Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

misbruikt door de boer van mijn toemalige bestevriendin

heey allemaal naar een aantal gesprekken met slachtfofferhulp hebben ze mij aangeraden om hier mijn verhaal te doen.

ik ben Chalene een meisje van 14 jaar oud en ik ben toen ik 8 was misbruikt door de broer van mijn toenmalige beste vriendin hij heeft veel bij mij gedaan maar is gelukkig nooit met zijn geslachtsdeel in mij geweest omdat ik gelukkig op tijd ontsnapt ben en afstand ben gaan nemen maar de angst wat ik voor hem heb is er nog altijd vooral een schuld gevoel hebben jullie misschien tips voor mij zodat ik mij over dit nare gevoel heen kan zetten?

veel liefs Chalene

Bezig met laden...

14 Reacties *

03 december 2022
Goedemorgen Chalene, wat ontzettend fijn en dapper dat je je verhaal met ons deelt. Over je angst praten is heel belangrijk. Is er iemand in je omgeving bij wie je terecht kunt? Je ouders, een andere volwassene waar je je veilig bij voelt? Je angst is heel begrijpelijk, omdat deze jongen enorm je grens over is gegaan. Je was nog hartstikke jong. Trots op je dat je zo goed voor jezelf opkomt. Lieve groet, Jorien
10 december 2022

Als antwoord op door d55ff4dea3bd43…

jaa ik kan bij mijn bestevriend en ouders terecht en heb hulp van een vrouw die bij slachtofferhulp werkt!
30 november 2022
Lieve Chalene, jouw verhaal raakte mij en het lezen van alle lieve reacties ook.. Ik ben blij dat jij het gedeeld hebt en wat goed dat je ontsnapt ben aan nog meer narigheid! Dat is ook belangrijk om te erkennen en herinneren voor de toekomst - dat je kunt ontsnappen. Dat heb ik ook zo ervaren in mijn tiener jaren. En het was zo fijn om te beseffen dat ik toch echt gedaan had wat ik kon om te ontsnappen. Ik ben trots op jou. Liefs, Vilija
10 december 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

dankjewel voor je lieve berichtje!
29 november 2022
Ha Chalene, Wat heftig en naar dat dit jou is overkomen. Er zijn al veel reacties geweest. Ik wil je alleen zeggen dat ik het mega knap en dapper vind dat je hier op het forum je verhaal verteld. Neem je gevoel serieus en probeer iemand in vertrouwen te nemen en proffesionele hulp te zoeken. Veel sterkte meid!
10 december 2022

Als antwoord op door 46ed8aa48b4647…

dankjewel!
28 november 2022
Hoi Chalene, ik vind het echt enorm dapper dat je dit verteld dat is echt moedig. Het is zeer zeker jouw schuld niet en erover praten is altijd goed. Zoals hier al staat is het een goed idee om een vertrouwens persoon te vinden om hierover te praten Heel erg veel sterkte xx
29 november 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

bedankt voor je berichtje dit doet me goedd xxx
27 november 2022
Hoi Chalene, Het is ontzettend dapper dat je het hier deelt. Het is niet jouw schuld, het had echt niet mogen gebeuren bij je. Ik ben moeder van een jong meisje dat is misbruikt door een bekende. Ik ben heel dankbaar dat zij het mij heeft verteld. Nu kunnen we haar helpen. Ik hoop dat er bij jou iemand in je omgeving is waar je het tegen kunt vertellen (bijvoorbeeld je ouders? Of een leraar?) zodat je geholpen kan worden! Dit is niet iets om alleen te kunnen dragen. Heel veel liefs ?
29 november 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

bedankt voor je berichtje dit doet me goed xxx
27 november 2022
Lieve Chalene, Wat ontzettend knap dat je hier je verhaal durft te vertellen, daar mag je trots op zijn!! De schuldgevoelens zijn moeilijk om te dragen, ik vind het naar voor je dat je dit is overkomen. Het is niet jouw schuld en dit had niet mogen gebeuren! Het ervaren van schuldgevoelens is erg normaal nadat je zoiets heftigs hebt meegemaakt. Het is okei dat je dit voelt, weet wel dat dit echt niet jouw schuld is ook al voelt dat wel zo. Voor mij heeft het geholpen om uiteindelijk te ervaren dat het niet mijn schuld was door er over te praten met mensen wie je vertrouwd. Dit kan zijn een docent/juf , psycholoog, ouders, buurvrouw etc. Ook het weten dat iedereen schuld en schaamte voelt na misbruik heeft mij geholpen. Je bent niet alleen. Blijf je je verhaal delen als dit goed voor jou voelt! ? Heel veel warmte en sterkte naar jou Chalene <3
27 november 2022

Als antwoord op door 5ff02e12cf4242…

heel erg bedankt voor je lieve berichtje dit heeft me goed gedaan x
27 november 2022
Ach liefje, ik brak metteen al toen ik 14 jaar zag staan. Zo jong.... Wat vervelend om dit te lezen, super pijnlijk lijkt dat me, zeker omdat het de broer van je beste vriendin is! Goed dat je je verhaal deelt, en ik begrijp je struggles en je schuld gevoelens, heel herkenbaar ook. Wat mij helpt bij schuldgevoelens is om te weten dat het niet iets is waar je zomaar overheen stapt, het gaat ook niet zomaar weg... en dat is zo shit! Maar ik zal gaan onderzoeken waar je je precies schuldig over voelt en dat met iemand gaan delen die er een gezond beeld over heeft. Waar jij je misschien wel heel schuldig over voelt is misschien wel helemaal niet nodig, omdat het niet jou fout was, en al helemaal niet jou schuld, maar dat kan je in gaan zien door het er over te hebben. Erover te gaan praten met iemand lijkt me verstandig als je dat nog niet doet/ gedaan hebt.... Maar weet lieverd dat je hier echt niet alleen door hoeft te gaan, en ook niet alleen hoeft te dragen! Zoals ik altijd voor mezelf ook herhaal is; "Als je niet praat bescherm je de dader, anders kan niemand zich om jou ontfermen, je moet er over praten om jezelf te beschermen!" Jij verdient alle liefde van de wereld, dus gun jezelf ook de vrijheid in het delen, als je dat nog niet gedaan hebt. Je bent nog jong en je hebt nog een hele toekomst voor je liggen, ik geloof in jou! Heel veel sucses, en drop vooral alles wat je kwijt wilt in deze chat! Lucht echt op! Liefsss
27 november 2022

Als antwoord op door f013c592c5324e…

super bedankt voor je lieve berichtje heb de tranen in men ogen staan heel erg bedankt xxx