Mannelijk ex therapeut weigert mijn hetero geaardheid te accepteren
Een klein jaar geleden ben ik begonnen met systeemtherapie. Ik ben een man van 34 jaar en had erg veel behoefte aan steun. Ik was ook verward en opzoek naar mezelf.
Mijn therapeut is homoseksueel en zat heel vaak rare opmerkingen te maken die ongeschikt zijn in een therapiesessie.
Op het begin zocht ik er niks achter maar op een gegeven moment heb ik wel aangegeven dat ik het niet prettig vond. Hij zei dan "Waarom vindt je het niet prettig?"
In het eerste gesprek heb Ik gevraagd of hij homoseksueel is en heb ik aangegeven dat ik dat niet ben.
Hij zei dat ie dat niet belangrijk vond en kreeg dan echt een hele rare grijns op zijn gezicht.
Ik vond het eng.
Hij zei in therapie of we samen eens naar het theater wilde gaan en ik wist niet goed wat hierop te zeggen.
Hij zei ook dat hij het leuk vond om zo te praten.
Ik heb gevraagd of hij verliefd op mij was omdat hij zo vies keek. Dit was geen uitnodiging maar een grens.
Hij heeft dit niet geaccepteerd en heeft tijdens het uitgaan een arm om mij heen geslagen, wat ik niet zag aankomen en zei dat ik mooie blauwe ogen had.
Ik was erg bang.
Toen ik niet inging op zijn advances werd hij boos en schold ie me uit.
Ik heb de camerabeelden opgevraagd maar lukte allemaal niet. Politie vond het ook geen echt misbruik en ik word nog net niet uitgelachen. Bovendien heb ik geen bewijs. "Iedereen kan dat wel beweren."
Afgelopen week ben ik hem weer 2 X tegengekomen en dan heeft ie het met zijn kampvriendjes over slaan, verkrachting en lijken ze daar plezier in te hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo is en houd me dan maar in. Maar eigenlijk wil ik hem doodmaken op zo'n moment. Zeker omdat ggz niks doet. De politie zegt dat ik 112 moet bellen als het nog een keer gebeurt maar ik durf dat niet zo goed. Tips zijn welkom?
Uiteraard heb ik dit aangekaart bij ggz maar in het gesprek werd de dienstdoende psychiater heel boos op mij en begon hij tegen me te schreeuwen dat ik hem beschadigd had door het aan de kaak te stellen.
Ze dekken elkaar.
7 Reacties