Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

schuld gevoel hebben komt geen eind aan

de laatste paar dagen ging het weer wat beter met mijn gelukkig nadat ik lang ziek was geweest maar vanochtend had ik ineens een paniek aanval moest helemaal  huilen of ik mezelf niet was en iedereen zei laatst wat zie je er goed uit en ik voel me heel erg schuldig ik heb uiteindelijk wel een brief na die persoon toe gestuurd opdat ik dacht er is geen einde aan gemaakt en voor mijn de beste afsluiting dacht ik maar uit eindelijke heb ik nog meer een terugval, hebben jullie daar ook last van?  en wat doen jullie er daar aan, ik durfde trouwens niet met de trein omdat ik dan denk dat ik hem zie op het station en die gedachte heb ik te vaak als ik er rondloop over al  en ik wil dat het juist uit me hoofd gaat want ik wordt er maar moe door en ik slaap veel maar denk ook dat het door morgen komt dat ik een gesprek met de slachtofferhulp heb tegenop zie maar het helpt wel  en dat ik denk ik ook een reactie van hem verwacht maar ik denk dat dat nooit zal komen

Bezig met laden...

2 Reacties *

29 oktober 2022
Hoi Siganna, Ja ik herken die eindeloze schuldgevoel.. Oh wat was het hardnekkig! Ik ben daarom blij om te lezen dat je de weg vind om je gevoel te delen met andere lotgenoten. Kun je dan een beetje oplichting voelen als je gedeeld hebt? Mij hielp het delen in de groep altijd wel. Ik kon mijzelf beter begrijpen in de groep setting en kon me emotioneel beter reguleren. En soms had ik ook weerstand om naar de groep te gaan. Het is niet gek om weerstand te voelen. Want delen is vaak pijnlijk en we proberen ons onbewust te beschermen tegen emotionele pijn. In kleine stapjes valt het te leren ermee om te gaan. Wat ik ook herken in jouw verhaal is, dat ik last had in mijn hoofd van mijn verzonnen relatie met de dader. Ik bleef dingen verzinnen en voelen, complete scenario's die soms als realiteit begonnen te lijken. Dat was lastig, maar ik leerde door mijn verhalen op te schrijven hiermee om te gaan. Ik geloof in jouw kracht Siganna! De heling is er en gaat met vallen en opstaan. Ga ervoor!
26 oktober 2022
Probeer maar wat rust te vinden eerst, de rest komt later wel. En ja ik herken de verwarring en onrust. Niet fijn maar het hoort er hij en gaat over, Echt!!!!?