Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Is dit normaal?

Hallo,

Bijna een jaar geleden ben ik slachtoffer geworden van aanrading door een alternatieve genezer. Nu heb ik hier al aangifte voor gedaan en ben ik naar de Inspectie zorg en jeugd gegaan. Dit is allenmaal nog steeds in proces. Maar nu heb ik afgelopen zaterdag een feestje gehad (hierbij heb ik een paar biertjes gedronken) maar toen zag ik een persoon die op de dader leek. Hierdoor kreeg ik een soort van error en ben ik ongeveer naar buiten gesprint. (mijn vriend volgde wel). Buiten heb ik het hem huilend uitgelgd en zijn we naar huis gegaan omdat ik mij precies weer voelde als het moment van de aanranding. Is dit normaal? Of zou ik toch hulp moeten zoeken. Ik heb namelijk geen hulp gezocht omdat ik dacht dat ik er wel over heen was. Maar kennelijk dus niet en zit het dus nog best wel hoog. Iemand tips?

Bezig met laden...

6 Reacties

10 oktober 2022 (bewerkt)
Henriek, zoals ik al melde loop ik nog steeds bij een psycholoog. Mvg sabina
10 oktober 2022
Hoi Sabina, Ik heb je een prive bericht gestuurd. Groet, Henriek
10 oktober 2022
Goed dat je, je ervaring hier deelt! Verschrikkelijk dat je dit is overkomen. Uit je verhaal maak ik op dat je last hebt van je ervaring. Het lijkt er op dat je het nog niet helemaal hebt verwerkt. Mijn advies zou ook zijn om hulp te zoeken. Je zou naar je huisarts kunnen gaan om het daar te bespreken. Je kunt ook slachtofferhulp bellen en kijken wat zij voor je kunnen betekenen. Veel sterkte bij de verwerking. Lieve groet, Henriek
Heel erg dit. Ik heb zelf die 3x meegemaakt. En heb v de 2x aangiften gedaan. En loop nu nog b8j een psycholoog ervoor. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan. Sabina
10 oktober 2022
Hallo enhpad02, Wat afschuwelijk allemaal. Ik zou toch hulp zoeken bij een psychologe. Volgens mij had je last van een trigger die deze reactie uitlokt. Ik kon mijn verhaal kwijt bij de psychologe en heb EMDR gevolgd. Dit heeft me erg geholpen. Ik ben verkracht door een man die een petje met klep droeg toen hij bij me aanbelde. Daarna kreeg ik reacties wanneer ik iemand zag met zo'n pet. Ook woont er iemand in mijn omgeving die op hem lijkt. Werd er beroerd van. Dat triggert dus zeker. Wees er op tijd bij om hulp te zoeken. De scherpe kanten gaan er van af. En je kan ook andere triggers krijgen in de toekomst. Ik vind het sterk van je dat je je verhaal hier verteld en fijn dat je steun krijgt. Ik hoop dat de dader de straf krijgt die hij verdiend. Liefs Chamilla
Hoi enhpad02, Wat een vreselijke ervaring. En inderdaad als je zoiets meegemaakt hebt en het triggert nog zo erg dan denk ik wel dat je beter hulp kan zoeken voordat het veel erger gaat worden. Dit heb ik 30 jaar niet gedaan en ben er niet echt goed aan toe nu. Dat gun ik je niet. Ga anders eerst eens naar je huisarts voor een gesprek daar krijg je vaak al inzichten wat het beste voor je is. Sterkte. Groetjes Jenny