Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Moeite met een nieuwe leven starten. Ex vriend is narcist etc.

Hoi allemaal, 

Ik mis al een hele lange tijd een sociaal leven en ik weet niet waar ik die moet zoeken. Ik heb een heftige verleden achter de rug, maar daardoor zit ik nu ook in een sociaal isolement en ik vind het ook daardoor moeilijk om eruit te komen. 

Herkent iemand zich hierin en ik wil zo graag de succes verhalen horen. Hoe hebben jullie weer vriendschappen opgebouwd. zijn er mensen die van helemaal niemand naar een nieuwe vriendenkring zijn gegaan? Hoe heb je dat gedaan? Ik heb jullie hulp nodig. 

Bezig met laden...

5 Reacties

13 oktober 2022
Oh Ja nog een tip start een soort (anonieme) insta waar je iets deelt wat mij leuk vind maakt niet uit: koken kleien schilderen whatever. ❤️ En ik weet niet hoe je me privé kunt bereiken maar anders sta ik open voor contact maken Ik ben vrouw overigens Liefs Paloma
13 oktober 2022
Allemaal heel herkenbaar. Ik raakte iedereen kwijt ook mijn insta moeten wissen alles. Heel veel ook financiële schade. Vertrouw haast niemand meer. Heb 1 oude vriendin in mn leven terug maar voor de rest waren ze gemanipuleerd. Iedereen. Verschrikkelijk. Ik rust en zit in therapie. CPTSS. Ik zie het zo, herstellen kost tijd tot je weer “kunt” de wonden zo goed als geheeld zijn. Als je grenzen beter intact zijn. Stapje voor stapje. Gun jezelf die zelf compassie tijd is relatief. Een dikke Knuf van de een lotgenoot ❤️☮️?
03 oktober 2022
Hoihoi, Bedankt voor het delen van je verhaal! Ik kan me helemaal vinden in wat je voelt en de situatie waar je je nu in bevindt. Toen ik zelf 9 jaar geleden een relatie had met mijn ex waarin ik seksueel werd misbruikt, isoleerde hij mij steeds meer van familie, vrienden en zelfs mijn collega's. Hij nam het contact met mijn vrienden en collega's over en zette ze tegen mij op. Hierdoor verbrak ik (deels ook onbewust) het contact met iedereen om mij heen. Na deze heftige relatie had ik het gevoel dat ik alleen stond en veelal was dit ook het geval. Gelukkig had ik wel mijn ouders nog (ookal was die relatie grotendeels wel beschadigd) en 1 vriendin die ondanks dat ik haar zelde nog sprak toch nog mijn vriendin mocht blijven noemen. Alle andere vrienden en collega's heb ik zelfs na al die jaren geen contact meer mee. Toen ik na deze relatie weer nieuw werk zocht en een nieuwe opleiding was gestart was ik het vertrouwen in anderen volledig kwijt en was het lastig nieuwe vrienden te maken. Toch heb ik geprobeerd meer in contact te komen met mensen om mij heen, dit deed ik toch door gesprekken aan te gaan en interesse in hun te tonen. Misschien heb je collega's om je heen of bewoners in de buurt of straat waar je woont waar je toch eens een praatje mee kunt maken. Wie weet wat daar uiteindelijk uit komt? Zelf merk ik wel dat het toch belangrijker is om maar een handje vol mensen om je heen te hebben die je echt kunt vertrouwen, dan tientallen mensen die er alleen voor je zijn in de leuke tijden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat je jezelf door relaties langzaam op te bouwen toch een beetje uit het sociale isolement kunt krijgen.. Veel sterkte! Larissa
01 oktober 2022
Hoi gewoonik, Wat knap dat je je verhaal deelt. Je verhaal is voor mij heel herkenbaar, Ik kom uit relatie met een narcistiche ex alle vrienden en zelfs mijn familie hebben zijn kant gekozen, dit voelde heel alleen. Het vertrouwen in anderen is heel erg beschadigd daardoor. Ik stond er ook alleen voor. Wees blij met maar 1 of 2 personen waar jij je prettig bij voelt. Verwacht niet teveel en te snel mensen om je heen dat heeft tijd nodig. Het heeft ook tijd nodig te herstellen van narcistisch misbruik en vertrouwen in mensen te kunnen krijgen. Probeer je te focussen op jezelf en je eigen herstel, je bent het waard. Heel veel liefde gewenst naar je toe. Groetjes
01 oktober 2022 (bewerkt)
Hey hey , Toen ik bezig was met dingen verwerken ging dat ook niet altijd goed , op een gegeven moment heb ik weer nieuwe vrienden gemaakt en ook niet veel twee goede vriendinnen das belangrijk of natuurlijk twee goeie vrienden . Je komt er wel ps : Veel liefst