Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Orthopeed in dienst van usa leger gestationeerd in nederland

Hallo allemaal,

Mijn ideale droomman. Via tinder ontmoette ik alb dat stond voor Albert. Het was een orthopeed (amerikaanse) gestationeerd in Brunssum. Ik gaf aan oh weer zo bekende army man dus nee hoor geen interesse. Hij wilde naar de whatts app om mij fotos te kunnen sturen. Direct kreeg ik zijn id kaart. Het was een beroemde orthopeed in america maar wilde het leven achter zich laten in amerika met zijn dochter en in nederland opnieuw beginnen. Vertelde een heel verhaal dat hij vrij jong zijn ouders was verloren. Ik als ict medewerker ging hem googlen. Daat kwam ik direct op zijn ista account ennconfronteerde hem ermee. Hij vertelde me idd dat hij dat was ik geloofde hem niet omdat alle photos op insta stonden. Toen belde hij me en was het idd de man van ista. Echt bizar. We zouden elkaar zondag ontmoeten en ineens kreeg ik een apje dat hij naar qatar werd uitgezonden en dat hijzaterdag om 12 uur vloog. Ik als control freak vluchten gegoogled op schiphol geen vlucht om 12 uur naar doha. Ik kreeg een filmpje vam het opstijgen twijffelde of het schiphol was maar alles was alarm bellen gezien ik niet uit een goede relatie kwam. Dus toen hij apte confronteerde ik hem met het feit dat er geen vlucht om 12 uur naar doha was geweest. Hij stuurde mij een ticket met een tussenlading vluchtnummer terug te vinden bij schiphol. Ik grapte terug als je maar niet om geld gaat vragen. Nee hoor dat zou hij niet doen. Hij zou direct in doha een deplohment aanvragen om terug te komen om kerst met dochter en mij te vieren. We apten gewoon en hij zat gewoon te wachten op de brief naar een paar dagen de brief op de app hij mocht terug maar dat kosten 1200 stond geen euro of dollar maar hij liet mij zijn account zien geen probleem. Ik vroeg hoe de tijd was in doha een uur later zei hij ik googlen twee uur later. Volgende dag vroeg ik hoe laat het was idd twee uur later. Ik vroeg wanneer kom je thuis. Euhm een probleempje ik heb hoer ingelogd op de bank maar nu ben ik geblokkeerd kun jij even 1200 voorschieten. Nee doe ik niet was mijn antwoord. Oke prima. Iedere dag kregen we ruzie over geld. Ik zeg jij hebt vriensen genoeg dus er is vast wel iemand die het kan voorschieten. Nee dat kon niet. Ondertussen op de site gekeken met de fotos en daar srond zijn foto met arts uit yemen dus dat naar hem geapt. Ja klopt zegt ie mijn naam wordt gebruikt. Deze man noemde zich ook niet bij zijn echte naam. Wat hij wel deed. Hij had het niet meer over het geld. Kreeg de ene naar de andere liefdesverklaring. En hij wilde naar huis en kerst vieren bij mij en zijn 5 jaar oude dochter halley. Ineens vroeg hij mij of ik 400 euro kon overmaken dat hij kon bellen naar de bank. Ik speelde het spel mee en vroeg of ik dat naar zijn account moest overmaken nee was het antwoord dat was immers geblokkeerd in steam. Kaarten nog nooit van gehoord zei ik. Dan maar in bitcoins. Hij mocht niet bellen van het leger. Alleen in de commando kamer. Ik heb niets overgemaakt maar wees alsjeblieft alart op deze man. Hij apt ook met een nederlands nummer hij is heel geraffineerd en erg dwingend. Kan me voorstellen dat mensen overstag gaan. Ik ben lif geworden van dit platform om iedere keer te controleren of dit een scammer was maar steeds was er die twijfel wat als hij toch echt is. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je hier in meegat. Oja het einde was toen ik niet silde betalen dat ik speelde met zijn gevoelens. 

