Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

2022

een korte tijd terug is er identiteitsfraude gepleegd met mijn ID, bankpas etc. Zo is er ook een nieuw telefoonabonnement afgelsloten van 1000 euro de telefoon is vervolgens geleverd op een adres dat 1,5 uur rijden is vanaf waar ik woon.

hoe kwam deze persoon aan mijn gegevens? nou, dit was een uitzendbureau waar dik vorig jaar (2021) even kort heb gewerkt. hun hadden mij gegevens al en het contact verliep via hun echte whatsapp account. Ik heb het uitzendbureau meteen gebeld natuurlik toen ik er achter kwam, hun vertelde mij dat hun dit net ook hebben ontdekt en dat er vanuit hun kant aangifte is gedaan. Het rare daarvan is, ik heb sinds dien niks meer gehoord, er wordt ook iet gereageerd op mails..

 

toen dit gebeurde was het net alsof het eerste domino blokje omviel, en zo de rest er achteraan. iemand tips?

Bezig met laden...

2 Reacties *

26 november 2022
Wat naar dat dit gebeurd is. Ik zou idd maandag naa politie gaan, bellen voor afspraak angifte fraude, en de politie het laten onderzoeken. Je weet niet of die mensen van het uitzendbureau echt het goed bedoelen. Beter de politie laten afhandelen. Sterkte
26 november 2022
Beste S M, ik adviseer je om maandag direct zelf aangifte te doen van dit verhaal en niet af te wachten op berichten van de andere partij. Het gaat tenslotte om jouw gegevens die misbruikt worden.