Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

chantage

Ik  ben een 18 jarige jongen en ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben een heteroman, maar ontwikkelde een shemale fetisj. Ik wilde het 1 keer uitproberen met iemand die ik online had ontmoet. Zei vroeg om een naaktfoto met mijn gezicht toen ik dronken thuis kwam van een feestje. Ik had hem gestuurd zonder er bij overna te denken. Ze dreigt die foto nu naar al mijn insta volgers te sturen als ik geen 300 euro voor dinsdag betaal. Ik weet niet wat ik moet doen. Iemand suggesties. Die foto zal echt mijn leven vernietigen

Bezig met laden...

15 Reacties *

29 november 2022
hoi je kunt je niemand meer vertrouwen, dus nooit geld overmaken ga naar de politie en vertel alles en eerlijk wat er aan de hand is die helpen je verder ik wens je nog veel sterkte
28 november 2022
Het is wel het laatste wat je wil maar je Instagram accountant helemaal verwijderen of alle mensen op je Instagram verwijderen. Misschien eerst screenshots maken. Ik weer niet of dit werkt maar je kan het proberen.
Standaard profielafbeelding
Nar
27 november 2022
Hoi Lucas, Wat een rotsituatie en wat zul je in de rats zitten! Toch heb je niets verkeerds gedaan! Ik wil je (ook als moeder van twee jongvolwassenen) afraden geld te geven, ze gaan absoluut meer geld vragen hierna en zullen blijven dreigen. Neem contact op met de politie. Sterkte!
27 november 2022
Beste Lucas, Heel vervelend wat je meemaakt en doormaakt. Tip: neem contact op met Slachtofferhulp met een van onze Ambassadeurs zij weten vaak te weg om je verder te helpen, aangifte doen bij de politie kan helpen? Foto gemaakt door particulier In tegenstelling tot bedrijven, verenigingen en stichtingen, vallen hobbyfotografen en particulieren niet onder de AVG-wetgeving. Dit betekent dat een vriend zonder problemen een foto met jou erop kan delen via Facebook of Instagram. Als je het niet eens bent met een foto van jou die online is geplaatst, dan kun je je in sommige gevallen beroepen op het portretrecht. Dit betekent dat een foto niet mag worden gepubliceerd zonder toestemming. In het geval van een foto die in opdracht van jou is gemaakt, moet de fotograaf jouw toestemming hebben voordat de foto kan worden geplaatst. Foto's die niet in opdracht zijn gemaakt, mogen vrij gepubliceerd worden. Tenzij jij als afgebeelde persoon een 'redelijk belang' hebt om publicatie van de foto te voorkomen. Dit belang kan privacy zijn, of een financieel belang, als iemand geld verdient met jouw foto. Zie de volgende link: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/mag-iemand-een-foto-van-je-nemen-en-die-online-plaatsen/ Zie de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/foto-en-film/beeldmateriaal
27 november 2022
Bovendien toen ik de politie heb ingeroepen is zeker de scam gestopt... niet nog meer slachtoffers please... van chantage via internet...
27 november 2022
Wacht er niet mee, ik ben zelf ook slachtoffer ervan. Van chantage via internet maar nooit betaald. Maar scam. Ook gelukkig nooit foto's gestuurd op die manier. Maar ik zou zeggen leer ervan. Dat je het nooit meer doet. En vraag nu hulp bij deze situatie.
27 november 2022
Dit is echt , echt moeilijk, in hoeverr.kan je deze oplichting vertrouwen... volg je gevoel en blokk dan ook gelijk, mijn ervaring is HELAAS dat ze dan kunndn blijven chanteren ... sterkte met je je keuze
27 november 2022
https://meld.nl/melding/cybercrime/bedreiging-op-internet/
27 november 2022
ik weet dat er veel schaamte bestaat, maar ik zou niet bang zijn, seks is natuurlijk en uiteraard ben je nieuwsgierig, dus wat kan er gebeuren. laat je kennen joh
27 november 2022
Beste Lucas, wat zijn er gemene mensen he, ik begrijohoe moeilijk dit is, maar als je 1 x geld overmaakt, zullen ze het blijven vragen.. ik zou er aangifte van doen bij de politie en die persoon melden dat je ermee naar de politie gaat. En misschien kan je op je Instagram schrijven datje account gehackt is .. heel veel sterkte en maakgeen geld over ..
Standaard profielafbeelding
MP
27 november 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Ik zou nooit zeggen dat je naar politie gaat Dan zet ze gelijk foto's op social media...
27 november 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

maar als ik niet betaal stuur ze die foto naar de insta van mijn familie en vrienden en als ik wel betaal hebben we afgesproken om elkaar te blokken en nooit meer contact ergens op te hebben. Dus zou ik moeten betalen of niet?
27 november 2022
Je kunt melden bij sexueel geweld misschien hebben ze oplossing 0800-0188 of anders politie bellen vragen of iemand haar kan benaderen want ze bedreigd je.
27 november 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Bedankt voor de suggestie Melodie!
Standaard profielafbeelding
MP
27 november 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Dat zou ik ook doen!! Hopelijk kunnen ze je helpen om erger te voorkomen!!