Als je hem blokkeert komt hij zo weer via een ander nummer. Echt bizar 

Bezig met laden...

30 Reacties

05 maart 2023 (bewerkt)
Maart 2023
Hij is nog steeds actief onder de naam Gabriel Marijn Salvatore. Marijn naar zijn Nederlandse roots . Op de facebook dating gebruikt hij de naam Marian (zn overleden moeder)
Er klinken allerlei alarmbellen en toch ga je ervoor
Na 4 dagen toch maar geconfronteerd met de pagina's volle klachten over hem.
Uiteindelijk komt zn ware aard naar boven
Pas op !!!!
22 december 2022 (bewerkt)
Nee. Ik heb maar een dag contact met hem gehad. Vrij snel had ik door dat het niet klopte. Geld vragen was hij nog geeneens aan te gekomen. Ik had hem door omdat ik nog geen week eerder al te maken had met iemand die met ongeveer hetzelfde scenario kwam. Vader alleen met kind. Nu 2 jaar in Nederland. Ik werd meteen zijn " Queen" genoemd. Hij begon na een pasr weken geld te vragen en sommige dingen klopte niet aan zijn verhaal. Ik heb hem niks gegeven en confronteerde hem dat hij een fraudeur was. Hij werd boos en hoe kon ik zo gemeen zijn bla bla bla zeg maar.
@kee19 blijft hij jou ook lastig vallen hij apt zo weer met een ander nunner echt bizar. Wil echt geen nee horen.
Niet alleen maar vrouwen die ingetrapt zijn hoor. Mannen ook. Ik heb een kennis. Hij vertelde dat hij een jonge amerikaanse dierenarts heeft gekend. Die in venezuela werkt. Hij zei dat hij elke dag de liefde betuigt. Dat hij een kind wil hebben van deze vrouw zodra zij naar nederland komt. Hij heeft alles al geregeld bij de ambassade. En opeens zij is ziek aan malaria in het ziekenhuis belandt. Hij kreeg fotos van haar op bed inhet ziekenhuis. Ook tegelijkertijd zijn bank is geblokkeerd. En zij zou vorige maand naar nederland komen. En nu zei hij eind van de maand en verder en verder. Ik heb tegen hem gezegd. Maar hij luisterde niet. Wat jammer. Ik kan niks meer wat zeggen. Hij is zo verliefd. Hij is boven de 60. Hij.moet zijn vrrstand maar gebruiken. Ik hoop maar dat zij geen scammer is. Ik gun hem van harte dat hij de liefde van het leven vindt. Uiteindelijk. Ik zie maar wat het einde is.
@kee19

Probeerde hem te uploaden lukt niet even kijken met pdf.

Is gelukt ik heb twee foto's toegevoegd
Ja, is dezelfde man @niek77
@kee19 heb jij nog foto van hem?
Ja. Heb ik
22 december 2022
Lieve Lauretta-6,

Val jezelf niet te hard met het is eigen schuld. Je bent erin meegezogen zoals alle andere slachtoffers. Net als jij ben ik ook mijn vrienden kwijtgeraakt terwijl zij mij geen geld hebben geleend. Dat is toch in en in triest!!!. In feite ben je nu in een stadium van rouw, verwerken. Ik hoop dat je nog mensen hebt die je kunnen troosten en bijstaan.
25 december 2022 (bewerkt)
Lief van je, ja ik gad het hem ook geleend, ik heb een vragenlijst toendertijd beantwoord over mijn leven, hoe ik na alles in het leven stond, hij wist dus alles van mij, mijn scheiding, de zelfmoord daarna van mijn ex man, dus gebruikte mijn gevoellens iedere keer om dan ook zijn leven te beëindigen omdat ik niet zijn behandelingen in een prive ziekenhuis wilde betalen, omdat zijn pas was geblokkeerd nadat hij was aangekomen op Istanbul Airport, een tussenstop vanwege business aldaar..en daar ook allemaal foto's van had opgestuurd naar mij en ook zijn dochter die mij huilend opbelde en mij smeekte om haar vader te helpen...al met al €30.000,- kwijt na bijna een jaar...voel mij gebruikt, en toch nog steeds mis ik hem en geloof ik soms nog steeds dat hij echt is vanwege drie keer videocall...vaak drie vier keer met elkaar bellen van zijn kant, ook s'nachts...liet mij inloggen op zijn bankaccount om mij te overtuigen dat hij mij het geld terug zou geven...dus dochter boos, ik zou mee betalen aan haar bruidsjurk en een bijdrage doen voor een aankoop van een woning, ik wilde niet naar mijn kinderen luisteren, was zo verliefd, en mijn jongste is nog steeds kwaad op mij, en terecht...ik loog tegen haar...we hadden al een vreselijke tijd achter de rug met hun vader...dus veel verdriet van alles.
24 oktober 2024
Hoi,

