Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Wat is wijsheid

Na een aantal dagen rondgekeken te hebben hier op de site, wil ik toch mijn verhaal en vraag hier neerleggen.

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik mijn vriend leren kennen. Ik werd op handen gedragen en kon mijn problemen met mijn narcistische ex met hem bespreken. Mijn vriend bleek wel wantrouwend en rond de jaarwisseling ging het fout en kwam er huiselijk geweld in het spel. We zijn toen 2 maanden uit elkaar geweest en heeft hij mij beloofd dit nooit meer te doen en me te gaan vertrouwen. Ik was zijn alles en hij kon niet zonder mij. Dit ging weer een tijd goed alhoewel hij mij bleef wantrouwen en hij dacht dat ik toch echt een aantal mannen erop na had. Hij controleerde me met alles. Hij had de controle over mijn telefoon en moest altijd weten waar ik was, waardoor we vele uren aan de telefoon waren. Na zo'n driekwart jaar ging het weer helemaal fout. De ruzie ging gepaard met veel geweld en geschreeuw waardoor buren 112 hebben gebeld en er weer een aangifte van geweld geboekt kwam. Maar... ook na deze keer beloofde hij geen alcohol meer te nuttigen en via de reclassering zou hij in therapie gaan....nee dus....hij lult zich overal uit, waardoor de therapie niet door ging. Na weer een half jaar werd het geweld erger en zijn wantrouwen naar mij extremer. Ik mocht ons huis niet meer uit omdat hij bang was dat ik naar een kerel zou gaan. Ik heb menig klappen moeten innen maar ik kreeg hem niet bij me weg. Hij ging gewoonweg niet en ik kon ook nergens heen. Hij had na elk geweld wel enorme spijt en ik trapte daar weer in. Afgelopen week was de trouwdag van zijn zoon. Ik had nog zo afgesproken dat hij niet teveel moest drinken. Toch is het in de avond fout gegaan en heb ik weer een klap mogen ontvangen. Omdat dit nog bij het feest was zijn er veel mensen geweest die hebben gehoord dat het fout ging waardoor politie weer is ingeschakeld. Ik was ervan overtuigd dat ik de volgende dag aangifte ging doen maar ook dit is weer niet gebeurd. Hij heeft nu een afspraak staan bij zijn arts voor therapie en wat er voor nodig is om dit nooit meer te laten gebeuren. We zijn nu een week even "in pauze" zodat ik kan nadenken wat ik wil.

Het klinkt misschien vreemd maar tussen al dit geweld en wantrouwen door hebben we het echt zo fijn samen waardoor ik toch van hem blijf houden.

Wat moet ik doen.... ik weet het niet....zal hij nu echt veranderen? Ik heb hem gezegd dat ik dit echt NIET meer wil, maar we hebben samen een huis gekocht en ik weet dat hij zielsveel van me houdt (ik denk dat hij teveel van me houdt en daardoor bang is me kwijt te raken aan andere kerels)....mijn emoties vliegen alle kanten op.....kan iemand echt veranderen?

 

 

Bezig met laden...

6 Reacties *

15 december 2022
Hoi Loes, Hetzelfde lijkt te gebeuren wat je al hebt meegemaakt. Dit is een bekend fenomeen dat je weer in hetzelfde valt, dus ongezonde relaties. Ik raad je echt aan om te vertrekken want dit is geen liefde. Alcoholisme gaat vaak gepaard met verbale agressie en smoesjes (lijkt ook op narcistische mishandeling) Maar hij moet echt zelf veranderen en het willen, uiteindelijk is een giftige omgeving niet goed voor jezelf en schadelijk. Ik zou je aanraden om ook in therapie want het lijkt erop dat je zelf ook ongezonde binding hebt. Geweld is nooit goed en controle over je telefoon ook niet (coercive control) - Misschien kun je eens kijken op verdwenenzelf.nl.
15 december 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je wel voor je reactie. Ik ben zelf al in therapie en ben hard aan het werk om zelf weer het geluk te krijgen dat ik verdien. Ik zal eens kijken op verdwenenzelf.nl.
16 november 2022
Dit is heel heftig en ik snap dat je in de knoop zit, het is een grote stap om dit allemaal te vertellen maar wat hij doet is geen liefde dat is controle. Door die hele fijne momenten is het moeilijk om dat zo te zien maar wel belangrijk. Zeker met geweld erbij. Het belangrijkste is om voor jezelf te kiezen want geweld is nooit goed te praten en je hebt hem duidelijk veel kansen gegeven. Ik denk dat je (onbewust) zelf heel goed ziet dat deze situatie niet goed voor je is en je verder wilt met je leven. Ik weet nog goed met mijn ex toen hij met gebalde vuist boven me stond en ik besloot weg te gaan. Hij heeft mijn moeder in tranen gebeld dat het hem speet en dat hij het nooit meer zal doen maar helaas voor hem ben ik weg gebleven. Ik wens je alle geluk en sterkte en je komt er wel. Dit is de eerste stap.
16 november 2022
Wauw wat een verhaal en ja er zit liefde in verweven.. maar dit is geen gezonde manier van liefde. Mijn advies is gaan, kies voor jezelf en dan zal je ervaren dat echte liefde anders is en voelt dan de situatie waarin je nu in verwikkeld zit. Maar dat zal niet meevallen, hier is moed voor nodig om alle banden door te knippen. Ik wens je veel kracht en wijsheid toe!
16 november 2022
Toen ik na jaren lang huiselijk geweld bij maatschappelijk werk terecht kwam zeiden zij tegen mij dat ik niet degene was die hem kon helpen. Ook zeiden zij dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Toen besefte ik mij dat ik inderdaad dacht dat ik hem hielp door bij hem te blijven. Nu ik weg ben besef ik mij dat dit zoveel beter is. Bij ons is wel meer gebeurd, toen de jongste 4 weken oud was bleek hij al een jaar een ander te hebben. Nu is iedere situatie anders, kan je niet tijdelijk bij hem weggaan om te kijken hoe je je dan voelt? Ik hield niet echt van hem besef ik me nu. Hij gaf me het gevoel niet zonder me te kunnen, maar dat is geen echte liefde... Goed dat er aangiftes liggen, dat heb ik nooit gedaan, dat maakt nu alles heel moeilijk in de rechtbank.
16 november 2022
Hey loes1971 Goed dat jij je verhaal doet, ik weet hoe zwaar dit kan zijn. Niemand weet wat jij moet doen alleen jij! Dat jullie ook fijne momenten hebben is de reden dat je blijft lijkt mij. Ik zelf heb 9 (bijna 10 jaar) in een relatie gezeten waar onder anderen dit ook aan de orde was, en ook ik hoopte elke keer weer dat het beter zou worden. Helaas werd dit het niet . Het werd juist alleen maar erger omdat hij wist dat ik toch wel bleef. Nu +- 15 jaar later (na die relatie) weet ik dat het geen liefde was . En ook ik dacht dat het was omdat hij te veel van mij hield en mij wilde beschermen . Mijn gedachten was onjuist en werd bevestigd. Het enige wat ik jou als advies kan geven nu is . Diep van binnen weet jij of dit is wat jij wilt of niet. Van daaruit kun je kleine stappen maken en voor jezelf kiezen (ook als je wel kiest voor deze man en zijn karakter)