Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Amerikaanse ingenieur op boorplatform

Een paar weken geleden benadert door iemand op tinder, leuke kop. Hij zei dat hij net naar NL was verhuisd dat hij half Amerikaans/half Noors is en weduwnaar. Afgelopen 2 jaar zat hij op een boorplatform. We hebben alleen nog app kontakt gehad, maar afgelopen week had hij het ineens erover dat hij 50 miljoen te investeren heeft. Dat hebben normale mensen niet. Ik heb alleen maar O gezegd, maar sindsdien zoekt hij ook geen contact meer. Ik geloof er namelijk geen bal van en wat gegoogle heeft al wel informatie opgeleverd dat er soortgelijke verhalen zijn van tinder oplichters. Ik ben dus nog niet opgelicht, maar ik hoor wel graag of mensen dit herkennen. 

 

Bezig met laden...

15 Reacties *

07 januari 2023
Hallo marmot ik herken bepaalde dingen uit jou verhaal .ik heb niet van tinder ervaren.ik had op een datingsside met beperkingen iemand onmoet uit amerika.die ook gelijk met mij op WhatsApp wilde en ook videobellen wilde .maar geen beltegoed meer had .ik dacht alleen ik wil hem zien.dus ik gaf hem geld daar voor in de vorm .van eensteamcard. Hij liet een foto van hem zelf zien op olieplatform. Maar ik had hem vertelt van dat er zo veel datingfraude was opneen booreiland. Haalde hij de foto weg .en toen dacht ik zeker dat hij niet die persoon was op de profielfoto. Ik heb gelijk.vermeld bij de datingsside zelf te blokkeren. En heb als verwijderd op WhatsApp.
28 november 2022
Heel herkenbaar en goed dat je tijdig bent gestopt met contact. Ik heb zelf i.v.m. de datingfraude met een wereldster ( met verschrikkelijke gevolgen nog steeds) van mijn vriend online wat lijntjes uitgezet door artiesten uit Amerika/Engeland te volgen en liken op Tik Tok en Instagram. Al snel werd ik benaderd en gevraagd of ik prive met ze wilde chatten via Google Chat. Al snel ben je hun darling, vragen ze geregeld hoe het met je gaat en prijzen ze je de hemel in. In de ochtend beginnen ze met een liefdevolle goedemorgen en in de avond wensen ze je een hele goede nacht toe. Doordat dit in het Engels is geeft dit al snel een fijn gevoel en kun je je snel speciaal gaan voelen en wie wil dat nu niet. Daarna komen uiteindelijk in mijn geval de vragen of je hun foundation wil steunen. En vaak hebben de echte beroemdheden ook een goed doel waar ze aan gekoppeld zijn. Dus zo raar is dit nu ook weer niet. Maar dan begint de ellende. De teksten zijn niet altijd goed geschreven maar ja ook niet iedereen kan goed in een andere taal schrijven. Dus dit valt wellicht niet eens echt op. Kortom hoe meer er bekend wordt over de werkwijze van deze scammers hoe beter. Daarom ben ik blij met deze community. Nu nog meer goede programma's met deze onderwerpen zoals van Kees vd Spek op tv etc.
26 november 2022
Een duidelijk verhaal van een scammer. Je reactie is juist geweest.
18 november 2022
Hi Marmot_67 Herkenbaar verhaal. Mijn scammer van destijds zat ook op een booreiland. Niet op ingaan! Bij mij ging het destijds niet over investeren maar leek het een echte relatie. Ik heb alles gecheckt: boorplatgronden, bedrijf, functie en alles wat je nog meer kan bedenken. Een van mijn familieleden werkt ook op een booreiland ik had dus voldoende mogelijkheid om te controleren. Helaas wat het niets meer dan een scammer met een heel strak in elkaar gezet verhaal. Groetjes, Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
18 november 2022

Als antwoord op door abbaf802786142…

Op zich ben ik er niet op ingetrapt omdat ik niets heb betaald. Wel wat zorgen over dingen die ik verteld heb. Niets extreems, maar toch. Toen ik gisteren ging twijfelen kwam ik verhalen hier tegen en die hebben mij vandaag bevestigd dat het dus niet klopt. 2 uur later na mijn post vroeg hij om geld. Dank voor de verhalen hier!
Standaard profielafbeelding
MP
18 november 2022
Ik hoor hier iedereen over .. Niet op ingaan.. Maar zijn er hier ook mensen die er wel in getrapt zijjn, en van wie er veel geld weg is?? Daar wil ik wel mee in contact komen Het gaat toch om slachtoffers...?!
18 november 2022

Als antwoord op door 3b0c894378d049…

Hi MP, Wat is de reden dat je in contact wilt komen met slachtoffer? Hoor graag van je. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
18 november 2022

Als antwoord op door 3b0c894378d049…

Ik wil best met je in contact komen. Ik heb ook een nare ervaring gehad. Dus als je witt kunnen we erover praten Wil je mijn tel nr? Groetjes
03 februari 2023

Als antwoord op door 3b0c894378d049…

Ik heb helaas wel een hoop geld verloren er aan, je vertrouwd iemand en denkt na alles wat ik mee heb gemaakt heb ik eindelijk iemand die om me geeft en je denkt dan het gebeurt me niet maar jammer genoeg wel
18 november 2022
Nou mijn gevoel was correct...Vanmiddag werd er om geld gevraagd. Meteen geweigerd en geblokkeerd. Op Tineye zijn foto gechecked, maar er kwam niets naar boven. Dank voor de tip!
18 november 2022
Hallo Marmot. Ja heel herkenbaar. Nergens op ingaan Ik ben zelf ook benaderd door zo iemand. Is allemaal nep. Dus nergens aan mee doen. Groetjes
Standaard profielafbeelding
MP
18 november 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hoi Misschien wel fijn ja Alvast bedankt Vr gr
18 november 2022
Wat je zelf al zegt: 50 miljoen is geen reëel bedrag. Nog geen miljoen als je iemand net kent ;). Hoe meer verhalen ik over scammers gelezen heb hoe herkenbaarder het is, helaas. Sterkte met deze ervaring <3
18 november 2022
Heel herkenbaar verhaal. Ook op Instagram en Facebook. Het zijn lovescammers. Heb je al op Tineye met zijn foto gezocht? Op Instagram zijn er veel accounts die informatie geven over scammers en foto's die ze gebruiken. Misschien vind je hem daar tussen. Op het moment zijn de scammers extra actief omdat ze met kerst flink willen scoren.
18 november 2022

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Ik zie hem nergens tussen. ?