Ik ben in juni 2023 benaderd door een zekere Marijn Salvatore. Italiaanse roots, Nederlandse moeder, wonend in LA en onderweg om een nieuw bestaan in NL op te bouwen waar alleen ik voor zou kunnen zorgen.
Jou verhaal is als twee druppels water met het mijne. Ik heb veel geld overgemaakt en uiteindelijk hij ook naar mij waar ik een deel zelf van gehouden heb waar ik niet trots op ben.
Ik zou het fijn vinden om erachter te komen of dit, wat zo wel lijkt, echt om dezelfde oplichter gaat. Ik ben op zoek naar iemand die naar zijn stem zou willen luisteren om die te herkennen. De reden is dat ik dat nodig heb om mijn kompas op 100 % oplichting door dezelfde persoon te kunnen zetten en mijn leven verder gezond weer vorm te geven.
Ik hoop dat dit mogelijk is. Ik ben toe aan duidelijkheid.

Groetjes Gerda
Die van mij heet albert bradley schaeaffer
Bij mij ook. Ieder geval voornaam Albert
21 december 2022 (bewerkt)
Ja Niek, natuurlijk mag je mij een privébericht sturen
Wij hopen maar dat wij alert moeten zijn. Niet alleen maar wij vrouwen maar ook mannen graag niet worden ingetrapt door de scammers
Militairen, dokters, engineers die je op internet ontmoet. Allemaal fake. Uiteindelijk vragen ze om geld en ze gaan net zolang door tot je niets meer hebt. Deze maand stikt het van de scammers want het is bijna kerst en ze willen flink scoren.
Ik heb ooit ook een hart chirugs zei die persoon. Uit california. Italian oorspronkelijk. Een dochter. Hij stuurde photo van hem. Ik ging zoeken. En 5 photos gevonden van een echte hartchirurg in Turkije. Dus ik weet het dat een scammer was.
Lauretta. Wat een toeval. Dezelfde persoon. Dezelfde alles. Echt toeval. Hij heeft een lijstje met vragen. Zijn naam is Gabriel Diego Salvatore. Hij zei dat iedereen noemt hem Gab. Hij zei dat hij diep in mijn ogen hebt gezien dat ik een mooi vrouw ben. Vond ik raar.
25 december 2022 (bewerkt)
Ik had wel later foto's gevonden van een kliniek voor neuskorrecties in Istanbull Turkije en ook ergens anders van hem later gevonden, zijn foto's worden erg vaak gebruikt , hij vertelde mij zelf dat zijn Facebook account met al zijn foto's waren gehackt en gebruikt door scammers en dat hij dit had gemeld bij de FBI...dus, dan ging ik weer twijfelen aan mezelf, ja hij is bekend bij diverse banken onder de naam Gabriel Salvatore een beroeps oplichter. Maar of ze dan ook zijn echte naam gebruiken ?
Ik heb ooit ook een hart chirugs zei die persoon. Uit california. Itakian oorspronkelijk. Een dochter. Hij stuurde photo van hem. Ik ging zoeken. En 5 photos gevonden van een echte hartchirurg in Turkije. Dus ik wit het dat een scammer was.
