselschade verzekering is druk in onderhandeling met zijn verzekering, er is gelukkig al 2x een voorschot uitgekeerd, dus daarover mag ik niet klagen.
26 december 2022
Ik hoop dat het goed met je gaat. Zorg dat de dader gestraft wordt. De vereniging voor verkeersslachtoffers kan hierbij helpen vooral waar er drank in het spel is: https://verkeersslachtoffers.nl/