Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Het zijn niet enkel de mannen

4 jaar heeft het geduurd om te beseffen hoe heftig het is geweest. Toen ik 20 was ben ik verkracht door een meid uit mijn dorp. Ik had nog geen ervaring op relatie gebied en ik dacht dat het een goed idee was om dit als mijn eerste ervaring te zien.

Ik nam een relatie met der. In deze tijd heeft ze leugens lopen zaaien om alle vrienden bij me weg te krijgen en me volledig te kunnen claimen. Het is zelfs 2 keer voor gekomen dat ze me zo ruig heeft behandeld dat het hard begon te bloeden.

4 jaar later, en uit het niets krijg ik flashbacks, naar hoe ze me forceert sex te hebben, hoe ze me vast grijpt en ik niet eens mag kijken omdat ik me "moet ontspannen". 

Ook verkrachting bij mannen is een serieus probleem, waar weinig over wordt gesproken. Ik hoop op deze site mensen te kunnen vinden waar ik ervaringen mee kan delen om alles uiteindelijk een plek te kunnen geven. Dit samen met therapie waar ik in december aan begin.

Bezig met laden...

6 Reacties *

25 maart 2023
Hoi Nick, Dank voor je verhaal en je reacties hier op de site. Voor mij biedt het steun. Vooral het deel dat daders niet altijd mannen zijn. In berichtgeving lijkt het daar wel vaak op, en ik denk dat statistieken dat ook wel aangeven. Maar voor mij is het moeilijk te bevatten om dan juist toe te geven dat een vrouw de dader was. Dat mag ook aandacht krijgen. Dank daarvoor! Groet Tom
30 oktober 2022
Hoi Nick, Het geeft me kippenvel om jouw verhaal te lezen. Omdat ik dit zo veel minder vaak lees en hoor vanuit een man die verkracht is door een vrouw. Tot dus ver heb ik het alleen in films gezien en daarom wordt ik stil van als ik het hier lees. Respect voor dat je dit deelt. Het is verschrikkelijk wat jouw overkomen is en ik hoop dat je goede nieuwe ervaringen zal opdoen tijdens de verwerkingsproces. sterkte!
30 oktober 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Dankjewel Vilija, misschien dat ik er na mijn hbo een documentaire over ga schrijven. Het is iets dat echt onder de mens gebracht moet worden. Mannen houden zich te graag groot op sexueel gebied
30 oktober 2022
Beste Nick, Wat een vreselijke ervaring zal dat voor jou geweest zijn en wat knap dat je hier je verhaal met ons wilt delen. Ik ben het met je eens dat er vaak vanuit wordt gegaan dat seksueel misbruik alleen bij vrouwen voorkomt, maar natuurlijk gebeurt dit helaas niet alleen bij vrouwen. Ik hoop dat andere mannelijke slachtoffers zich door jou verhaal gesteund voelen en er ook meer over durven te gaan praten. Ik hoop ook dat ze jou verhaal als opening zien om hier meer over in gesprek te gaan. Heel goed dat je je actie hebt ondernomen om over jouw nare seksuele ervaring te praten met een therapeut. Ik hoop voor jou ook dat je het hierdoor een plek kunt geven in je leven en dat de nare flashbacks en herinneringen niet langer meer een negatieve rol in jouw leven gaan spelen. Heel veel sterkte in jouw verwerkingsproces. Veel liefs, Sharon
30 oktober 2022

Als antwoord op door 79929a1fb70945…

Ik hoop dat het wat bekender wordt. Dat het ook als man als goed wordt gezien om er ovtte praten
30 oktober 2022
ik snap het wel , heel erg!