Jennie, die had ik ook ontmoet via Facebookdatingsite, een jaar mee gedate via WhatsApp chat, herzelfde verhaal...ik was ontzettend verliefd op deze man geworden en op een gegeven moment chatte ik ook met zijn dochter Amanda en zijn beste vriend Nicolai die allebei op mijn gevoelens inwerkten en ik dus iedere keer weer overstag ging en alles van mijn erfenis, mijn maand inkomen, mijn moeder haar gouden juwelen, gelukkig niet alles, heb verkocht met pijn in mijn hart...nu zit ik financieel na meer dan een haar nog steeds erg zwaar, maar is mijn eigen schuld...de banken kennen deze Gabriel Salvatore allemaal, hij schijnt een beroeps oplichter te zijn...dus ziek van geweest en nog er moeite mee, ruzie met mijn jongste dochter, die ik al lang niet meer heb gezien, en vriendinnen die mij hebben laten vallen...zo weet je wie wel en niet je echte vrienden zijn..dat kon er ook nog wel bij...maar eigen schuld, ik moet dit zelf maar ondervinden en oplossen.
Heel goed Niek. Dus vernijden.
Heel goed Niek.
Hi Lauretta. Precies. Dezelfde naam. Gabriel Diego Salvatore. Zijn dochter is Amanda. Helemaal. Hij heeft een hond volgens mij. Ik heb niet tetug gereageerd hoor. Dit is een scammer.
Ik heb met dezelfde man te maken gehad. Hij stuurde mij foto's in een auto met zijn dochtertje die heel krampachtig een pop vasthield. En in de achterruit zag je de piramides. Dus foto bewerkt. Ik had eigenlijk meteen door dat hij niet klopte. Binnen 5 minuten had hij lappen met tekst over hoe zwaar zijn leven was geweest etc. Ik heb hem meteen geblokt. Maar wat ze wel niet allemaal uit de kast halen aan verhalen. Ongelofelijk!!
Mag ik jou een pb sturen?
Hij apt mij ineesn met een armerikaans numner ik had hem met het andere nummer geblockt. Ik hem hem weer geblokt maar hij is echt knettergek.
Hij noemde zich bij mij Albert trouwens
20 december 2022
Nee, het is ook niet gek. Deze scammers zijn meestermanipulators. Jij bent er niet ingetrapt Niek, goed van jou, je was bijzonder alert en je weet de wegen te bewandelen. Tuurlijk speelde jij met zijn gevoelens, pffff. Mijn droomman zei iedere keer dat hij heartbroken was. Ik heb het al even eerder genoemd. Zooo jammer dat je de signalen pas herkent als je de verhalen op Slachtofferhulp leest. Zoiets van, als het kalf verdronken is etc.... Als je geen weet hebt van deze massa oplichters denk je echt de liefde van je leven te hebben gevonden.
Op het laatst, nog maar een paar maanden geleden bleef ik maar ruzie maken met hem omdat hij WEER om geld vroeg. Op mijn argumenten ging hij niet in en appte alleen dat ik maar moest proberen geld te lenen. Toen wist ik. Wauw. Op zijn manier heeft hij te verstaan gegeven dat hij mij inderdaad heeft opgelicht. Niet met die woorden, maar toch. Als afscheid liet hij mijn telefoon een paar keer overgaan en zei gedag op whatsapp.
Geloven jullie het??? Ik was hem dankbaar omdat ik eindelijk wist en kon loslaten. Het heeft wel 3 jaar geduurd.
Sorry als ik toch weer dingen op mijzelf betrek. Maar ik ben aan het verwerken. Daar is deze site ook weer heel goed voor.

20 december 2022 (bewerkt)
Hai Niek 77, het is werkelijk waar niet te geloven hoe ver deze scammers gaan louter om geld af te troggelen; valse ID's, valse tickets en valse websites. Het is toch niet gek dat hier massaal ongetrapt wordt?!
Bedankt voor het delen van je verhaal