Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Hoe om te gaan met stalking en bedreiging

Ik weet niet hoe ik om moet gaan met mijn stalking, die op dit moment nog steeds plaats vindt. Heb al verschillende maatregelen genomen zoals nieuw telefoonnummer en cameras maar ik ben gewoon heel erg bang. Ik wordt met paniekaanvallen wakker en durf de deur niet meer uit. Ik heb genoeg bewijs geleverd aan politie maar het wordt steeds erger en politie heeft er nog steeds niks aan gedaan. Gaven ook aan dat dit nog wel tot november december kon duren voordat ze überhaupt berecht kunnen worden. Er staat een alert op me huis en op mij als persoon. Maar ik weet niet hoe ik om moet gaan met mijn angst kan iemand mij helpen 

Bezig met laden...

2 Reacties *

19 januari 2020
Hi Boogschuttertje93. Wat vervelend om zo te moeten leven, met de druk en angst. Hoe heb jij jouw situatie uiteindelijk aangepakt en wat is daarvan nu het resultaat? Ik twijfel namelijk of ik ook aangifte moet doen omdat mijn situatie mij in het dagelijks leven belemmert echter heb ik gehoord dat politie er inderdaad weinig aan doet en dat je voor echte maatregelen (contactverbod bijv) een advocaat in de hand moet nemen waar ik de middelen niet voor heb (en mijn persoon in kwestie wel). Ik hoop dat het voor jou nu is gestopt! Graag ontvang ik jouw advies.
06 september 2019
Hallo [~657] wat naar om te lezen dat je dit moet meemaken. Heb je al contact gehad onze hulplijn 0900-0101? [~352] heeft eerder dit jaar een soortgelijk verhaal gedeeld. Haar stalker is wel opgepakt en heeft vastgezeten. Misschien kan ze je helpen? Verder hebben we ook face2face lotgenoten groepen waar je misschien wat aan hebt: https://www.slachtofferhulp.nl/emotionele-hulp/contact-met-lotgenoten/ Veel sterkte!