Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Moeite met intimiteit en vertrouwen

Ik merk de laatste tijd meer en meer dat ik veel moeite heb met het hebben van seks en het feit dat mijn vriend zich zelf mastrubeerd. 

merk dat ik seks heb zonder dat ik zin heb en het dus alleen maar voor mijn vriend doe. Dit is iets wat ik helemaal niet wil. Want mijn misbruik is ook op basis van de ander blijmaken… het raakt me de laatste tijd echt meer en meer heb hier ook met hem over gepraat en hij snapt het. Naja nu het volgende..

mijn vriend is iemand die zich vaak mastrubeerd en sinds we samen wonen (4 maanden) erger ik me er echt aan. Aan de ene kant is het normaal dat een jongen dat doet en zeker als hij minder gemeenschap heeft. Maar aan de andere kant maakt het mij echt heel erg onzeker ook omdat we zelf zo weinig initmiteit hebben samen. Voor mij voelt het dan van hij vind het zelf doen fijner en beter. Ik kan zowat wel janken elke keer weer die frustraties erdoor en zelfde discussies erover. Daarbij zag ik dus dat hij het in het doucheputje had laten liggen, ik vind het mega vies en ik vroeg ernaar en eerste instantie had hij er over gelogen.. maar ik volg echt mijn intuitie en weet gewoon dat ik gelijk heb. Merk nu gewoon elke keer als hij nu douched dat ik elke keer bezig ben met het feit dat hij zich zelf mastrubeerd…

Wie loopt hier ook tegen aan en hoe ga je hier mee om?

Bezig met laden...

6 Reacties

10 oktober 2022
Hoi Bowie, Ik herken mezelf en mijn situatie hier ook wel in hoor. In het begin van de relatie hadden wij wel seks alleen in de jaren erna is er bij mij een beerput aan emoties open gegaan tijdens mijn verwerkingsproces waardoor ik heel verdrietig werd tijdens en na de seks. Sindsdien zag ik er ontzettend tegen op. Gelukkig begreep mijn man dat wel en zijn we gestopt met het hebben van seks. We hebben toen samen besloten dat de bal bij mij lag en ik zelf moest aangeven wanneer ik het wel of niet wilde. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij het heel lang niet hebben gedaan, maar dit gaf mij wel rust doordat ik wist dat er in principe ook niks van mij werd verwacht. Wat betreft het masturberen van je vriend, ik denk dat wij er hetzelfde tegen aan kijken. Aan het begin van onze relatie heb ik dit al vrij snel bespreekbaar gemaakt. Ik heb uitgelegd wat ik ervan vond en wat voor gevoelens dit bij mij opbrengt. Eerst voelde ik wel weerstand van zijn kant, maar nadat wij dit meerdere malen besproken hebben en ik ook open stond voor zijn mening erover, zijn wij er toch op uitgekomen dat hij mijn gevoelens meer belangrijk vind dan zijn seksuele gevoelens. Ik denk dus dat je moet proberen om het rustig bespreekbaar te maken. Wat ik met rustig bedoel is dat je je in het gesprek probeert niet te laten leiden door je emoties. Probeer open te staan voor zijn mening en probeer ook jouw mening met jouw gevoelens duidelijk uit te leggen. Ik hoop dat je er iets aan hebt! Groetjes, Larissa
07 oktober 2022 (bewerkt)
Ik geniet ook niet van de seks, maar deed het toch voor de relatie en dit is al jaren zo. Daadoor zie ik er steeds meer tegenop, ik kijk gewoon op tegen het naar bed gaan. Toen ik dit vertelde aan mijn hulpverlener zei ze dat ik hiermee direct moet stoppen. Dit is over mijn grens gaan en doordat ik tijdens de intimiteit dissocieer, kan ik niet bij mij gevoel komen. Wij zijn nu gestopt met de seks en we doen het pas weer wanneer ik dit wil. Ondertussen ben ik hard bezig mezelf weer te vinden en bij mijn gevoel te komen.
07 oktober 2022
Is zo verwarrend he! Maar uiteindelijk is het toch iets wat je samen moet doen. Ik begrijp wat je zegt dat je tijdens dissocieerd… ik heb het ook en nadien klapt het er heel hard in en kan ik best emotioneel worden… Fijn dat je partner je hier in steund! Heel fijn, ik probeer het ook steeds beter aan te geven want het js wel echt belangrijk.
07 oktober 2022 (bewerkt)
Ja dat dissociëren herken ik. Dit had ik ook en nu ik therapie heb dacht ik dit is niet goed. Dus vandaar dat wij ook gestopt zijn. En op dit moment mag mijn man alleen mijn buik aan raken totdat ik aan geef dat hij bijv mijn benen aan mag raken. Zo wil hij met mij deze nieuwe reis doorlopen. Voelt wel zwaar, want vind wel dat ik hem te kort die, maar gelukkig is hij heel lief en begripvol
06 oktober 2022 (bewerkt)
Bij mij is het zo dat ik altijd seks met mijn man gehad heb omdat ik door het misbruik dit gezien heb als houden van. En we zijn nu met seks gestopt en ontdekken elkaar weer opnieuw zodat ik het misschien ook fijn ga vinden. Misschien ook een idee om te proberen. Groetjes Jenny
07 oktober 2022
Ja ik denk dat het ook gewoon het beste is om het niet voor een ander te doen. En denk sowieso dat seks bij de vrouw naar de man toe veel meer emoties achter zitten… je doet het samen of niet. Maar toch schuilt me die gedachte weer van ja ik doe hem te kort dan…. Maar inderdaad een goed idee om te proberen!!