Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Misbruikt en nu twijfelen aan geaardheid

Ik ben Jenny en ben 3 jaar lang misbruikt door mijn eerste vriendje. Ben inmiddels getrouwd en heb dit een aantal weken geleden pas verteld na ong 30 jaar. Nu twijfel ik heel erg hierdoor aan mijn geaardheid en dit heb ik vroeger ook na het misbruik wel gehad, maar ben er nu wel echt van in de war. Zijn er meer mensen die daar mee worstelen of is dat raar?

Groetjes Jenny

Bezig met laden...

5 Reacties

01 oktober 2022 (bewerkt)
Hoi Anlidi, Bedankt voor je tip. Ik ga dat eens uitzoeken. Groetjes Jenny
29 september 2022
Ik heb hier iets aan omdat ik het als heteroman toch ook bij mannen wilde gaan zoeken, Misschien omdat dat eigenlijk niet goed voelde? Ik ben geschift geraakt door de emotionele ontkenning door mijn vrouw en haar verraad in ontrouw. Mijn liefde voor mijn vrouw kreeg geen weerklank, zij zag mij seksueel niet staan! Ik schaam mij zo !! Mijn wanhoop is groot. Traumaseks of zo ?? !! ??
29 september 2022 (bewerkt)
Hoi Pieterse, Begrijp ik het goed dat je vrouw jouw ontrouw is geweest? En schamen hoe Je je sowieso niet, want gevoelens kan je niet sturen. En wat naar dat je vrouw je je niet ziet. Maar wil je het niet met een man proberen? Ik heb dat wel steeds meer dat ik aan seksuele handelingen bij een vrouw denk. Ik ga bijv naar iemand die gewone massages geeft en ook voor mensen die moeite hebben met aanraken. Dus dat heb ik nu 2 x gedaan en raak nog regelmatig in paniek als er aan me gezeten wordt bijv op mijn buik of onder rug. Maar wat ik wel prettig vind de handen van een vrouw. Klinkt misschien heel stom.
30 september 2022
Graag wil ik hierop reageren. Misschien heb je wat aan de stichting Excetra. Ik krijg hulp via hen. Erg goed!! Deskundig en ook aansluitend op jouw diepe nood. Veel sterkte!
29 september 2022 (bewerkt)
Hey Jenny, Wat je zegt komt heel erg bekend voor!! Ik heb dit in oktober 2021 ook heel erg gehad. Dat is denk ik zon half jaar nadat ik het voor het eerst naar buiten gebracht heb. Ik ben in augustus in een depressie beland en alles ging steeds slechter. Ik moet wel zeggen dat de geaardheidstwijfels bij mij heel erg dwangmatig waren. Het maakte me heel erg onzeker en erg aan het twijfelen. Daarnaast maakte het mij ook erg angstig! Want ik was bang dat het echt zo was en de relatie met mijn huidige vriend moest verbreken daardoor. Maar gelukkig heb ik de angst omarmt en heb ik hier nu nog maar zelden last van. Ik denk dat het ook niet zo raar is uiteindelijk om die twijfels te hebben. Wat je is aangedaan is door een jongen geweest en het kan zo zijn dat je een soort afweer krijgt. Dit heb ik ook erg gehad. Ook naar mijn eigen vriend. Maar door er goed over te praten. Hoe vervelend ook hielp het mij om er boven op te komen. Mocht je vragen hebben kun je me altijd een berichtje doen. Ik weet hoe je je voelt, het komt goed! Probeer er vertrouwen in te hebben al voelt het nu niet zo. Liefs bowie19