Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Onder de Plak bij Wie?

Ook ik heb helaas met fraude te maken. Voortdurend moet ik met niet goed werkende software werken. Dit noemen ze open-source software. Jan en alleman kan eraan lopen "knutselen" aan die software. En dan denk je dat je echte goede updates binnenkrijgt.....nee, het is software waarmee je onder de plak van een ander mobieltje of desktop komt te zitten. Je wordt dus onder de duim gehouden door het SYSTEEM. Systeemupdates al heeeeeeeeeeeeel lang niet meer gehad. En dan zitten er allemaal andere mobieltjes op mijn account van precies hetzelfde merk en type dan mij. Alleen de ene zit in duitsland, de ander in west-NL en weer een ander op terschelling ofzo. Dus afmelden maar weer. En dat gaat dan ff goed en ja hoor, dan zitten ze er weer bij. Ongewenste intimiteiten zeg maar, maar dan op mijn account. Ik word er zo moe van...bah

Bezig met laden...

4 Reacties *

27 december 2022
Typisch voor oplichters is dat ze babbeltrucs gebruiken. Computers, mobieltjes en tablets ontwikkelen zich snel, en dat geldt ook voor de software daarop. Iedereen wil meedoen aan social media, maar de mores en gebruiksregels zijn niet altijd duidelijk. We moeten van banken gebruik maken van dubbele herkenning (bevestigen op mobieltjes), allerlei overheidsdiensten gebruiken DigiD en dan willen mensen ook nog meedoen met talloze zaken. Vrijwel iedereen in deze groep heeft te maken met babbeltrucs. Ik zou daar graag op doorvragen, zodat we snappen hoe de truc in elkaar zit en andere mensen kunnen waarschuwen. Maar ik weet niet of dat wel de bedoeling is van deze groep.
27 december 2022
Sorry, als IT'er heb ik wat moeite met uw verhaal. Niemand dwingt u om niet goed werkende software te gebruiken. En u stelt over Open Source: "Jan en alleman kan eraan lopen "knutselen" aan die software." Dat is juist de kracht van Open Source. Het is geen eigendom van geen bedrijf maar de broncode is vrijgegeven zodat programmeurs verbeteringen kunnen aanbrengen. De sociale (digitale) is daardoor ook groot. Kunt u wat meer informatie geven over bijvoorbeeld de naam van de software? En hoe ziet u dat mobieltjes op uw account zitten? Welk account? Het is geen kritiek en wil u graag helpen. Maar zoals Andrees ook al zei, er is meer informatie nodig om goed te kunnen adviseren.
24 december 2022
"Voortdurend moet ik met niet goed werkende software werken." Van wie moet dat? U moet toch helemaal niets? Hoe heet die software? Hoe komt die op uw computer of mobiel? Kunt u zich niet afmelden?
27 december 2022

Als antwoord op door 367f170474134e…

Via de play-store van Android krijg ik die updates dan binnen Afmelden doe ik al, maar werkt maar voor even. En mijn oude mobiele nummer heeft ook al heel lang nog in accounts van mij gestaan. Terwijl dat nummer al meer dan anderhalf jaar niet meer door mij in gebruik is. Dus of een ander bij mijn gegevens kon, is onbekend. Waarschijnlijk wel, want ik kon zien dat er met mijn documenten was geknutseld.