Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Nieuwe lotgenoten ambassadeur: Ellen

Geweld en vechten om te overleven.

Toen ik een jaar of 8 was ging de zakenpartner van mijn vader er met al het geld van hun bedrijf vandoor waardoor mijn vader begon te drinken. Wij als gezin werden failliet verklaard en toen ik 9 was brandde ons huis af waardoor mijn vader nog meer begon te drinken. Het geweld werd ook steeds erger. Mijn vader sloeg mijn zus en op haar beurt sloeg zij mij in elkaar, mijn moeder verschool zich vaak en leunde te veel op mij waardoor ik eigenlijk geen jeugd heb gehad. Terwijl dit gaande was werd ik enorm gepest op school en ook in elkaar geslagen en ook vernederd door een aantal leraren. Weer terug naar huis niet wetend hoe erg het daar was.

Door al die stress heb ik veel lichamelijke klachten opgelopen zoals een te hoge bloeddruk, astma en zelfs galstenen. Waar ik 6 jaar mee heb rond gelopen want volgens het ziekenhuis zat het tussen mijn oren. Uiteindelijk via een privé kliniek zijn ze gevonden en verwijderd en bleek ook mijn blindedarm op springen te staan. 9 maanden later gebeurde dat ook en weer zei dit ziekenhuis dat het tussen mijn oren zat of niet erg genoeg. Weer terug naar het andere ziekenhuis waar ik direct weer geopereerd werd. Als ik 1 uur later was geweest had ik nu niet meer geleefd.

Mijn hele leven heb ik dus letterlijk moeten vechten om te overleven en maakt het moeilijk om 1 verhaal te schijven omdat het allemaal in elkaar over loopt. Ook heb ik nog kort een relatie gehad met iemand die steeds agressiever werd en toen hij uiteindelijk met gebalde vuist voor me stond terwijl ik 39 graden koorts had ben ik weg gegaan.

Ik deel dit omdat ik mensen wil helpen in dit soort situaties omdat ik zelf niet veel hulp heb gehad in mijn jeugd. Nog steeds op 46 jarige leeftijd heb ik de lichamelijke klachten door die stress en ik hoop dat ik mensen kan helpen om dit te voorkomen of te verlichten.

Bezig met laden...

1 Reactie *

19 december 2022
Ik hoop zo dat ook jij uiteindelijk een beetje geluk zult vinden!!!…!!!