Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Ben nu zover om mijn verhaal te delen met jullie.

Hallo Allemaal,

Heb lang getwijfeld om mijn verhaal hier te doen. Schaamte, schudgevoel naar mijn gezin en onbegrip van de buitenwereld.

Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Corina, 39 jaar getrouwd en moeder van 2 prachtige kinderen. Ik heb een bipolaire stoornis en stond 23 jaar stabiel tot mijn psychiater het een goed idee vond om de lithium af te bouwen en te stoppen. Toen begon alle ellende.

In december 2021 begon ik me al minder stabiel te voelen maar ik negeerde het. In Januari schoot ik langzaamaan in een manische periode. Dat was ook het moment dat ik mijn eerste scammer ontmoete. Doordat ik hem vanaf het begin af aan doorhad heeft hij me nooit om geld gevraagd. Ons contact was leuk, gezellig en grappig. Tot er wat met hem gebeurde binnen de bende. Ons contact veranderde naar dreigend en I-tunes kaarten vragen. Ik weet niet zeker maar het kan best zijn dat ik hem die gestuurd heb. Door mijn manie ben ik veel kwijt van januari tot aug. Ons contact stopte toen ik weigerde geld over te maken en hij belde nog 1 keer met de zin: ik vermoord je.

In maart leerde ik scammer 2 kennen. Van hem had ik absoluut niet door dat hij een scammer was. Zelfs vriendinnen van mij die zijn teksten hebben gelezen twijfelde geen moment aan hem. 

Hij was lief, attent, standvastig een persoon waar je op aan kon. Was het vandaag links dan was het een week later ook zo. We hadden felle discussie`s maar dat maakte het ook leuk en vertrouwd. We hadden het leuk samen. We waren echt de hele dag bezig met elkaar. Ik kon hem videobellen wanneer ik wilde. Hij liet me zien hoe hij woonde of waar hij op dat moment was. Ik leerde familie van hem kennen. En dan is daar het moment je wordt verliefd wat wederzijds was. We durfde het amper uit te spreken we zaten met een enorme afstand en ik was/ben getrouwd.

We maakte plannen dat hij hierheen zou komen. Op dat moment zat hij nog in Ghana en hij had geen geld voor een vlucht naar Nigeria. Ik zei dat ik het wel wilde betalen maar dat ik zijn stempels wilde zien bij aankomst. Alles klopte

In nigeria ging hij meteen naar de ambassade om zijn vertrek hierheen te regelen. Hij maakte een video zodat ik alles kon zien. Doordat het niet op een officiele manier zou gaan zouden er extra kosten bovenop komen. Deze zou ik voor mijn rekening nemen. 2000,-

Door mijn manie spelde ik hem leugens op maar keer op keer vergaf hij ze mij. Hij wist niet dat ik in een manie zat! Toen mijn man zag dat het goed fout ging met me ben ik bij hulpverleners terecht gekomen en langzaam aan werd ik weer de oude. 

Ik zag hoe hij me gehersenspoeld had, als een oorwurm in mijn hoofd had gegraven. Hij manipuleerde van alle kanten. En ik wou zo graag stoppen met het contact maar het was net alsof een magneet me naar hem toe trok.

Mijn laatste contact met hem is nu 5 weken geleden en samen met mijn man hebben we zijn berichten doorgenomen. Wat ik met mijn gevoel las kon mijn man uit rationele gedachten eronderuit halen.

Bijna was ik mijn man kwijt en mijn 2 kinderen. Godszijdank is dat niet gelukt. Mijn eigenwaarde heb ik inmiddels weer terug.

In mijn manie heb ik hem een kopie van mijn ID naar hem gestuurd. Er worden nu rekeningen geopend, creditcards aangevraagd. We hebben bij de politie aangifte gedaan, een nieuwe ID aangevraagd ivm een nieuw documentnummer. 

Ook wil ik jullie hier nog voor waarschuwen. Ik heb hierover contact gehad met slachtofferhulp maar ik zag dat die er niks mee gedaan heeft. Bij de politie is het ook bekend maar onder ons in deze groep zit iemand die je een privebericht stuurt en je naar scammers lokt. En wij zijn hiervoor de ideale slachtoffers. Pas alsjeblieft op. Kijk uit met wie je prive hier zit.

Corina

Bezig met laden...

3 Reacties *

19 oktober 2022
Mijn verhaal vind je hier: https://community.slachtofferhulp.nl/node/1532 Eerst geschreven onder een alias. Later, na ambassadeur te zijn geworden onder mijn eigen naam. Er is gebruik gemaakt van de naam, foto's en reputatie van een bestaande Chinese zakenvrouw. Met wie ik écht contact heb gehad weet ik niet. Er is dus geen band, anders dan de vertrouwensband die men had gecreëerd. Maar nu ik weet dat het allemaal fake was, heb ik het van me af gezet. Ze zijn inderdaad in staat een emotionele band op te bouwen. Ik begrijp helemaal dat dat je onzeker maakt en het lastig is om die knop 'uit' te zetten. Maar richt je meer op je gezin en directe vrienden. Die houden echt van je, probeer daar van te genieten. Die ander is een sprookje dat nooit uit zal komen.
18 oktober 2022
Hallo Henk, Bedankt voor je reactie! De drempel was idd erg hoog. Ik worstel nog ontzettend met veel schuldgevoel naar mijn gezin toe. Ook al was jk geestelijk niet bij de tijd en kan ik er weinig aan doen.. mezelf vergeven is zo moeilijk. Bedankt voor je aanbod dat ik een pb kan doen en als het nodig is zal ik dat zeker doen. Wat ik me hardop afvraag.. ik heb best een tijd contact met degene gehad en ook al was hij slecht ik bleef lange tijd het goede zien. Nu niet meer hoor maar heb jij dat ook zo ervaren? Groetjes Debbie
18 oktober 2022
Beste Corina, wat goed dat je je verhaal doet. Mij heeft het uiteindelijk geholpen om eerlijk naar buiten te treden met mijn oplichtingsverhaal. Maar dat die drempel hoog was, zal zeker jij kunnen begrijpen. Blij te horen dat je toch weer grip op je leven hebt en geen geliefden bent kwijtgeraakt. Als ambassadeur sta ik voor iedereen hier op de groepen open, contact me gerust wanneer je daar om wat voor reden dan ook behoefte aan hebt. We zijn er voor je.