Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online seksueel misbruik

Mijn ervaring met sexting

Hey, ik ben Esther, ik ben nu 18 jaar en op mijn 17e ben ik slachtoffer geworden van sexting. Ik was bezig met een jongen en aangezien ik dacht die persoon te kunnen vertrouwen verwachtte ik dat mijn foto's in veilige handen waren. Een tijdje later kreeg ik een snap van een vriend van me met de vraag of ik wist dat mijn foto's rond gingen... Nog geen dag later waren ze zelfs op school aangekomen. Ik ben zo ontzettend boos geworden op die jongen, maar wanneer ik hem dan persoonlijk wou confronteren ontkende hij alles. Volgens de politie kon ik geen aangifte doen aangezien ik niet volledig naakt was. Ik blijf enkel met het gevoel rondhangen dat hij er ongestraft mee weg komt. Mijn vrienden hebben uiteindelijk van grote steun kunnen voorzien waar mijn ouders in faalden. Ook zijn de foto's op de telefoons van leerlingen op school verwijdert, maar daarbuiten voel ik me zo machteloos.

Bezig met laden...

1 Reactie *

21 december 2022
Hi Ester. Het is zo naar en ook pijnlijk als je dacht dat je iemand kon vertrouwen maar dit uiteindelijk niet zo blijkt te zijn. Ik snap je gevoel van machteloosheid volkomen! Machteloosheid kan zorgen voor een eenzaam gevoel. Het is daarom belangrijk om sociaal contact te blijven onderhouden. Bel regelmatig met vrienden of vraag ze om op bezoek te komen. Het kan erg prettig zijn om te praten over jouw situatie en liefde te ontvangen van mensen waar je van houdt en die je wel kan vertrouwen. Helaas kan je er voor de rest niet veel aan doen. Ik zou je wel willen mee geven dat je je niet schuldig hoeft te voelen! Je hebt iemand een foto in vertrouwen toegezonden, dat die persoon er vervolgens misbruik van maakt is niet jouw schuld! Misschien kan je naarmate de tijd gaat die jongen vergeven voor wat hij heeft gedaan. En dan bedoel ik niet dat je letterlijk naar hem toe moet gaan en zeggen dat je hem hebt vergeven maar meer dat je zelf weet dat je hem hebt vergeven...iemand vergeven doe je echter niet voor een ander maar voor jezelf. Uit ervaring weet ik dat als je iemand vergeeft je het makkelijker los kan laten en dit helpt weer om het ''een plekje te geven''. Heel veel sterkte! xx